Re: witam

From: "Vesemir" <v...@z...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: witam
Date: Tue, 2 May 2006 11:45:58 +0200

Użytkownik "Tomasz" <Tomi@"=?iso-8859-2?Q?bia=B3ystok?=".nospam.pl> napisał
w wiadomości news:slrne5ngi8.3s7.Tomi@tomala.elpos.net...

> A moze to lęk przed szczesciem czyni te niedostatki?Czuje ze zadzą mną
> lęki i niepozwalają do osiągniecia prawdziwego ja , które bedzie
> promieniowało
> radością i szczęściem.Zebym sie ich pozbył to moze bym poczul w koncu
> boga.

Wiesz, nie wiem czy rzadzą twoje leki, ale ja zawsze uważałem że pewną
receptą na życie jest pozbycie się pragnienia kontrolowania rzeczywistości.
Lepiej po prostu w życie zaufać - w jego wyroki, trafy, konieczności. Zaufać
w to że fala na której sie unosisz czasami znika, ale potem po ciężkich
okresach życia wróci. Że życie jest wieczne a ty masz mnóstwo czasu. Że
nigdzie nie należy się spieszyć. Że można żyć tak jak się pragnie. Że to ty
wybierasz ludzi a nie oni ciebie. Że wypływasz w wielki rejs, może będą
piraci (i wtedy będzie ciężko), ale czy będą czy nie - to napewno będzie
ciekawie.

I jeszcze jedno - masz przed sobą kupę czasu. Wypełnij sobie leniwie ten
czas, zamiast gonić od jednego wrażenia do drugiego.
To jest to w co ja wierzę. Lęki wynikają z tego że się spieszysz, że
wszystko chcesz tu i teraz. Że boisz się że się spóźnisz. A ja uważam że
należy przystopować.
Aha - jak chcesz szczęścia - koniecznie przestań oglądać telewizję. I
ogranicz neta. Efekt gwarantowany. Czas który ci to da wypełnij realizując
wszystkie inne zachcianki za wyjątkiem tych dwóch.

Vesemir