wyzsza szkola -> co sadzicie o?

1. Data: 2004-07-06 09:12:09

Temat: wyzsza szkola -> co sadzicie o?
Od: "Bzykkk" <b...@B...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co sadzicie o Wyzszej Szkole Finansow i Zarzadzania na kierunku Psychologia
(studia dzienne)?

slyszalem, ze jest bardziej praktycznie i konkretnie niz na UW, a
porownywalnie do SWPS, z tym ze czesne znacznie mniejsze i mozliwe
zwolnienie z niego za wysoka srednia.

bylbym wdzieczny za opinie i sugestie

pozdro
M.

1. Data: 2004-07-06 15:26:13

Temat: Re: wyzsza szkola -> co sadzicie o?
Od: "bigda" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bzykkk <b...@B...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> slyszalem, ze jest bardziej praktycznie i konkretnie niz na UW, a
> porownywalnie do SWPS, z tym ze czesne znacznie mniejsze i mozliwe

Wyższa szkoła drukowania pieniędzy otworzyła kierunek "psychologia"? No tak,
może być porównywalnie do SWPS. Jeśli masz możliwość, idź na UW. Jeśli nie,
przyłóż się do pracy, bo wszystko zależy od Ciebie.

Bigda (wybacz odrobinę złośliwości - wracam do formy)

1. Data: 2004-07-07 07:19:00

Od: "Radek Zwolski" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> slyszalem, ze jest bardziej praktycznie i konkretnie niz na UW, a
> porownywalnie do SWPS, z tym ze czesne znacznie mniejsze i mozliwe

to co w szkole się naprawde liczy to wykładowcy (prowadzenie ćwiczeń też,
ale trudno stwierdzić jaki jest ich poziom nie chodząc na nie), przejrzyj
sobie nazwiska wykładowców i porównaj z nazwiskami podrecznika psychologii
strelaua

1. Data: 2004-07-07 07:25:33

Od: "Radek Zwolski" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wyższa szkoła drukowania pieniędzy otworzyła kierunek "psychologia"? No
tak,
> może być porównywalnie do SWPS.

SWPS:
Post wczesniej pisałem o roli wykładowców.

semestr zakończony a w nim:
kliniczna: sęk
społeczna: wojciszke
ewolucyjna: pisula
biologiczne: ostaszewski

wiedzy dużo.

1. Data: 2004-07-07 19:29:46

Od: "Bigda" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek Zwolski <z...@p...fm> napisał(a):

> to co w szkole się naprawde liczy to wykładowcy

Odważne stwierdzenie. Znam wielu, którzy mieli okazję korzystać (i robili to)
z wiedzy najlepszych specjalistów i pozostali, powiedzmy, przecietni

> (prowadzenie ćwiczeń też, ale trudno stwierdzić jaki jest ich poziom nie
> chodząc na nie),

Jesli już na coś się nie chodzi, to raczej na wykłady. Ćw. częściej niż
wykłądy są obowiazkowe. Nie wiem, jak to wygląda na SWPS.

> przejrzyj
> sobie nazwiska wykładowców i porównaj z nazwiskami podrecznika psychologii
> strelaua

Przejrzałem. Zacząłem od samego Strelaua - Wydział Psychologii UW (chyba, że
ostatno coś się zmieniło).

Nie traktuj życia zbyt poważnie.
Kadra w SWPS jest rzeczywiście na najwyższym poziomie.
Ale najważniejszy w każdej szkole jest UCZEŃ ito od niego zależy większość
efektów nauki. Ucznia zaś tworzy wiele czynników, m.in. środowisko. Element
bardzo niewymierny, jednak w znacznej mierze zalezny od rzeczy dość mocno
niedocenianej - tradycji szkoły. W szkołach wyższych ma to szczególne
znaczenie. Nie bez znaczenia też jest pozycja w ramkingach (w każdym razie
dla pracodawców ma to znaczenie, podobnie jak wizerunek). Rankingi są różne,
ale nie można nie zauważyć, że Wydz. Psychol. na UW jest na 1. poz. w każdym.
W każdym arzie pracodawcy chyab to zauważają.

Pozdr.
Bigda
Bigda

1. Data: 2004-07-08 00:48:29

Od: "Radek Zwolski" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Odważne stwierdzenie. Znam wielu, którzy mieli okazję korzystać (i robili
to)
> z wiedzy najlepszych specjalistów i pozostali, powiedzmy, przecietni

Kto ma wieksze szanse zostać nieprzęcietnym? ktoś kto korzysta z wiedzy
średnich czy najlpeszych specjalistów?

> Jesli już na coś się nie chodzi, to raczej na wykłady.

Chodziło mi o to że pytajacy nie bedzie miał okazji być na ćwiczeniach, a
trudno znać ćwiczacych z nazwiska

Nie wiem, jak to wygląda na SWPS.

No właśnie. Moja szkoła dobra, inna jest be, z psychologii powinieneś
wiedzieć że człowiek ma tendencję do podwyższania wartości żeczy które
wybrał (a wszystko po to by pomasować swoje ego:) i brać na to poprawke.

> Przejrzałem. Zacząłem od samego Strelaua - Wydział Psychologii UW (chyba,
że
> ostatno coś się zmieniło).

Zmieniło się Jego Magnificencja Strelau - jest jakimś tam głównym bossem w
SWPS (tylko co z tego jak nigdy go nie widziałem na uczelni).

Do autora wątku - miałem na myśli że sprawdzi sobie z jakimi wykładowcami
może mieć wykłady i sprawdzi kim oni są w światku psychologii.

> Nie traktuj życia zbyt poważnie.

A wszyscy mi mówią żebym traktował poważniej :)

> [...]
Element
> bardzo niewymierny, jednak w znacznej mierze zalezny od rzeczy dość mocno

Czym jest tradycja szkoły, datą założenia wpisaną w jej herb? Dziś trudno
mówić o przekazywanie wiedzy "z profesora na studenta" który to student
zostanie na uczelni i zrobi profesure - profesor pójdzie tam gdzie jest
hajs.

Inna sprawa w tradycyjnych szkołach, to np.tradycyjne polskie ściąganie, nie
wiem jak jest na UW - (zapytam ciebie, ściagałeś kiedyś? bo ja na studiach
nigdy) ale SWPS ze ściągactwem stara się walczyć.

> ale nie można nie zauważyć, że Wydz. Psychol. na UW jest na 1. poz. w
każdym.

Racja dla pracodawcy rankingi mają znaczenie, ale przeglądałem kiedyś
procent absolwentów zatrudnionych w dobrych firmach i tam swps prowadził
jeśli chodzi o psycholgie (na wszelkie rankingi patrze z dystansem)

Jeśli bym miał porównywać uczelnie to postawił bym znak równości pomiedzy UW
i SWPS z jednym wielkim plusem dla UW, na dziennych sie nie płaci

1. Data: 2004-07-08 10:39:03

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek Zwolski wrote:

> Kto ma wieksze szanse zostać nieprzęcietnym? ktoś kto korzysta z wiedzy
> średnich czy najlpeszych specjalistów?

Nie wystarczy w roli wykładowcy mieć wiedzę, trzeba też ją umieć w
inspirujący sposób przekazać ;)
Miałam wykłady z tymi "znanymi", ale jednak najlepiej wspomninam
ćwiczenia z tymi "nieznanymi". W sumie jedną rewelacyjną doktorkę SWPS
porwało. To argument za tym, że stawiają również na kadrę "nieznaną",
ale dobrze rokującą ;)

> Zmieniło się Jego Magnificencja Strelau - jest jakimś tam głównym bossem w
> SWPS (tylko co z tego jak nigdy go nie widziałem na uczelni).

W całkiem niedawnych czasach Strelau urzędował też na Śląsku, ale wtedy
tylko raz w tygodniu tu bywał, także wiele osób też go nie widziało ;)
Chyba, że miały z nim akurat wykłady z RI. Ach te muszki owocówki...
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

1. Data: 2004-07-08 12:31:01

Od: "jbaskab" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nonnocere" <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ćwiczenia z tymi "nieznanymi". W sumie jedną rewelacyjną doktorkę SWPS
> porwało. To argument za tym, że stawiają również na kadrę "nieznaną",

pozwolicie, że dopowiem:)
Czesto ci wybitni specjalisci są tak bardzo zalatani i zajeci swoimi
sprawami, że marnuja niesamowicie ludzi, którymi powinni kierować. Bądź tez
nauczanie jest dla nich nieprzyjemnym obowiazkiem a studenci niedouczonymi
głabami. Być moze na psychologii tak sie nie zdaza, ale w naukach
przyrodniczych jest to nagminne.
Poza tym po osiagnieciu pewnego pułapu przerzucani są do spraw prestizowo-
organiazacyjnych i stają w miejscu bazujac na opini.
No to tyle:)
Aska

1. Data: 2004-07-08 13:43:15

Od: "Bzykkk" <b...@B...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bigda" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie,
> przyłóż się do pracy, bo wszystko zależy od Ciebie.

mam mozliwosc studiow rownoleglych na UW (a wiec bez wiekszego problemu),
natomiast wolalbym wybrac inny kierunek na UW jako rownolegly, a WSFiZ
ciagnie mnie ze wzgledu na pewne praktyczne zajecia i dostep do narzedzi,
ktorych nie doswiadcze na UW.
jednak jest to szkola prywatna, i jeszcze nie wyksztalcila swojej kadry,
wiec wiadomo - waham sie...

B.

1. Data: 2004-07-08 13:49:57

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bzykkk wrote:

> [...]
> ktorych nie doswiadcze na UW.
> jednak jest to szkola prywatna, i jeszcze nie wyksztalcila swojej kadry,

Dowiedz się jeszcze czy absolwenci WSFiZ po wejściu ustawy o zawodzie
psychologa, będą mieli prawo wykonywania zawodu. Jeszcze niedawno tylko
SWPS jako jedyna niepaństwowa uczelnia podchodziła pod przyszłe
wytyczne.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

Przemoc w rodzinie
czy to jeszcze dylemat cz.4
czy to jeszcze dylemat CZ.3 ?
mowa ciała
Nieświadomość - Jung a Freud (ujęcie filozoficzne)