strasznie przewlekłe zapalenie zatok

1. Data: 2006-11-04 19:36:38

Temat: strasznie przewlekłe zapalenie zatok
Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.
Moja koleżanka już ponad miesiąc męczy się z zapaleniem zatok. Była u
lekarza, podobno laryngologa, który stwierdził, że to nie zapalenie zatok,
że to zwykłe przeziębienie, i kazał brać witaminy. Dziewczyna mówi
ewidentnie jak zatokowiec, ma chrypę i skarży się na silny ból głowy przy
nachylaniu, a przy wydmuchiwaniu nosa leci jej ropa z krwią. Lekarz nie
zlecił jej żadnych badań, nic, nie dał antybiotyków...

Czy taki przewlekły stan nie grozi niczym? Ma się dziewczyna męczyć? Nie
wiem, na ile zmiana lekarza wchodzi w rachubę, bo mieszka w małym mieście.

Daleka jestem od podważania kompetencji lekarzy, ale nie wydaje mi się w
porządku udawanie, że nic dziewczynie nie jest, kiedy nie może przez chorobę
normalnie funkcjonować.

Co można by jej polecić?

Maja

2. Data: 2006-11-04 20:32:31

Temat: Re: strasznie przewlekłe zapalenie zatok
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq4ty" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy taki przewlekły stan nie grozi niczym? Ma się dziewczyna męczyć? Nie
> wiem, na ile zmiana lekarza wchodzi w rachubę, bo mieszka w małym mieście.

no pewnie, ze nie mozna tego tak zostawic:( zajrzyj na forum o zatokach:

3. Data: 2006-11-05 18:03:38

Od: "Astrud" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeciągające się zapalenie może spowodować opuchliznę twarzy szczególnie
jak są zaatakowane zatoki szczękowe. Wiem bo sama miałam. Oprócz opuchlizny
wystąpiło u mnie brak czucia w połowie górnej szczęki, nie czułam zębów.
Leczenie trwało około miesiąca. Zalecana była punkcja, miałam dwa podejścia
ale mdlałam w trakcie więc skończyło się na antybiotyku, lekarstwie na
rozrzedzenie śluzu, kroplach do nosa i wodzie morskiej takiej w sprayu.
Konieczne jest zdjęcie rtg i zmiana lekarza. Pozdrawiam

4. Data: 2006-11-06 18:39:11

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Astrud" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> Konieczne jest zdjęcie rtg i zmiana lekarza.

rtg nie pokazuje wszystkich zatok i nie pokazuje przyczyny ich stanu
zapalnego? po co wiec je robic? tylko tomografia pokaze obraz choroby:(
gdybym to wiedziala wczesniej to nie dalabym sie wysylac na rtg w kolko,
dawac szprycowac antybiotykami i pozwalam na bolesne puncje. 1 tomografia i
wiadomo bylo, ze tylko operacja mnie uzdrowi. i tak sie stalo.

Stan chorego po usunieciu tetniaka
slimfigura a antybiotyk
Brak żołądka?
FAP u dziecka - wsparcie rodziców?