Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!new
s.neostrada.pl!not-for-mail
From: Roman Stachowiak <r...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Date: Sat, 24 Oct 2009 13:41:27 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 54
Message-ID: <hbup9m$86u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hbsrns$otn$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hbssc8$oqk$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hbstue$q63$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hbt29q$oqk$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<hbt5l0$ocj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hbt7us$2b7$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hbug0b$oqv$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hbugro$sfn$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hbujtq$rgr$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hbukpt$rn8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hbun5q$ek9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Reply-To: "romansta at wp pl"
NNTP-Posting-Host: fad36.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1256384631 8414 83.13.3.36 (24 Oct 2009 11:43:51
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Oct 2009 11:43:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hbun5q$ek9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:27076
Ukryj nagłówki
pawelj pisze:
>> Średnie wynagrodzenie na obszarze działania JST. Skoro wiesz, co to jest
>> średnie wynagrodzenie, to wiesz również, że ktoś zarabia więcej, a ktoś
>> inny mniej, żeby średnia wyszła taka a nie inna.
> I dlatego pytam jak poszczególne szkoły do tego podchodzą.
> Na ten moment roku już mniej więcej powinno być policzone czy trzeba będzie
> i którym grupom dopłacić.
>> No i skąd pomysł organizowania dodatkowych zajęć w celu osiągnięcia
>> średniej?
>> Gdzie to wyczytałeś?
> Nigdzie. To propozycja osoby szkolącej jak liczyć wspominaną średnią.
> Po wyliczeniu można dopłacić jeżeli brakło
> Można też jakoś organizować zastępstwa, można organizować kółka
> zainteresowań itd.
> I wtedy płacić za coś co się zrobiło.
> I o to mi właśnie chodzi. Czy w jakiejś szkole "coś" się dzieje i czy coś
> się robi czy tylko się czeka.
>
> A że to nie jest zadanie szkoły? No nie wiem czy pilnowanie wydawania
> pieniędzy nie jest zadaniem szkoły a konkretnie dyrektora tej szkoły.
>
Zręcznie pominąłeś cały mój cytat:
"1.Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego
określa dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, w
drodze regulaminu:
1)wysokość stawek dodatków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, oraz
szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków, z zastrzeżeniem art. 33
i 34,
2)szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe,
z zastrzeżeniem art. 35 ust. 3, oraz za godziny doraźnych zastępstw,
3)wysokość i warunki wypłacania składników wynagrodzenia, o których mowa
w ust. 1 pkt 4, o ile nie zostały one określone w ustawie lub w
odrębnych przepisach,
w taki sposób, aby *średnie* *wynagrodzenia* *nauczycieli*, składające
się z wynagrodzenia zasadniczego i składników, o których mowa w pkt 1-3,
odpowiadały na *obszarze* *działania* *danej* *jednostki* *samorządu*
*terytorialnego* co najmniej średnim wynagrodzeniom nauczycieli, o
których mowa odpowiednio w ust. 3 i 4."
Doczytaj o jakie składniki chodzi.
Skoro ktoś ma jedną nadgodzinę a ktoś inny pięć, to średnio wychodzi trzy.
Czy to oznacza, że wszyscy nauczyciele muszą dostać jakieś dodatkowe
zajęcia, żeby dorównali do średniej trzy? A może dopłacić im, żeby
otrzymali kasę jak za trzy nadgodziny?
No i skąd pomysł, że coś co jest zadaniem OP ma robić dyrektor? To OP ma
się martwić o to, żeby nauczyciele dostali odpowiednią kasę. Jeśli
zechcą posłuchać opinii dyrektora, to OK, ale rzadko się coś takiego zdarza.
--
RomanS
______________________________
Ja zawsze mam rację.
Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie.
(G.J. Gigol)
|