Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: wielozadaniowosc osrodka mowy
Date: Fri, 3 Apr 2015 06:48:40 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 32
Message-ID: <mfld44$nf9$1@news.icm.edu.pl>
References: <mfjjge$82m$1@dont-email.me> <mfk402$bmk$1@news.icm.edu.pl>
<mfk6kh$n9r$2@dont-email.me> <mfk77b$v98$1@news.icm.edu.pl>
<mfk84f$t7e$1@dont-email.me> <mfk93t$v5c$1@news.icm.edu.pl>
<mfkblk$ch0$1@dont-email.me> <mflb7k$aag$1@news.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline25371.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1428043717 24041 217.113.230.73 (3 Apr 2015 06:48:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Apr 2015 06:48:37 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:695075
Ukryj nagłówki
Użytkownik "FEniks" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:mflb7k$aag$1@news.icm.edu.pl...
>W dniu 2015-04-02 o 23:17, Pszemol pisze:
>
>> Nie, nie uważam tak, i chyba wyraźnie nakreśliłem że nie pytam o
>> spotkanie
>> toważyskie tylko o sytuację w czasie zebrania z szefem gdzie oczekuje się
>> od Ciebie *uważnego* słuchania.
>
> Na co ja Ci odpisałam, że poziom skupienia uwagi jest proporcjonalny do
> poziomu treści do przyjęcia. Ważny jest też sposób przekazywania tej
> treści - jeśli jest dużo szumu informacyjnego, to będzie trudno, nawet
> jeśli osoba taką podzielność uwagi posiada.
Załóżmy, że jest wykład. Profesor- świetnie potarafiący tłumaczyć-
przekazuje nową, skomplikowaną wiedzę. Student dotąd będzie słuchał z uwagą
i w skupieniu, dokąd będzie za profesorem "nadążać". Jak "odpadnie"- uwaga
studenta też się rozproszy.
Czyli: jest ważna z punktu widzenia studenta treść do przyjęcia. Jest bardzo
dobry sposób przekazywania treści- bez szumu informacyjnego. Jednak- treść
ta w danym momencie jest niedopasowana do możliwości percepcji studenta.
Nie tylko na wykładzie tak będzie. W sytuacji: szef- pracownik, gdy szef
będzie przekazywał niemiłą dla pracownika wiadomość, a ten nie będzie gotów
na jej przyjęcie- będzie pamiętać każde słowo szefa oprócz tych, dotyczących
tej uwagi.
--
Chiron
|