wolne dni w szkole

31. Data: 2010-11-04 19:40:13

Temat: Re: wolne dni w szkole
Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Nov 2010 11:56:02 +0100, Szpilka napisał(a):

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
>
> U nas też
> Ale to chyba odgórnie wolne było?

Nie ma żadnego odgórnego wolnego. Jest tylko podział na dni z zajęciami
dydaktycznymi i dni z zajęiami opiekuńczo- wychowawczymi. Tego dnia szkoła
musi zapewnić dzieciom zajęcia opiekuńcze.

> U nas też.
> Ale z tego co wiem nauczyciele będą musieli ten wolny dzień odpracować.

Raczej nie, bo teoretycznie powinni się stawić do pracy, bo może akurat
jakieś jedno dziecko przyjdzie do szkoły :)
U nas takim dniem wolnym od zajęć był 2.XI. (co za głupota, że każda szkoła
sama ustala te dni), ale w świetlicy było 11 dzieci.

> A żeby było śmieszniej, w naszej szkole dnia 14.10 odbyło się zebranie z
> rodzicami. Więc nie wiem na co nauczycielom był ten dzień wolny.

Pewnie dlatego się odbyło żeby się nazywało, że jednak byli w pracy, bo
oficjalnie 14.X. nie ma dnia wolnego

--
w_e

32. Data: 2010-11-04 19:43:22

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Raczej nie, bo teoretycznie powinni się stawić do pracy, bo może akurat
> jakieś jedno dziecko przyjdzie do szkoły :)

Ale od tego jest świetlica.
Na świetlicy pracują panie świetliczanki :-)
Panie nauczycielki miały wolne od nauczania.

> [...]
> sama ustala te dni), ale w świetlicy było 11 dzieci.

> Pewnie dlatego się odbyło żeby się nazywało, że jednak byli w pracy, bo

Będą musiały odpracować bo mi wychowawczyni Pitera mówiła.

Sylwia

33. Data: 2010-11-04 19:44:52

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Nov 2010 12:49:05 +0100, Nixe napisał(a):

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał

> To jakieś odgórne rozporządzenie?
mhmmm, odgórne i bardzo głupie, bo każda szkoła może sobie je wybrać kiedy
chce. Jak już muszą ntak szafować tymi wolnymi to niech to chociaż
ujednolicą.
--
w_e

34. Data: 2010-11-04 19:51:38

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Nov 2010 12:42:42 +0100, Nixe napisał(a):

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał

> U nas tak samo.

> U nas normalny dzień nauki.

> Normalny dzień nauki.

> Normalny dzień nauki (dzieci zdegustowane, bo liczyły na wolny piątek ;-)
U nas "wolne" z puli tych dni z nowego rozporządzenia, Agnieszka dawała Ci
wcześniej link. To ciekawe na co u was pójdzie ta pula, może na baaardzo
długi weekend majowy.

> IMHO żaden. Totalna głupota, tym bardziej, że nauczyciele nie mają de facto
> dnia wolnego od pracy, a jedynie dzień wolny od zajęć dydaktycznych. Czyli
> do szkoły przychodzą.
> Z dnia wolnego korzystają jedynie niektórzy uczniowie (ci, co nie muszą
> "garować" w świetlicy).
> Może powinno się to nazywać Dniem Ucznia? ;-)
W końcu to Dzień Edukacji Narodowej, tego dnia częstuję dzieciaki
cukierkami (no dobrze, w podziękowaniu za kwiaty, też) i tłumaczę, że to
również ich święto.

--
w_e

35. Data: 2010-11-04 20:09:52

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-04 20:27, w_e pisze:

> dlaczego?

Bo to akurat piątek był, zapomniałam dodać.

> Pasowanie 1 września, bo to najważniejszy dzień pierwszaka

No właśnie, a u nas dopiero 22 października. W naszej szkole chyba
bardziej dbają, żeby wszystko dobrze wypadło, niż o to, co najważniejsze
dla dziecka.

> pracuje i musi zapewnić zajęcia opiekuńcze

Teoretycznie tak, ale przeczytałam właśnie taką informację, że szkoła
nie pracuje. Muszę dopytać. Na szczęście nie muszę Mai w tym dniu
prowadzić do szkoły, ale i tak mnie to denerwuje, bo dzieci już od
najmłodszego się uczy lawirowania od wolnego do wolnego.

> U nas się też normalnie 14.X. chodzi, zajęcia z wychowawcą + akademia+
> zajęcia opiekuńcze

Wasza szkoła to jakaś porządna jest. Coraz częściej ostatnio słyszę
dobre rzeczy o szkołach z małych miasteczek.

Ewa

36. Data: 2010-11-04 20:23:52

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Nov 2010 20:43:22 +0100, Szpilka napisał(a):

> Ale od tego jest świetlica.
> Na świetlicy pracują panie świetliczanki :-)
> Panie nauczycielki miały wolne od nauczania.

Jako, że kiedyś pracowałam w przedszkolu, później byłam rok kierownikiem
świetlicy. To zawsze stają w obronie zarówno nauczycieli przedszkola jak i
świetlicy. Więc, panie "świetliczanki" są takimi samymi nauczycielami w
szkole jak i panie "nauczycielki". Mają większy etat niż nauczyciel,
pracują w cięższych warunkach, choćby stały hałas. Więc niesprawiedliwym
jest kazać tylko im pracować gdy inni mają wolne. U nas 14.X. bł dniem
pracy, zajęcia z wychowawcą, potem akademia. WSszystkie dzieci normalnie w
szkole. Więc każdy pracował. Natomiast na te nowe dni wolne do wybrania z
rozporządzenia pracą jesteśmy obdzieleni po równo, momi, że funkcjonuje
tylko świetlica. Nikomu korona z głowy nie spadnie gdy spędzi kilka godzin
w świetlicy.

> Będą musiały odpracować bo mi wychowawczyni Pitera mówiła.

No dobrze, ale kiedy odpracować? Dzieci też? W sobotę, bo innej możliwości
nie widzę. To ja szczerze wolę przyjść tego 14.X. do pracy niż potem
odpracowywać. Poza tym chyba trzeba zacząć uświadamiać rodziców, że to nie
jest dzień wolny i szkoła musi funkcjonować. Jakby wszystkie dzieciaki z
I-III chociażby przyszły do szkoły, to świetlica pękałaby w szwach i trzeba
by było zorganizować inne zajęcia opiekuńcze.

--
w_e

37. Data: 2010-11-04 20:29:58

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 04 Nov 2010 21:09:52 +0100, medea napisał(a):

> Bo to akurat piątek był, zapomniałam dodać.
To w inne piątki też się nic nie dzieje?
No chyba, że 14 zrobili sobie wolne, a 15 świętowali, to faktycznie nic się
nie działo. Coraz bardziej się cieszę, że nie jstem dyrektorem, bo byłabym
bardzo jędzowatym szefem ;)

> Teoretycznie tak, ale przeczytałam właśnie taką informację, że szkoła
> nie pracuje.

Najłatwiej podać taką informację i jest spokój. Jako rodzic dostałam kartkę
z odnośnikiem do rozporządzenia regulującego te nowe dni wolne i
informację, że dniami wolnymi będą 2 i 12 XI i musiałam podać informację
zwrotną czy tgo dnia dzicko będzie korzystało z opieki świetlicy i
stołówki. Nauczyciele są rozpisani na cały dzień na dyżury.

> Wasza szkoła to jakaś porządna jest.
Jakby się dobrze przyjrzeć to też wiele się znajdzie żeby się czepić.

--
w_e

38. Data: 2010-11-04 20:43:20

Od: "JoAsienka" <w...@p...oonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego ślicznego dnia medea dokonał/a produkcji posta :

> [...]
>
> W ciągu dwóch miesięcy nauki wypadają 4 dni.
>
> Chciałam zrobić krótką sondę - czy w szkołach Waszych dzieci też jest

u nas byl wolny 2 listopada jeszcze :)

JoAsienka **gg 1489928
Człowiek staje się mądry z wiekiem.
Niestety, najczęściej jest to wieko od trumny

39. Data: 2010-11-05 09:07:50

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> świetlicy. Więc, panie "świetliczanki" są takimi samymi nauczycielami w

Wiem że to też nauczycielki.
Tylko że w naszej szkole panie w świetlicy nie uczą, panie nauczycielki nie
siedzą w świetlicy.
Jest chyba 6 grup swietlicowych, na każdą grupę po 2 panie (zmianowo)

> Mają większy etat niż nauczyciel,
> pracują w cięższych warunkach, choćby stały hałas. Więc niesprawiedliwym
> jest kazać tylko im pracować gdy inni mają wolne.

Na ten dzień był dyżur. Wcześniej rodzice musieli się okreslić czy ich
dziecko będzie tego dnia w szkole. I na dana ilośc dzieci ileś tam pań miało
dyżur. Reszta wolne.

> [...]
> tylko świetlica. Nikomu korona z głowy nie spadnie gdy spędzi kilka godzin

A duża ta szkoła?
Bo nasza to moloch ;-) Może innymi prawami się rządzi.

> No dobrze, ale kiedy odpracować?

A nie wiem. Chyab w jakąś sobotę.

> Dzieci też?

Dzieci nie.

> W sobotę, bo innej możliwości
> nie widzę. To ja szczerze wolę przyjść tego 14.X. do pracy niż potem
> odpracowywać.

Ale to nie był wymysł nauczycieli tylko p dyr.
Nauczyciele niewiele mają do gadania w naszej szkole :-(

> [...]
> trzeba
> by było zorganizować inne zajęcia opiekuńcze.

Dlatego wcześniej rodzice pisali w dzienniczkach czy ich dziecko będzie czy
nie. pewnie jakby się okazało że wszyscy przyjdą może by coś innego
wykombinowano. Nie wiem. Było jak było. Dyzur na świetlicy, garstka uczniów.

Sylwia

40. Data: 2010-11-05 10:20:01

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 04 Nov 2010 11:31:05 +0100 medea <x...@p...fm> wrote:
> [...]
> niewiele się działo
> Pasowanie na ucznia - dzień bez lekcji, tylko ok. godzinna impreza,
> potem świetlica
> 12 listopada - szkoła nie pracuje.
> W ciągu dwóch miesięcy nauki wypadają 4 dni.
> Chciałam zrobić krótką sondę - czy w szkołach Waszych dzieci też jest
> tyle dodatkowego wolnego?
> Za moich czasów to w Dzień Nauczyciela normalnie chodziliśmy do szkoły
> (o podstawówce piszę) i dawaliśmy nauczycielom kwiatki, był apel i takie
> tam. A teraz DN jest wolny, a kwiatki daje się dzień wcześniej albo

Jeżeli dobrze pamiętam to 14 X były jakieś zajęcia (ale nie lekcje) na
nocną zmianę, od 7:45, więc poszliśmy później, już do świetlicy.
12 XI - wolne, i w zasadzie to dobrze, ale może nie całkiem, bo zależy
jak nam wyjdzie z urlopami w ten dzień.

Poza tym są trzy dni rekolekcji (w marcu?). W zasadzie problem mają
tylko ateiści, ale w praktyce rekolekcje razem z dojściem trwają góra
dwie godziny, a potem, owszem, można ślęczeć w świetlicy.
Zorganizowaliśmy więc mały ateistyczno-katolicki zespół dyżurujący,
każdy dyżurny wziął po jednym dniu urlopu.

W sumie, oprócz 70 dni wakacji jest
- z 5-6 dni różnych krótkich przerw
- tydzień w grudniu (od 23 XII)
- dwa tygodnie w lutym
- trzy dni w kwietniu (nie licząc jednego dnia święta państwowego)
Razem blisko 100 dni. Urlopy obojga rodziców to, razem z weekendami ok.
70 dni, zostaje jeszcze miesiąc. Nie ma innej rady, trzeba dziecko
socjalizować i gdzieś wysyłać, przynajmniej w czasie tych dłuższych
przerw.

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)

Usunięcie ucznia z klasy
Multimedialne warsztaty animacji dla dzieci
Bo z gimnazjami nie wyszło...
Zajęcia z rysunku i animacji dla dzieci
oddawanie/nie odawannie kartkówek,itp