wiercenie otworów w betonie

1. Data: 2002-09-09 09:51:37

Temat: wiercenie otworów w betonie
Od: "Renee" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów!
Mam problem. Chcę zamontować półki na ścianie nośnej (beton). Mam wiertarkę
udarową, wiertła widiowe i chęć do pracy. Zaczęłam wiercić. Wiercenie
jednego otworu (dł. 4 cm, średnica 5 mm) zajmuje mi około godziny.
Co powinnam zrobić żeby usprawnić pracę. Dodam, że potrzebuję aż 40 otworów.
POMOCY
Zrozpaczona Renne

1. Data: 2002-09-09 09:59:36

Temat: Re: wiercenie otworów w betonie
Od: "Krzysztof Flak" <K...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renee" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jednego otworu (dł. 4 cm, średnica 5 mm) zajmuje mi około godziny.
> Co powinnam zrobić żeby usprawnić pracę. Dodam, że potrzebuję aż 40

jezeli jest to beton z prawdziwego zdarzenia (a chyba tak jest) to
przydaloby sie miec mocnego chlopa do wiercenia i do tego mlot udarowy z
mozliwoscia wiercenia tzw SDS z solidnym wiertlem do tego typu urzadzen
a wtedy powinno byc duzo latwiej (uwaga na druty zbrojeniowe)

have fun ....

Krzysiek

1. Data: 2002-09-09 10:10:13

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Sep 2002 11:51:37 +0200 I had a dream that Renee
<r...@v...pl> wrote:
> [...]
>jednego otworu (dł. 4 cm, średnica 5 mm) zajmuje mi około godziny.
>Co powinnam zrobić żeby usprawnić pracę. Dodam, że potrzebuję aż 40 otworów.

Jeśli masz dobre wiertła i dobrze dociśniesz wiertarkę, oraz oczywiście
nie trafisz na pręt zbrojeniowy, to jeden otwór powinien zająć maksymalnie
minutę.
I naprawdę potrzebujesz aż 40 otworów? Nie da się tego inaczej zamocować,
np. jednej półki do drugiej?

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-09-09 10:13:15

Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba użyć wierteł diamentowych. Kiedyś kupiłem takie
tanio u ruskich na bazarze. Nie są podobne do wierteł.
Bardziej do grubego gwoździa. W łepku mają zatopione
jakieś diamenty.
W betonie, w którym wiertłami widiowymi pociłem się z
jedną dziurą pół godziny, i po tej jednej miałem dosyć
(ciekawe co sąsiedzi), to tym wiertłem szło jak w masło.
Bzdurą okazały się rady "fachowców" w kufajkach, że
potrzeba lepszej czy większej wiertarki.

Darek

1. Data: 2002-09-09 10:23:59

Od: "Aseti" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednego otworu (dł. 4 cm, średnica 5 mm) zajmuje mi około godziny.
> Co powinnam zrobić żeby usprawnić pracę. Dodam, że potrzebuję aż 40

Miałam podobny problem. Betonowe ściany i wiertarkę (z jak mi się wówczas
wydawało dobrym wiertłem). Z jednym otworem męczyłam się dobre kilkadziesiąt
minut. W końcu kupiłam porządne wiertełko (~40zł), które wchodzi w taki
beton jak w masło. Kolejne otwory pojawiały się już po kilkunastu sekundach
i nie potrzebna była do tego męska siła. Naprawdę nie warto oszczędzać na
narzędziach, bo więcej kosztowało mnie zrobienie tej jednej dziury (stopiłam
kilka zwykłych wierteł) niż to nowe wiertło.

Pozdrawiam,
Aseti

1. Data: 2002-09-09 10:46:46

Od: "Archie01" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Polecam system SDS-plus czyli do srednicy 24mm + np. Bosh 620 W. (ostanio do
takie zestawu polaczylem wiertlo o dl. 1m i przewiercenie takiego stopu na
wylot zajmuje ok 1 min.
Wchodzi w kazda sciane jak w maslo, pod warunkiem, ze nie wiercisz w pretach
zbrojenionych lub w instalacji wodnej.
Jedyna wada co cena, wiertla sa znacznie drozsze, ale jesli masz wywiercic
40 otoworow to wystarczy 1 a nie 100 tradycyjnych
Arek

1. Data: 2002-09-09 10:55:35

Od: "Renee" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam Renee

1. Data: 2002-09-09 11:10:09

Temat: Odp: wiercenie otworów w betonie
Od: "Leśnik" <l...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bzdurą okazały się rady "fachowców" w kufajkach, że
> potrzeba lepszej czy większej wiertarki.

Witam
Więc uważasz że lepsza wiertarka nie pomoże? To jesteś w grubym
błędzie.Wiercąc wiertarką z elektropneumatycznym udarem zawsze wchodzi jak w
masło niezależnie od rodzaju ściany.
Pozdrawiam Leśnik

1. Data: 2002-09-09 11:17:50

Od: "Leśnik" <l...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Może zamocuj te półki na jakiejś szynie. Szyna tylko w kilku punktach
mocowana do ściany. Zmniejszy to liczbę otworów do wywiercenia. W kwestii
samego wiercenia to niestety tylko wiertarka z elektropneumatycznym udarem
(młotek udarowy). Być może,że dobre są i diamentowe wiertła opisane przez
Darkac, ale wydaje mi się że szybciej znajdziesz kogoś z dobrą wiertarką,
niż wiertło diamentowe, które gdzieś ktoś, kiedyś widział i kupił na
bazarze u ruskich, ale w zasadzie nie wiadmo, czy aktualnie są jeszcze
gdziekolwiek dostępne.
Pozdrawiam Leśnik

1. Data: 2002-09-09 11:27:39

Od: "noras" <n...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> minut. W końcu kupiłam porządne wiertełko (~40zł), które wchodzi w taki

Wystarczy solidne wiertlo do betonu, marmuri i takich tam, za ok 8-10 zl (do
nabycia w marketach budowlanych). Ksztalt widi z utwardzona diamentami
koncowka!

Musialem wywiercic 40 otworow w betonowej (twardej, twardej) podlodze....
poszlo jak po masle. A wczesniej stepilem 3 "ruskie" wiertla widiowe:(

Pozdrawiam
Pawel Norek

HILFE!
Kuchnia + panele
Blacha zamiast kafelków w kuchni... ?
kuch mikrofalowa whirpool 132 nie wylacza sie?
mlynek pod zlewozmywak