wspólnota mieszkaniowa

1. Data: 2002-09-23 11:41:49

Temat: wspólnota mieszkaniowa
Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Właśnie przymierzam się da zakupu
mieszkania, które będzie objete wspólnotą mieszkaniową. Mam w związku z tym
kilka pytań.

1. Mieszkania będą nowe, w zasadzie nie są jeszcze ukończone, zastanawiam
się w związku z tym jaki (mniej więcej) może zostać ustalony czynsz.
Wyobrażam sobie, że wliczać się będzie w niego opłata za utrzymanie
czystości, wywóz śmieci itp ale co z funduszem remontowym, jakiej wysokości
może on zostać ustalony w wypadku nowego budynku?
2. Na jakiej zasadzie wybiera się zarządcę budynku, czy jest to może ktoś ze
współmieszkańców, ?
3. Jakie plusy i minusy można wyróżnić porównując wspólnotę do spółdzielni
mieszkaniowej?

Dzięki wielkie i przepraszam za zawracanie głowy.

Mariusz

1. Data: 2002-09-23 13:09:13

Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"Smerf" pyta:

> [...]
wysokości
> może on zostać ustalony w wypadku nowego budynku?

Ja płacę:
0,6 PLN na fundusz remontowy
0.8 PLN na utrzymanie nieruchomości (sprzątanie, środki czystości,
ubezpieczenie, żarówki itp)
0,6 PLN dla frmy zarządzającej nieruchomością
Czyli w sumie 2 PLN za m2 Kwoty te przyjeliśmy na zebraniu wspólnoty (oprócz
0,6 dla firmy, bo taka akurat jest ich stawka)
Wywóz śmieci, woda, ogrzewanie, prąd to inna sprawa.

> 2. Na jakiej zasadzie wybiera się zarządcę budynku, czy jest to może ktoś
ze
> współmieszkańców, ?

Na zebraniu wspólnoty. Może to być ktoś z współmieszkańców lub inna
osoba/firma wybrana na drodze głosowania członków wspólnoty.

> 3. Jakie plusy i minusy można wyróżnić porównując wspólnotę do spółdzielni
> mieszkaniowej?

Wiem za co płacę, wiem co się dzieje, jestem traktowny jak właściciel. Nie
opłacam premii pań i panów prezesów i całej masy ludzi. Nie podoba mi się
zarządca mogę go zmienić (oczywiście po głosowaniu z innymi członkami
wspólnoty) Chcieliśmy podłączyć internet. Podłączyliśmy. Zgoda pani prezes?
Na co? Z resztą to moja sąsiadka, która też sobie kabelek pociagnęła. Brudno
na klatce schodowej? Nieeee, u nas klatkę myje się dwa razy w tygodniu.
Sąsiad myje. Myje i dostaje za to pieniądze i jest zadowolony (my też)
Dodam, że nasz budynek to 15 mieszkań z czego 11 znalazło już nabywców, więc
nie jesteśmy dużą wspólnotą. Średnia wieku mieszkańców też niska :-) Na
koniec dodam tylko, że za moje poprzednie mieszkanie (32 m2) płaciłem więcej
niż za obecne (78 m2)

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-09-23 13:22:20

Temat: Odp: wspólnota mieszkaniowa
Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za szybką odpowiedź

Pozdrawiam
Smerf

1. Data: 2002-09-23 13:39:53

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Smerf" <f...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> opłata za utrzymanie czystości, wywóz śmieci itp ale co z funduszem
> remontowym, jakiej wysokości może on zostać ustalony w wypadku

Generalnie placi sie za wode/scieki/co wedlug licznikow (a jak nie ma,
to wedlug metrow/liczby lokatorow), a do tego dochodzi "oplata
eksploatacyjna" (na pensje dla dozorcy, prad na oswietlenie klatki
etc) oraz fundusz remontowy. Ta pierwsza to szacunkowo jakies
1.50-2.50 za metr, fundusz remontowy w nowym budynku to 0.00-0.50.

Ale bywa roznie, czasem duzo drozej. Z tym, ze we wspolnocie masz na
ogol wiekszy wplyw na caloksztalt, niz w spoldzielni. Za to moze sie
okazac, ze sam musisz robic za zarzad wspolnoty, bo sasiadom sie nie
chce/nie umieja.

Ile mieszkan bedzie twoja wspolnota liczyc?

MJ

1. Data: 2002-09-23 14:15:24

Od: "Paweł T." <pawta*WYWAL*TO*@go2..pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> [...]
> etc) oraz fundusz remontowy. Ta pierwsza to szacunkowo jakies
> 1.50-2.50 za metr, fundusz remontowy w nowym budynku to 0.00-0.50.

witam,
tak sobie myślę, że chyba płacenie dozorcy od metra mieszkania jest bez
sensu...ile zrobi taki dozorca w mieszkaniu 70m2, a ile w 40m2 (przy
założeniu, że jest to 1zł/1m2 mamy 30 złotych/mc - 360/rok?
a może sie myle i jest na to jakiś rządowy papier (ustawa, rozporządzenie)?

--
pa!weł

1. Data: 2002-09-23 21:29:53

Od: Rafick <k...@s...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tajemniczy(a) Paweł T. napisał w news:amn7lo$3sq$1@news2.tpi.pl na
pl.rec.dom:

> a może sie myle i jest na to jakiś rządowy papier (ustawa,
> rozporządzenie)?

To jak się płaci dozorcy zależy jedynie od Zarządu. Oaz od uchwał wspólnoty
oczywiscie.

--
Rafick (wiadomo co usunąć aby odpowiedzieć na priv)
"...latorośl aż skakała z radości wykrzykując:

1. Data: 2002-09-23 21:41:26

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Sep 2002, Michal Jankowski wrote:

> [...]
> eksploatacyjna" (na pensje dla dozorcy, prad na oswietlenie klatki
> etc) oraz fundusz remontowy. Ta pierwsza to szacunkowo jakies

Drogo okrutnie. U nas jest 0,86 chyba, w nowym domu zbydowanym opodal
jeszcze mniej: 0,66...

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-09-24 09:01:18

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> writes:

> Drogo okrutnie. U nas jest 0,86 chyba, w nowym domu zbydowanym opodal
> jeszcze mniej: 0,66...

Administrator pracuje spolecznie, czy jak?

Zakladajac 50 mieszkan po 50 metrow i 0.66 zl, mamy 1650 zl. Na pol
etatu dla dozorcy z trudem wystarczy, a co z tym swiatlem, zarowkami,
woda do podlewania trawnika, etc?

Chyba, ze oplate dla administratora/firmy administrujacej liczysz osobno...

MJ

1. Data: 2002-09-24 09:46:55

Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@c...fuw.edu.pl...
> Ile mieszkan bedzie twoja wspolnota liczyc?

Jak na razie budują dwa budynki, będzie jeszcze trzeci
w każdym około 24 mieszkań.

Smerf

1. Data: 2002-09-24 11:23:46

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:ampi3h$2dt$1@news.tpi.pl...

> Zaraz,zaraz, jedna wspolnota nie moze dzialac w odrebnych blokach! Jesli
> sa trzy odrebne nieruchomosci to beda trzy wspolnoty!

Moglbys cos przyblizyc na powyzszy temat.
AFAIR zapis z ustawy to nie jest on w tej kwesti taki jasny.

Pozdrawiam,
Karol

Czym gruntować beton?
Drewno na blat pod komputer ?
glazura i terakota po nowych wylewkach
Please
Pilne !!! czym zaimpregnowac kostke brukowa ?