Data: 2015-04-03 06:48:40
Temat: Re: wielozadaniowosc osrodka mowy
Od: "Chiron" <c...@o...eu>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "FEniks" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:mflb7k$aag$1@news.icm.edu.pl...
>W dniu 2015-04-02 o 23:17, Pszemol pisze:
>
>> Nie, nie uważam tak, i chyba wyraźnie nakreśliłem że nie pytam o
>> spotkanie
>> toważyskie tylko o sytuację w czasie zebrania z szefem gdzie oczekuje się
>> od Ciebie *uważnego* słuchania.
>
> Na co ja Ci odpisałam, że poziom skupienia uwagi jest proporcjonalny do
> poziomu treści do przyjęcia. Ważny jest też sposób przekazywania tej
> treści - jeśli jest dużo szumu informacyjnego, to będzie trudno, nawet
> jeśli osoba taką podzielność uwagi posiada.
Załóżmy, że jest wykład. Profesor- świetnie potarafiący tłumaczyć-
przekazuje nową, skomplikowaną wiedzę. Student dotąd będzie słuchał z uwagą
i w skupieniu, dokąd będzie za profesorem "nadążać". Jak "odpadnie"- uwaga
studenta też się rozproszy.
Czyli: jest ważna z punktu widzenia studenta treść do przyjęcia. Jest bardzo
dobry sposób przekazywania treści- bez szumu informacyjnego. Jednak- treść
ta w danym momencie jest niedopasowana do możliwości percepcji studenta.
Nie tylko na wykładzie tak będzie. W sytuacji: szef- pracownik, gdy szef
będzie przekazywał niemiłą dla pracownika wiadomość, a ten nie będzie gotów
na jej przyjęcie- będzie pamiętać każde słowo szefa oprócz tych, dotyczących
tej uwagi.
--
Chiron
|