wybaczanie

81. Data: 2010-10-04 12:41:16

Temat: Re: wybaczanie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Oct 2010 12:09:11 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
e.net...

> Nie_na_tym_polega_wybaczanie.

Dla_mnie_TEŻ_na_tym :-)

82. Data: 2010-10-04 12:41:24

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem czy będzie w Twoim guście, ale w moim tak, powieść potrafi
> zaskakiwać.

Czytałem również "Samolubny gen" ale nie radzę, bo potem trudno się wyzwolić
z filozofii jaka jest tam prezentowana i sposobu patrzenia na świat i ludzi.

83. Data: 2010-10-04 12:41:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Oct 2010 12:10:05 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
et...

> Nie. Kochał bliźniego swego tak, jak siebie samego. Kochanie kogoś bardziej
> niż siebie- to grzech ciężki- przeciw Duchowi Świętemu

Dlatego w przykazaniu jest "...jak siebie samego".

84. Data: 2010-10-04 12:42:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Oct 2010 12:13:43 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
net...

> ale masz wyobraźnię:-).

No to jak ćwiczyliście?
;-)

85. Data: 2010-10-04 12:44:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Oct 2010 12:16:24 +0200, Chiron napisał(a):

> Masz rację, Sakujami. Właściwie, to najpierw wybaczamy naszym krzywdzicielom
> (często: rodzicom). Po przeprowadzeniu tego procesu- najczęściej okazuje
> się, że owszem, wybaczyliśmy, jednak został w nas żal do siebie- nie
> wybaczyliśmy bowiem sobie. Gdy i to zrobimy (o wiele trudniejszy proces)-

Owszem.

> często okazuje się, że już kochamy siebie, mamy dobre relacje z otoczeniem,
> jednak gniewamy się na Pana Boga. I tu dochodzimy do najtrudniejszego
> wybaczania.

Aha. Czyli ja już nie mam komu wybaczać :-)

86. Data: 2010-10-04 12:44:26

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla_mnie_TEŻ_na_tym :-)

To znaczy na czym?

87. Data: 2010-10-04 12:44:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Oct 2010 12:17:09 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
net...

> Żeby komuś wybaczyć- jak mi się zdaje- nie wystarczy żadna książka:-(
> Oczywiście- na początek- od tego można zacząć.

Ale przykład pomaga. Książka, film, ktoś obok...

88. Data: 2010-10-04 12:47:37

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-04 14:32, medea pisze:

> Szkoła przetrwania

> będzie kolejny etap. Po wybaczeniu wszystkim
> wszystkiego.

E.

89. Data: 2010-10-04 12:48:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Oct 2010 14:32:13 +0200, medea napisał(a):

> [...]
a.pl...

> Szkoła przetrwania będzie kolejny etap. Po wybaczeniu wszystkim wszystkiego.
>
> Ewa

:-DDDDDDDDDDDDDDDDD

90. Data: 2010-10-04 12:54:18

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

net...

> Żeby komuś wybaczyć- jak mi się zdaje- nie wystarczy żadna książka:-(

Warsztaty również nie wystarczą, nie nauczą, nie zastąpią etc.
Tak myślę. Wydaje mi się, że wybaczania nie można się nauczyć.
To cecha... serca :) Wyuczona - to już nie to... Pokusiłabym się
nawet o stwierdzenie, że to _zupełnie_ coś innego, i nie jest już
TYM wybaczaniem, i nie zawiera TEGO, o co w _wybaczaniu_ chodzi...

Pozdrawiam,
F.

Uważajcie na śpiących;)
Czy psycholog jest gwałcicielem?