zagadnienie planowania

1. Data: 2004-04-29 18:45:50

Temat: zagadnienie planowania
Od: "Janek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do osób potrafiących dobrze planować (różne bardziej złożone
działania w życiu). Ja mam z tym kłopoty. Może to zresztą zainteresuje więcej
osób.

Ja to widzę mniej wiecej tak:

umiejętność planowania =
umiejętność stawiania podcelów (pytanie: jakie zasady tym rządzą?) +
umiejętność określania potrzebnych środków (pytanie j.w.) +
umiejętność szacowania czasu (rozumiem że z doświadczenia własnego/innych?) +
umiejętność brania pod uwagę nieprzewidzianych okoliczności
(czy można nad tym pracować?)

Dzięki.

J.

1. Data: 2004-04-30 09:03:03

Temat: Re: zagadnienie planowania
Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

w liter haszczach<news:0aa1.000002c3.40914d5d@newsgate.onet.
pl> rzekła
paszcza <Janek>:

> umiejętność planowania =
> umiejętność stawiania podcelów (pytanie: jakie zasady tym rządzą?)

w poście na temat efektywnego działania maasz o celach SMART

> umiejętność określania potrzebnych środków (pytanie j.w.) +

złożona kwestia. łaczy się z poniższym

> umiejętność szacowania czasu (rozumiem że z doświadczenia
> własnego/innych?) +

doświadczenie + umiejętności.
są świetne szkolenia z zarządzania projektami. okreslasz wszelkie czynności
potrzebne do wykonania zadania oraz tajming. stosuje się tutaj burze mózgów.

> umiejętność brania pod uwagę nieprzewidzianych
> okoliczności (czy można nad tym pracować?)

nieprzewidziane okoliczności = niemożnośc wzięcia ich pod uwagę
natomiast można na wszystkie czynności nakładać marginesy błędu.

pzdr

--
- Żołnierze! Jutro idziecie na występ artystyczny! Umyć mi
się, wysrać i odlać, coby potem nie łazić po sali tylko siedzieć na dupach

1. Data: 2004-04-30 11:35:08

Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

+
> umiejętność brania pod uwagę nieprzewidzianych okoliczności
> (czy można nad tym pracować?)
>
> Dzięki.

Jezeli jest wieczor, a nastepnego dnia mam kilka spraw do zalatwienia, to moge
sobie ustalic kolejnosc ich zalatwienia biorac pod uwage jak duzo czasu jest
potrzeba na zalatwienie kazdej z nich, by wyrobic sie w czasie. Gdy do
zrealizowania jakiegos zadania (celu) potrzeba wykonania kilku krokow
rozpoznaje jakie sa to etapy i jaka ich kolejnosc jednego po drugim.
Np. zeby zrobic zakupy trzeba:
1. zrobic liste zakupow (rozpoznajac jakie produkty jest potrzeba kupic)
2. wybrac sklep lub sklepy
3. przygotowac pieniadze
4. przebyc droge do sklepu (sklepow)
5. dokonac zakupow
6. przyniesc je do domu
7. konsumowac

Czesto nie potrzeba robic tego typu planowania, gdyz etapy te przebiegaja
spontanicznie. Sa jednak takie zadania (cele), dla ktorych warto zrobic tego
typu rozpoznanie. Latwiej jest cos zrealizowac gdy masz wyobrazenie jak to
zrobic. Czesto natomiast trudniej gdy robisz to po omacku metoda prob i bledow.
A plany robi sie rozne w zyciu: od planowania dnia poprzez plany budowy domu,
az po plan wchodzenia w stuktury Unii Europejskiej przez dany kraj. Wszystkie
te plany wspomagaja urzeczywistnianie konkretnych pomyslow (celow) w praktyce.
Bardzo czesto wprowadzaja porzadek i zwiekszaja skutecznosc ukierunkowanego
dzialania.
Mysle, ze dziala to mniej wiecej tak: 1. pragnienie 2. pomysl 3. decyzja o
realizacji 4. plan 5. realizacja.

Pozdrawiam Hubert.

Dziwne....
Bin Laden Captured - photos and video