Re: wielozadaniowosc osrodka mowy

From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: wielozadaniowosc osrodka mowy
Date: Fri, 3 Apr 2015 06:48:40 +0200

news:mflb7k$aag$1@news.icm.edu.pl...

> Na co ja Ci odpisałam, że poziom skupienia uwagi jest proporcjonalny do
> poziomu treści do przyjęcia. Ważny jest też sposób przekazywania tej
> treści - jeśli jest dużo szumu informacyjnego, to będzie trudno, nawet
> jeśli osoba taką podzielność uwagi posiada.

Załóżmy, że jest wykład. Profesor- świetnie potarafiący tłumaczyć-
przekazuje nową, skomplikowaną wiedzę. Student dotąd będzie słuchał z uwagą
i w skupieniu, dokąd będzie za profesorem "nadążać". Jak "odpadnie"- uwaga
studenta też się rozproszy.
Czyli: jest ważna z punktu widzenia studenta treść do przyjęcia. Jest bardzo
dobry sposób przekazywania treści- bez szumu informacyjnego. Jednak- treść
ta w danym momencie jest niedopasowana do możliwości percepcji studenta.
Nie tylko na wykładzie tak będzie. W sytuacji: szef- pracownik, gdy szef
będzie przekazywał niemiłą dla pracownika wiadomość, a ten nie będzie gotów
na jej przyjęcie- będzie pamiętać każde słowo szefa oprócz tych, dotyczących
tej uwagi.

--

Chiron