witamina B12

11. Data: 2002-01-27 17:28:30

Temat: Re: witamina B12
Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

Argon <a...@a...net> wrote:

> Bo karoten znajdujacy sie w takim soku mozna przedawkowac :P i sie wyglada
> potem jak dzicko podczas zoltaczki :)

Ciezko mi sobie wyobrazic ostra hiperwitaminoze spowodowana konsumpcja
warzyw lub owocow. W wypadku polykania tabletek lub iniekcji - a i
owszem. Smiem twierdzic ze organizm ma naturalne mechanizmy radzenia
sobie z przedawkowaniem owocow i warzyw - choc do najprzyjemniejszych
nie naleza ;)
Jezeli sie myle - czy kto moze mi wskazac zrodlo do informacji na ten
temat? (w toksykologii nic nie znalazlem).

cezar

p.s. Mowimy tu rzecz jasna o ogolnie stosowanych roslinach, prosze nie
wyciagac "rewelacji" typu tojad, beladonna czy muchomory. Zreszta takie
zatrucie nie ma wszak nic wspolnego z hiperwitaminoza.

--
cezar
CYBER Service

12. Data: 2002-01-29 09:42:35

Temat: Re: witamina A [było: B12]
Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jotem <j...@p...com> wrote in news:3C5344F9.D756B162@polbox.com:

> Witamina A w dużych ilosciach jest zwiazkiem bardzo toksycznym.
> Przykladem moze byc przypadek zatrucia wit.A u rybakow islandzkich,
> ktorzy zlowili halibuta o wadze ponad 100 kg i zjedli jego watrobe na
> surowo.Sposrod 13 osob ktore braly w tym udzial, 8 zmarlo skutkiem
> zatrucia witamina A. Oczywiscie,ilosc witaminy A byla ogromna, ponieważ
> watroba ryb morskich zawiera jej wielkie ilosci.

To nie o D chodziło przypadkiem ?

Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

13. Data: 2002-01-30 07:38:07

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowanie o A.
jotem

14. Data: 2002-01-30 09:23:23

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

jotem wrote:

> Zdecydowanie o A.

Nie znam tego przypadku rybaków, ale zdecydowanie potwierdzę, że przedawkowanie
witaminy A jest śmiertelnym zagrożeniem.

Leszek

15. Data: 2002-01-31 09:43:25

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> wrote in
> Nie znam tego przypadku rybaków, ale zdecydowanie potwierdzę, że
> przedawkowanie witaminy A jest śmiertelnym zagrożeniem.

Oczywiście, my się tylko skojarzyło z podobną historią z wątróbką
(wątrobiskiem ?) polarnego niedźwiedzia, gdzie chodziło o D. Tak tylko 'dla
potrzymania razgawora'.

Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

16. Data: 2002-02-03 00:19:56

Temat: Odp: witamina A [było: B12]
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie o D chodziło przypadkiem ?

Witaminy dziela sie na te ktore rozpuszczaja sie w wodzie np. C, B-12, PP
(wydalane z moczem) oraz te ktore rozpuszczaja sie w tluszczach(A, D, E, K)
i moga gromadzic sie w narzadach wewnetrznych np w wtrobie: i wlasnie te
rozpuszczalne w tluszczach mozna przedawkowac i to czasami z niebezpiecznymi
skutkami ubocznymi.
Pozdrawiam
Ula
www.ulast.prv.pl

17. Data: 2002-02-10 22:32:46

Od: "abciximab" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może to kwestia ile z tego syntetyku organizm tak
> naprawdę przyswoi ?
>
> Sark

nie. to nie tak

Pilnie potrzebuje materialy na krotki referat (usg, rentgen, rezonans magnetyczny - obrazowanie)
Kto pamieta temat "czarnej wolgi" vs. "skory" ?
Chrirurg-Dermatolog
diagnostyka grzybic
Zeby, zeby....