Re: wielozadaniowosc osrodka mowy

From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: wielozadaniowosc osrodka mowy
Date: Thu, 2 Apr 2015 21:17:40 +0000 (UTC)

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Aha. I uważasz pewnie, że skomplikowane zadanie matematyczne wymaga
> takiego samego skupienia, co towarzyska konwersacja.

Nie, nie uważam tak, i chyba wyraźnie nakreśliłem że nie pytam o spotkanie
toważyskie tylko o sytuację w czasie zebrania z szefem gdzie oczekuje się
od Ciebie *uważnego* słuchania.

Dla mnie "uważne słuchanie polega na rejestrowaniu *każdego słowa* w sposób
dokładny aby być w stanie na podstawie analizy tego co się usłyszało podjąć
jająś konkretną decyzję.

Dla ludzi którzy nie pracują w biurze możemy zastąpić scenkę z biura np
wywiadówką w szkole, gdzie nauczycielka opowiada nam na przykład nad czym
ma nasz syn/corka popracować, w czym sobie nie radzi, i jakie papiery będa
wymagane na najbliższej wycieczce do Grecji - czy w czasie takiej rozmowy
jest ktoś w stanie np zredagować np 3-4 zdaniową zwięzła i zgrabną opinię
na temat przeprowadzonego właśnie remontu mieszkania...

> Powiem tak - czy ktoś potrafi to robić, czy nie - w obu przypadkach jest
> to według mnie brak poszanowania rozmówcy. Chyba że sytuacja czy rodzaj
> pracy tego wymagają.

To w ogóle jest oczywiste i się w pełni tu zgadzamy. Mnie jednak interesuje
raczej kwestia techniczna wielozadaniowości/wielopotokowości tego fragmentu
naszego mózgu jaki nazwałem roboczo "ośrodkiem mowy".

> No ale ja pisałam już o typowo technicznej sprawie, jeślibyś nie
> zauważył. Psychomotoryka pisania na klawiaturze inaczej wygląda niż pisanie ręczne.

Fajnie że zauważyłaś, że nie było o motoryce...:-)