zabudowa balkonu - kto sprawdza?

1. Data: 2009-07-31 06:18:26

Temat: zabudowa balkonu - kto sprawdza?
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Mój sąsiad zabudowuje sobie balkon i wyburz ściankę na której były okna,
do kogo można zgłosić, aby sprawdził, czy wszystko jest OK? Bo mieszkam
nad nim i nie chciałbym wpaść kiedyś do niego niechcący na wizytę.
Mi nie przeszkadza w ogóle fakt zabudowy, tylko czy on przypadkiem
ściany nośnej nie wyburza.

2. Data: 2009-07-31 07:32:25

Temat: Re: zabudowa balkonu - kto sprawdza?
Od: slaweks <s...@s...cz> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Lip, 08:18, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:
> [...]
> nad nim i nie chciałbym wpaść kiedyś do niego niechcący na wizytę.
> Mi nie przeszkadza w ogóle fakt zabudowy, tylko czy on przypadkiem

A jaką grubość ma ta ścianka?
A kto zarządza budynkiem?

3. Data: 2009-07-31 07:54:24

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
> nad nim i nie chciałbym wpaść kiedyś do niego niechcący na wizytę.
> Mi nie przeszkadza w ogóle fakt zabudowy, tylko czy on przypadkiem ściany

Myślę że najlepiej zapytaj sąsiada. Skoro to budynek wielorodzinny to ma na
pewno zgodę na przebudowę.
A jak ma zgode to ktoś kto tą zgodę wydał zadbał o sprawdzenie czy nie
rozwala ściany konstrukcyjnej.
Zapytaj go to odpowie.

Kris

4. Data: 2009-07-31 08:12:11

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

a) wydział architektury w urzedzie gminy (olewusy) - powinna być zgoda na podstawie
zgłoszenia i zatwierdzonego projektu;
b) PINB (też olewusy).
JaC

-----

5. Data: 2009-07-31 19:25:19

Od: Marcin Bohosiewicz <m...@k...sk> szukaj wiadomości tego autora

Kris <k...@w...pl> wrote:

> [...]
> pewno zgodę na przebudowę.
> A jak ma zgode to ktoś kto tą zgodę wydał zadbał o sprawdzenie czy nie

Przy okazji, jak to jest?
Tutaj BOB pisze o calkowitej zabudowie, czyli normalnych oknach, ociepleniu,
wyburzeniu sciany - czyli powiekszeniu lokalu o powierzchnie balkonu.
I jak rozumiem na takie cos musi byc zgoda z Urzedu (zgloszenie?).
Kogo jeszcze?

A czy cos potrzebne jest do zamontowania takiej "lekkiej" zabudowy
co sklada sie z 2 szyn (jedna na dole, druga na gorze) i suwanych
szyb w lekkiej aluminiowej obudowie? Oczywiscie bez burzenia czegokolwiek.
Np. cos takiego: http://www.balteam.com.pl/?i=ramowy
Jedyna ingerencja w "tkanke budynku" to nawiercenie kilkudziesieciu otworow pod
kolki.

Pozdrawiam,

MB

6. Data: 2009-08-04 06:25:46

Od: Tadek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BQB pisze:
> [...]
> nad nim i nie chciałbym wpaść kiedyś do niego niechcący na wizytę.
> Mi nie przeszkadza w ogóle fakt zabudowy, tylko czy on przypadkiem

jeśli burzy ściankę w której były okna to nic sie nie stanie, nad oknem
jest nadproże. Pytanie tylko co to za blok?

7. Data: 2009-08-04 07:59:10

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Tadek pisze:

> jeśli burzy ściankę w której były okna to nic sie nie stanie, nad oknem
> jest nadproże. Pytanie tylko co to za blok?

2 piętra, 2 klatki, w jednej klatce 6 rodzin, sąsiad na parterze, ja na
pierwszym piętrze, zerknąłem na to wyburzone i właśnie coś tam z tej
ściany u góry zostało, więc nie mam się chyba o co martwić.

8. Data: 2009-08-05 13:09:41

Od: bodie kotas <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-08-04 09:59:10 +0200, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> said:

> 2 pietra, 2 klatki, w jednej klatce 6 rodzin, s?siad na parterze, ja na
> pierwszym pietrze, zerkn??em na to wyburzone i w?a?nie co? tam z tej
> ?ciany u góry zosta?o, wiec nie mam sie chyba o co martwiae.

skoro on na parterze to dowiedz się czy te jego przeróbki potencjalnie
ie ułatwiają złodziejowi wspięcie się na twoje 1 piętro
--
Nie pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki.

9. Data: 2009-08-06 11:13:38

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

bodie kotas pisze:

> skoro on na parterze to dowiedz się czy te jego przeróbki potencjalnie
> ie ułatwiają złodziejowi wspięcie się na twoje 1 piętro

Tym się nie martwię, łatwiej by było po balkonie wejść, niż po ścianie z
oknami :P
Poza tym, to mała mieścina i nie było kradzieży w mieszkaniach od dawien
dawna - jedynie piwnice przez jakiś czas, ale szybko zostali złapani
przez ludność, ludność "wytłumaczyła" młodziakom, że tak nieładnie i
oddała w ręce policji. Inna sprawa, że u mnie w domu nie ma co kraść i
najdroższym przedmiotem jest lodówka.

gniazda i wlączniki
Samodzielna wymiana zaworu spustowego w WC (kompakcie)
Remont mieszkania 3 pokoje
Farby Colours z Castoramy
Szczury i tępienie?