Świnia na Rynku!

1. Data: 2004-07-16 19:09:23

Temat: Świnia na Rynku!
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Właśnie wracam z Rynku obżarty i opity do nieprzytomności - jak świnia. I to
dosłownie!

Wrocław -> Rynek -> Spiż -> Rożen -> Świnia :-)

Codziennie w południe mistrz kuchni nadziewa na potężne szpikulce całego
prosiaka, ca. 60-70kg. Bydlę kręci się do wieczora z czułością polewane
wytopionym sosem. Głęboko ponacinana w kratkę skórka, piękny łeb z długim
ryjem, aromaty skręcające trzewia - krótko mówiąc uczta jak u Ulricha von
Jungingena. Każdy może sobie zamówić taki kawałek, na jaki ma ochotę. Do
tego świeżutki chleb z mamuta albo pieczone ziemniaki i musztarda. Cena
spokojna: 6zł za 10dkg. A część i tak się zwraca, bo do każdej porcji dają
spiża za pół ceny. Balowaliśmy kilka godzin, zjadłem chyba pięć porcji,
wypiłem chyba pięć piw, a wszystko zmieściło się w 55zł.

Każde mięso, czy to szynka, czy schab - niezwykle soczyste i takie akuratne,
że hej... A boczuś, hm... palce lizać :-)

waldek
===

1. Data: 2004-07-16 19:55:53

Temat: Re: Świnia na Rynku!
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cd994h$hir$1@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> [...]
> ryjem, aromaty skręcające trzewia - krótko mówiąc uczta jak u Ulricha von

A co on ma do tego?

Władysław

1. Data: 2004-07-16 19:55:56

Od: "Luiza" <d...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jejku czemu mam do Wrocławia tak daleko :(

--
pozdrawiam Luiza
gg:1010560

1. Data: 2004-07-16 21:18:37

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> A co on ma do tego?
>
> Władysław
===
Krzyżaków nie oglądałeś? Uczty na zamku? Tam właśnie wjeżdżał na stół taki
prosiak. Ot, skojarzyło mi się :-)

waldek
===

1. Data: 2004-07-16 23:56:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Jul 2004 21:55:53 +0200, Wladyslaw Los
<w...@o...pl> wrote:

>A co on ma do tego?
>
>W?adys?aw

mnie raczej martwi klasyfikowanei swini jako "bydle"!

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-07-17 00:07:14

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> mnie raczej martwi klasyfikowanei swini jako "bydle"!
>
> pierz
> K.T. - starannie opakowana
===
A to niby dlaczego?
Jak człowiek może być bydlakiem, to świnia tym bardziej. LOL

waldek
===

1. Data: 2004-07-17 05:16:33

Od: "traszka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ===
> A to niby dlaczego?
> Jak człowiek może być bydlakiem, to świnia tym bardziej. LOL
>
> waldek
> ===

Staranna i dogłębna samoanaliza.
;-)
traszka

1. Data: 2004-07-17 06:29:22

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> ===

A część i tak się zwraca, bo do każdej porcji dają
> spiża za pół ceny.

To chyba jednak nie za dobry ten spiż... skoro się zwraca :)
Ale i tak sie kiedyś wybiorę :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-07-17 07:02:51

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cd9gmr$d7b$1@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> ===
> Krzyżaków nie oglądałeś? Uczty na zamku? Tam właśnie wjeżdżał na stół taki
> prosiak. Ot, skojarzyło mi się :-)

Możliwe. Jednak wątpię, żeby na dworach europejskich w późnym
średniowieczu coś takiego podawali.

Władysław

1. Data: 2004-07-17 07:19:04

Temat: Re: Świnia na Rynku! PS
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <w...@n...onet.pl>,

> Możliwe. Jednak wątpię, żeby na dworach europejskich w późnym
> średniowieczu coś takiego podawali.

Ponadto, o ile pamiętam, to tę ucztę w "Krzyżakach" wydawał Konrad, nie
Ulrich von Jungingen.

Władysław

Pomysl na konine
Pierogi z serem żółtym