Zło może urosnąć - debata

1. Data: 2010-10-01 13:42:41

Temat: Zło może urosnąć - debata
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy się nie bryknę.

http://www.charaktery.eu/co-gdzie-kiedy/3192/Zlo-moż
e-urosnac---debata/

MK

____________
Zawsze, kiedy człowiek zaczyna wątpić w siebie, palnie takie głupstwo,
które go zachwyca

2. Data: 2010-10-01 14:32:09

Temat: Re: Zło może urosnąć - debata
Od: ?EUR?????????? <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Re: Zło może urosnąć - debata
Wiadomość:

Vilar napisał(a):
> Nie wiem, czy siďż˝ nie bryknďż˝.
>
> http://www.charaktery.eu/co-gdzie-kiedy/3192/Zlo-moď
ż˝e-urosnac---debata/

> MK
>
> ____________
> Zawsze, kiedy cz�owiek zaczyna w�tpi� w siebie, palnie takie g�upstwo,
> kt�re go zachwyca

......... Dużo rzadziej słyszymy głosy sprzeciwu wobec przejawów
nienawiści i nietolerancji. Brakuje ich, bo boimy się konfrontacji z
rzecznikami zła, albo, co gorsza, bo nie dostrzegamy ukrytej wrogości
lub nie doceniamy jej rozmiarów. "Nienawiść jest łatwa. Miłość wymaga
wysiłku i poświęcenia"- pouczał nas Marek Edelman. Zatem podejmujemy
się trudnego zadania, postanawiając pójść za Jego nakazem i "pilnować,
by kultura pielęgnowała dobro, nie nienawiść", "uczyć w szkołach,w
przedszkolach, na uniwersytetach, że zło jest złem, że nienawiść jest
złem i że miłość jest obowiązkiem (...) walczyć ze złem tak, żeby ten,
który czyni zło, zrozumiał, że nie będzie dla niego litości". Marek
Edelman przestrzegał, że przyzwalanie, "żeby na ulicach miast
demokratycznych krajów, w imię swobód demokratycznych,
,odbywały się parady nienawiścii nietolerancji, to zły znak. I to nie
jest demokracja, bo demokracja nie polega na przyzwoleniu na zło,
nawet najmniejsze, bo ono może nie wiadomo kiedy urosnąć". Masz dość
nienawistnych słów, obrażania i dyskryminacji w języku publicznym?
Oburza Cię bezkarność mówiących? Chcesz zareagować, ale nie wiesz
jak? Przyjdź na debatę i weź udział w dyskusji: "Zło może urosnąć -
czyli o tym jak i dlaczego reagować, kiedy słyszymy mowę nienawiści".
I Publiczna Debata Stowarzyszenia Otwarta Rzeczpospolita i Teatru
Polskiego

---------------------------
Ciekawe podejście, napewno Redart powinien pójść, bo moje bezlitosne
zachowanie do zła, nadal traktuje jako zło. Buddysta i nie rozumie, że
w jednym ręku trzymasz miecz , a w drugiej lotos.

3. Data: 2010-10-01 20:41:36

Od: ??????? <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Vilar napisał(a):
> [...]
>
> MK
>
> ____________
> Zawsze, kiedy cz�owiek zaczyna w�tpi� w siebie, palnie takie g�upstwo,

To ty Vilar jesteś z Warszawy, tak? To pewnie poszłaś zobaczyć co tam
ci , no jak im tam, a fanatole buchają ludzi krzyżem?
Jakie wrażenia z wizji niemedialnej.?

4. Data: 2010-10-01 21:46:23

Od: ??????? <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Re: Zło może urosnąć - debata
Wiadomość:

??????? napisał(a):

ż˝e-urosnac---debata/

> To ty Vilar jesteś z Warszawy, tak? To pewnie poszłaś zobaczyć co tam
> ci , no jak im tam, a fanatole buchają ludzi krzyżem?
> Jakie wrażenia z wizji niemedialnej.?

Wiesz , bo idziesz dowiedzieć się, jak walczyć ze ZŁEM, spewnością to
spotkanie jest zakładane z powodu ostatniej fali nienawiści tych co
zawsze mówią o miłości bliźniego, zobacz jak niesamowite oderwanie
tym'' dobrym'' towarzyszy, że Warszawiaków przerazili swoim piekłem,
jak bardzo nie widzą jak się zachowują.
Ja na początku nie miałem takiej koncentracji jak obecnie, zmianił mi
się trochę mózg, jak jedziesz na wieś, to tak w każdym słowie starają
się dopiec, że osoba z miasta zupełnie tego nie wychwytuje, bo z
jednej strony nie wiadomo o co chodzi, bo na urojeniach są te
złośliwości, a z drugiej, człowiek nie jest przyzwyczajony do takiej
skali nienawiści....dlatego ten Gombrowicz pisał, że oni jak wściekłe
psy szczekają i ten fragment na początku zabawny , na wsi zawsze mie
uderza swoją prawdziwością. I tak się zastanawiam, bo ludzie
przeżywają wachania, czy wnikać w to czy to olewać, mnie zmuszono do
obrony więc musiałem wnikać, ale się zastanawiam, jak warszawiacy to
przepuścili przez swoją psychikę, no napewno był to wstrząs, ale czy
to wypili?

5. Data: 2010-10-02 08:12:56

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "???????" <s...@g...com> napisał w wiadomości
k.googlegroups.com...

Re: Zło może urosnąć - debata
Wiadomość:

??????? napisał(a):

> [...]

obrony więc musiałem wnikać, ale się zastanawiam, jak warszawiacy to
przepuścili przez swoją psychikę, no napewno był to wstrząs, ale czy

____

Zrobili z tego farsę (Akcja Krzyż) i obśmiali Globku.
Ale jak widzisz zastanawiają się teraz i widzą, że trzeba coś przemodelować
(w swoich głowach), bo czują swoją bezradność wobec ekscesów innych.

A spotkanie jest koło 10 października. I dobrze, bo mnie jakiś wirus sieknął
i dziś bym się z pewnością nie wybrała.

MK

6. Data: 2010-10-02 11:15:30

Od: ??????? <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Re: Zło może urosnąć - debata
Wiadomość:

Vilar napisał(a):
> [...]
> (w swoich głowach), bo czują swoją bezradność wobec ekscesów innych.
>
> A spotkanie jest koło 10 października. I dobrze, bo mnie jakiś wirus sieknął

Boją się bezkarności, za każdym razem gdy takich jak oni ,porządnie
skóry się nie odpiecze, to zaczną szaleć jeszcze gorzej. Komorowski to
śmieć w moich oczach, robi ten błąd co zawsze robiła w polsce
inteligencja, czyli co ja będe się pochylał nad gorszymi, a niestety
ten gorszy też stwarza rzeczywistość i to bardzo brutalną...ma dowody
na ciągle pomówienia przez Kaczkę i powien Fiurerka umieścić przed
sądem, tak jak tam z tymi śmieciami nie potrafili sobie poradzić, to
już w innych miejscach zaczeły wybuchać rozróby, i to się rozleje,
będą wybuchały rozróby. Inteligencja musi się nauczyć reagować na te
odpady, bo tu żyć się niedługo nie da.

7. Data: 2010-10-02 11:26:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Oct 2010 04:15:30 -0700 (PDT), ??????? napisał(a):

> Inteligencja musi się nauczyć reagować na te
> odpady, bo tu żyć się niedługo nie da.

Gdzie Ty widzisz w Polsce, kilka lat po komunizmie, inteligencję???

8. Data: 2010-10-02 11:30:35

Od: "Szaulo" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie Ty widzisz w Polsce, kilka lat po komunizmie, inteligencję???

W Polsce nigdy nie było komunizmu, a już na pewno nie kilka lat temu.

Sz.

9. Data: 2010-10-02 11:38:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Oct 2010 13:30:35 +0200, Szaulo napisał(a):

> W Polsce nigdy nie było komunizmu, a już na pewno nie kilka lat temu.
>
> Sz.

Dobrze wiesz, o czym mówię. W Polsce NIE MA inteligencji. Ona się dopiero
odradza w bólach, a to, co jest teraz, to jakiś chromy twór, żeby nie
powiedziec nowotwór.

10. Data: 2010-10-02 11:53:26

Od: "Szaulo" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrze wiesz, o czym mówię. W Polsce NIE MA inteligencji. Ona się dopiero
> odradza w bólach, a to, co jest teraz, to jakiś chromy twór, żeby nie
> powiedziec nowotwór.

Zmartwię cię. Ona się już nigdy nie odrodzi. Nie te czasy, kochanie.

Sz.

A propos futer (sorry, ale nie mam czasu śledzić całego wątku)
Badanie wirtualnej przestrzeni AD 2010
No nareszcie:)
Na dobranoc
Róża i Kolec.