wspolnoty mieszkaniowe

1. Data: 2003-06-21 13:46:08

Temat: Re: wspolnoty mieszkaniowe
Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sebiano" <sebiano@NO_SPAM.interia.pl> napisał w wiadomości
news:bd1k43$qlf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Wszyscy zachwalaja, ze taniej, ze lepiej, ze przejzysciej, etc...
> Mam jednak inne doswiadczenia:
> Przez kilkanascie lat mieszkalem w spoldzielni (blok kilkunastoletni),
> koszty mieszkania (bez oplat za wode, prad, telefon) wynosily 450 zl
> Teraz mieszkam w nowoczesnym, nowooddanym budynku zarzadzanym przez
> wspolnote i place 430 zl
> Powierzchnia jest podobna 74m i 76m, ilosc osob ta sama.
> Czegos tutaj nie rozumiem.........

Widzisz nowy blok i płacisz tyle samo (nawet mniej) niz za stary
spółdzielczy :-)

A na poważnie: porównałeś koszyk usług, za które płacisz (sprzatanie,
ochrona, utrzymanie trawnikow, konserwator itp.).

Karol

1. Data: 2003-06-21 14:46:50

Temat: wspolnoty mieszkaniowe
Od: "sebiano" <sebiano@NO_SPAM.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Ciekawy jestem waszych kosztow eksploatacyjnych za metr we wspolnotach
mieszkaniowych:
moje to: 3,7 zl/metr + 2,0 zł/metr (ogrzewanie platne przez 12 miesiecy)
Razem: 5,5 zl/metr

pozdrawiam
Sebiano

1. Data: 2003-06-21 16:10:38

Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mieszkaniowych:
> moje to: 3,7 zl/metr + 2,0 zł/metr (ogrzewanie platne przez 12 miesiecy)

U mnie w Krakowie jest to: 1,55/m2 (zarzadzanie, sprzatanie, f.rem. itp) +
1,50/m2 ogrzewanie (oplata stala platna przez caly rok) + to co z licznikow
za zimna i ciepla wode oraz ogrzewanie + 10 zł/lokal wywoz smieci.

m.

1. Data: 2003-06-21 16:58:35

Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl> szukaj wiadomości tego autora

> - energia klatka schodowa + dzwig - 0,57zl/m
> - utrzymanie czystosci - 0,7zl/m (w tym dozorca)
> - ubezpieczenie budynku - 0,9zl/m
> - zarzadzanie -0,8zl/m

u mnie odpowiednio:
0,10 (ale nie ma windy, budynek 3-pietrowy)
0,40
0,15
0,60
+ sa jeszcze inne drobiazgi, typu koszty bankowe i operacyjne, materialy
biurowe itd, ale tez to nie obejmuje firmy ochroniarskiej i tvk) za
"konserwacje terenow zielonych mamy stawke 0,15/m2.

Ogolnie dosc dramatycznie wysokie te Twoje stawki. Moze warto pomyslec nad
zmiana zarzadcy ?

m.

1. Data: 2003-06-21 17:18:23

Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawy jestem waszych kosztow eksploatacyjnych za metr we wspolnotach
> mieszkaniowych:
> moje to: 3,7 zl/metr + 2,0 zł/metr (ogrzewanie platne przez 12 miesiecy)
> Razem: 5,5 zl/metr

Opiszę swoje koszty ale trochę wprowadzenia.
Mieszkanie sp. własnościowe spółdzielnia mieszkaniowa DĄB w Szczecinie
(jedna z większych) bloki 6-16 letnie. Teren zagospodarowany, kilka placy
zabaw, trawniki drzewa kilku, kilkunastoletnie letnie, ale ciągle dosadzają
(nawet bym powiedział że dużo zieleni), donice z zielenią, dostateczna ilość
miejsc parkingowych (na moim osiedlu, na innych starszych trudniej z tym),
klatka malowana co 5 lat 30% budynków ocieplonych 2-3 ocieplane rocznie,
klatki, windy, zsypy w wieżowcach sprzątane przez gosp. domu. Wodomierze i
podzielniki kosztów CO założone w ramach czynszu. Na mojej kladce raczej
wszyscy maja nadpłaty za CO na poziomie 200-700 zł ( ja 400-600 od 6 lat)
więc można by odliczyć od czynszu (zasługa nie tylko podzielników ale
również modernizacji węzłów cieplnych). Usterki zgłaszane do administracji
usuwane są następnego dnia lub po umówieniu np. odpowietrzenie kaloryfera,
wymiana zaworu w pionie wodnym, oberwany i hałasujący piorunochron,
przeciekający dach lub ściana, zepsuty domofon lub samozamykacz, głośna
praca windy itd. nigdy nie było ociągania.
A teraz opłaty od 01.07.2003:
Mieszkanie 64 m2 liczba osób 3:
Eksploatacja 49,61
Utrzymanie czystości 35,40
Gaz ( ryczałt bez licznika )13,50
Dźwig 15,00
Koszty zarządu ogólnego 4,45
Panorama 7 ( gazeta osiedlowa 2tyg.lub raczej spółdzielcza nakład 16tys.)
1,51
Zimna woda i kanalizacja 51,95
CO opłata zmienna-zaliczka 118,93
CO opłata stała 35,62
CW opłata zmienna-zaliczka 51,81
CW opłata stała 19,72
Fundusz remontowy 87,13
Fundusz rem. termomodernizacja 25,44

Ogółem do zapłaty 510,07 ( w tym Fundusz Remontowy - 112,57 ) <to do
odliczenia od podatku
Przepisałem dosłownie z wydruku komputerowego który otrzymujemy przy każdej
zmianie np. po rozliczeniu wodomierzy.
Odliczając wodę i gaz aby było podobnie jak w twoim poście to wyjdzie
373,09

Ja nie narzekam na ta spółdzielnię a i prezes jej jakoś się utrzymał na
swoim stanowisku już kilkanaście lat chociaż jak posłuchać ludzi to by można
powiedzieć że to najgorsza w mieście ale szkoda gadać nie wdaje się w
dyskusje i uważam iż jak tak dalej będzie to niech sobie robią jakiś bal za
te moje 4,45 miesięcznie byle bym miał czysto, ciepło, zielono,
bezawaryjnie.
Trzeba pamiętać jak porównujecie ceny to to, że w większych miastach ceny są
niekiedy dużo wyższe niż w mniejszych albo zależą też od rejonu Polski.
Pozdrowienia Andrzej

1. Data: 2003-06-21 18:37:17

Od: "sebiano" <sebiano@NO_SPAM.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na poważnie: porównałeś koszyk usług, za które płacisz (sprzatanie,
> ochrona, utrzymanie trawnikow, konserwator itp.).

Koszyk spółdzielni byl bardzo ogolny, natomiast wspolnota zadziwia mnie
niektorymi pozycjami:
(nie ma firmy ochroniarskiej, kablowki, ogrodnika, etc..)
- energia klatka schodowa + dzwig - 0,57zl/m
- utrzymanie czystosci - 0,7zl/m (w tym dozorca)
- ubezpieczenie budynku - 0,9zl/m
- zarzadzanie -0,8zl/m

a ogrzewanie w starym bloku bez podzielnikow placilem 2,3zl/m
w nowym opomiarowanym i sterowanym przez komputer 2,0zl/m

S.

1. Data: 2003-06-23 07:11:04

Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 21 Jun 2003 18:37:17 -0000, "sebiano"
<sebiano@NO_SPAM.interia.pl> pisze:

> [...]
>- energia klatka schodowa + dzwig - 0,57zl/m
>- utrzymanie czystosci - 0,7zl/m (w tym dozorca)

Koszmarnie drogo. Na szczęście jest wolny rynek,
więc możecie zmienić firmę zarządzajądcą budynkiem.
--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2003-06-23 11:06:59

Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, że na forum, ale na priva się nie dało. Ale do dyskusji
zapraszam na priva.

> pozdrawiam serdecznie
> Andrzej Garapich
>
> Kto w młodości był socjalistą
> ten na starość będzie świnią]

Wybacz proszę tego mejla, ale do tego stopnia nurtuje mnie ta kwestia, ze po
dłuższym czasie wahania postanowiłem zapytać: jak rozumieć ten tekst, który
umieszczasz pod swoim podpisem w każdym poście?
W oryginale brzmi on mniej więcej tak:

Kto w młodości NIE był socjalistą, ten na starość będzie świnią.

Sens tego jest taki, że młody człowiek, wrażliwy na problemy społeczne i
cierpienie bliźnich, zwraca się automatycznie ku myśleniu lewicowemu, w nurt
którego chęć pomocy innym jest wpisana. Z czasem, dorastając, przekonuje
się, że życie jest bardziej skomplikowane, idea socjalizmu jest utopijna, a
często pomoc ta okazuje się krzywdzącą siłą. Jego wizja porządku społecznego
zmienia się, jednak młodzieńcza wrażliwośc pozostaje, co sprawia, że ma
niewielkie szanse, by "świnią" zostać - odwrotnie, niz ten, który za młodych
lat idei socjalistycznych nie wyznawał.

A jak tłumaczyć Twoją wersję?
Nie traktuj tego mejla jako ataku - naprawdę mnie to interesuje.

Pozdrawiam.

Konrad, nie taki już młody liberał :-)

1. Data: 2003-06-30 22:31:17

Od: Andrzej Garapich <gara@WYWAL_TOplusgsm.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jun 2003 13:06:59 +0200, "ninja"
<f...@p...onet.pl> wrote:

Cześć. Sorry, że dopiero teraz, ale nie zauważyłem, że
napisałeś.

>Kto w młodości NIE był socjalistą, ten na starość będzie świnią.
Tak, cytat ten przypisywany jest kilku mężom stanu (m. in De Gaullowi,
Piłsudskiemu i pewnie paru innym).

>Sens tego jest taki, że młody człowiek, wrażliwy na problemy społeczne i
>cierpienie bliźnich, zwraca się automatycznie ku myśleniu lewicowemu, w nurt
>którego chęć pomocy innym jest wpisana.

No więc chodzi o to, że to jest bujda na resorach. To jest (kolejny)
mit na temat socjalizmu. Socjaliści różnej maści wmawiają naiwnym, że
im chodzi o dobro ludzkości, o altruizm i takie tam brednie. To szczyt
cynizmu i zakłamania - wmawiać ludziom (zwłaszcza młodym), że
socjalizm to szlachetna idea, tylko że im nie wyszło :-)
Moim zdaniem stoi za tym wyłacznie wyrachowanie, chęć ogłupienia
bądź wykorzystania entuzjazmu naiwnych i młodych.
Istnieje szereg idei oraz religii, które mają wpisaną pomoc innym.
W dodatku, w odróżnieniu ideologii socjalizmu, stworzyły sprawnie
działające państwa bądź społeczności. Nie tylko socjalizm jest więc
wrażliwy na biednych i nieprzystosowanych i nikt nie ma monopolu
na bycie wrażliwym idealistą. By daleko nie sięgać: chrześciaństwo,
będące przecież zaprzeczeniem socjalizmu jest tego koronnym
przykładem.

Przyjęło się uważać, że w politykowi młodości wolno być socjalistą
i nie należy się tego wstydzić. Ja uważam, że wręcz przeciwnie:
świadczy to o naiwności, nieznajomości ludzi, braku wyobraźni
i umiejętności przekonywania. Czyli świadczy o cechach, które
powinny eliminować osoby o ambicjach politycznych. Dlaczego
mamy rozgrzeszać ludzi, którzy ulegli socjalizmowi, a
PIĘTNOWAĆ ludzi, którzy nie dali się nabrać? To budzi mój
stanowczy sprzeciw! Dlaczego ktoś, kto nigdy nie był socjalistą,
gdyż wiedział, co tu jest grane, ma być w tym powiedzonku nazwany
świnią?

Nigdy nie uległem urokowi tej ideologii (pewnie dzięki rodzicom, ale
cóż tego). Uważam, że to dobrze, nie wstydzę się tego, a wręcz
szczycę. Dlaczego mam być potencjalną świnią?

> [...] - odwrotnie, niz ten, który za młodych
>lat idei socjalistycznych nie wyznawał.

No więc moja stopka buntuje się przeciwko stwierdzeniu, że
jak ktoś nigdy nie dał się nabrać na socjalistyczne brednie,
to można z niewiadomych przyczyn brzydko nazywać? Gdzie
tu logika? A gdzie sens?

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

PARKIET - pytanie
fachowiec do parkietu z Warszawy poszukiwany
BOSCH czy coś innego - co polecacie?
Kominek jako dodatkowe/zamienne źródło ogrzewania
jaka cena jedynki gold kolor?