wyniki sekcji zwlok - pomocy

31. Data: 2006-02-22 22:05:09

Temat: Re: wyniki sekcji zwlok - pomocy
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Feb 2006 22:43:07 +0100, "Paweł W." wrote:

[...]
> Za to tabliczka czekolady przy wyjściu, to było dla mnie baaardzo
> przyjemne podziękowanie za moją pomoc.

Gdybym miał wybierać między szczerym "dziękuję", a tabliczką czekolady,
to wolałbym to pierwsze.

Może kiedyś nie tak dawno temu, kiedy czekolada stanowiła dobro
deficytowe i można było za nią niejedno załatwić, byłbym w stanie
zrozumieć taki gest. Obecnie coś takiego wywołałoby we mnie mocno
mieszane uczucia. Mimo tego, a może właśnie dlatego, że tabliczka
czekolady może być warta więcej, niż godzina czasu pracy lekarza na
etacie.

A poza tym staram się unikać słodyczy. Żona też.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

32. Data: 2006-02-23 13:48:39

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):

> [...]
> etacie.
>
> A poza tym staram się unikać słodyczy. Żona też.

E... tu chodzi o gest. A ja mam do czynienia z biednymi ludzmi, którzy
zarabiają mniej nawet ode mnie.

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

33. Data: 2006-02-24 21:31:59

Od: Kazik Kazimierczak <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:
> Witam,
> kilka tygodni temu dosyc nagle w Szpitalu Miejskim w Gdyni zmarła moja
> Babcia. Była robiona sekcja zwłok, której wyniki bardzo nas interesują.
> Szpital, zasłaniając się ustawą o ochronie danych osobowych, nie chce ich
> niestety nam - najbliższej rodzinie - udostępnić. Twierdzą, że Babcia na
> izbie przyjęć powinna wyrazić na to pisemną zgodę.

A czy była wyrażona zgoda na sekcję? Jeśli nie, to postrasz sądem za
bezprawne działania.

Kazik

34. Data: 2006-02-25 23:22:42

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kazik Kazimierczak" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A czy była wyrażona zgoda na sekcję? Jeśli nie, to postrasz sądem za
> bezprawne działania.
>
> Kazik

A rodzina może zabronic sekcji zwłok????

35. Data: 2006-02-26 00:06:22

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł W. wrote:

> Cytuję ustawę. Też mnie to dziwi, ale pacjenta nie ma tu wymienionego.
> Może w domyśle, że chodzi o inne podmioty, które mają prawo do
> informacji o stanie zdrowia i wynikach leczenia??? Pytanie do prawnika.

nie jestem prawnikiem, ale to chyba jasne, że "lekarz ma obowiązek
udzielać pacjentowi ... informacji o jego stanie zdrowia ..." (art. 31.1.)

dalej (Art.40.2) jest napisane kiedy lekarz jest zwolniony z "zachowania
w tajemnicy informacji związanych z pacjentam" - ale cały czas działa
Art. 31.1. że lekarz ma obowiązek udzielać informacji pacjentowi...

to że tam jest napisane "wyłącznie" to ja to rozumiem tak, że np. sąd
nie może zażądać badania pacjetna i nakazać przekazanie informacji
prokuraturze (albo na odwrót :) )... jak sąd nakazuje, to tylko sąd może
te informacje uzyskać

tak sobie o tym myślę - ciekawe czy wypowiedzą się jacyś prawnicy??

pzdr
murek

36. Data: 2006-02-26 00:12:53

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lama wrote:

> Moja mama (76) została przyjęta do szpitala z operacyjnym guzem tarczycy.
> Następnego dnia stanęliśmy przed alternatywą: łapówka, albo wypis. Zapłaciliśmy.

a zawiadomiłeś prokuraturę?

jako osoba dająca, która zgłosiła się dobrowolnie uniknąłbys kary...

za to chirurg który wziął poszedłby siedzieć, a na jego miejsce
przyszedłby taki, który by nie brał łapówek...

i świat byłby choć trochę lepszy...

a tak :(

pzdr
murek

37. Data: 2006-02-26 19:14:36

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.02.06, około 00:22:42, Piotr Maksymowicz bulgocze:

> A rodzina może zabronic sekcji zwłok????

Tak. Ale zazwyczaj jest tak (nie wiem czy to wszędzie, czy zależy od
szpitala), że każdy zgon w szpitalu może się 'automatycznie' wiązać z
sekcją zwłok. Jeśli rodzina sobie tego nie życzy, składa odpowiednie
podanie i tylko w szczególnych przypadkach jest ono rozpatrywane
negatywnie.

--
ika - umop apisdn

38. Data: 2006-02-26 19:21:53

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

ika pisze 26-02-2006 20:14:

> [...]
> sekcją zwłok. Jeśli rodzina sobie tego nie życzy, składa odpowiednie
> podanie i tylko w szczególnych przypadkach jest ono rozpatrywane

Czyli _może_prosić_ o niewykonywanie sekcji, a nie zabronić jej wykonania?

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

39. Data: 2006-02-26 19:30:07

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.02.06, około 20:21:53, LM bulgocze:

> Czyli _może_prosić_ o niewykonywanie sekcji, a nie zabronić jej wykonania?

Eheś, złapałam się na słówkach. Mój błąd, pardon.
Może chodzi bardziej o to, żeby się zorientować czy była _konieczność_
wykonania sekcji - gdyby faktycznie ktoś chciał się czepiać lekarzy :|

--
ika - umop apisdn

40. Data: 2006-02-26 22:28:22

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Feb 2006 20:14:36 +0100, ika wrote:

> Tak.

Nie.

> Ale zazwyczaj jest tak (nie wiem czy to wszędzie, czy zależy od
> szpitala), że każdy zgon w szpitalu może się 'automatycznie' wiązać z
> sekcją zwłok.

O ile nastąpił przed upływem 24 godzin od przyjęcia wiąże się
automatycznie. Później można (ale nie trzeba) od sekcji odstąpić o ile
rodzina wystąpi o zwolnienie z sekcji i nie ma żadnych wątpliwości co do
przyczyny zgonu.

Przy czym mówimy tu o sekcji naukowo-lekarskiej. Sekcja sądowo-lekarska
rządzi się innymi prawami.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

Ptasia grypa - szanse zejścia w razie zarażenia
Ciśnieniomierz AEG 4907
Żółty tydzień
Wzrok.....
Pytanie o zespół Downa