zapach chemii do zmywarki :-/

1. Data: 2002-11-28 07:47:52

Temat: zapach chemii do zmywarki :-/
Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wprawdzie od niedawna użytkuje zmywarkę i nie mam za dużego doświadczenia w
doboże środków do zmywania ale nurtuje mnie jedna sprawa:
chodzi o specyficzny "chemiczny" zapach pozostaiwający po zmywaniu.
Używam zwykłaego proszku Calgonitu. Szukałem żródła tego zapachu i napewno
to nie od soli ani nabłyszczacza pozostaje tylko proszek. Z tąd moje
pytanko: czy jest jakiś inny środek nie wydzielający tego może nie
śmierdzącego ale i nie zabardzo odpowiedniego zapachu? czy niezależnie od
proszku proces zmywania narzuca stosowanie przez producentów określonej
chemii z której nie mozna uzyskać innego zapachu?
Widziałem jeszcze Calgonit cytrynowy ale nie wiem czy to coś da?
Jest jeszcze firma Pollena i proszek Robot ale chyba nic rewelacyjnego
proszę o opinie i wasze doświadczenia.
pozdrowienia

1. Data: 2002-11-28 07:59:50

Temat: Re: zapach chemii do zmywarki :-/
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"krzysiek" pyta

> Jest jeszcze firma Pollena i proszek Robot ale chyba nic rewelacyjnego

Dlaczego, bo cena wydaje się podejrzanie niska?
Ostatnio kupiłem proszek do zmywarki Leader Price (250g/2,5PLN) Nie widzę
różnicy między nim a Calgonitem za 14 PLN (500g) Efekt ten sam.

Pozdrawiam, Chopek

1. Data: 2002-11-28 08:00:25

Od: "Venna" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krzysiek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:as4hsh$9i7$...@n...lublin.pl...
> Witam

Witam ;)

> czy jest jakiś inny środek nie wydzielający tego może nie
> śmierdzącego ale i nie zabardzo odpowiedniego zapachu?

tak

> Widziałem jeszcze Calgonit cytrynowy ale nie wiem czy to coś da?

lagodzi.... ale z doswiadczenia wiem ze znacznie lepszy jest osobny zapach
do zmywarek... takie pachnidelko do zachaczenia o kratke.... przypomina takie
samochodowe zapachy...
daje o wiele lepsze efekty niz proszek cytrynowy.... ale niestety jest dosc
drogi w uzytkowaniu :(

pozdrawiam
Venna

1. Data: 2002-11-28 09:22:49

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki jeden bo dostałem razem ze zmywarką ;-)
ale on nie jest po to żeby zapachnić naczynia przy myciu co raczej gdy gary
sie w środku kiszą.

1. Data: 2002-11-28 09:49:24

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Chopek <c...@m...org> wrote:
> Ostatnio kupi?em proszek do zmywarki Leader Price (250g/2,5PLN) Nie widz?
> r??nicy mi?dzy nim a Calgonitem za 14 PLN (500g) Efekt ten sam.

Po pierwsze na tym LP proszku musisz uzyc wyzszej temperatury zmywania
(brak enzymow, czy cos takiego).Po drugie ja tez sprobowalem tego cuda
i widzialem roznice.

Mniejsza roznica byla dla Robota, ale tez byla - a ze roznica w cenie
wcale nie jest powalajaca (zwlaszcza jak sie kupuje Calgonit w duzym
opakowaniu), to dalem sobie spokoj z eksperymentami.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2002-11-28 10:38:06

Od: "Venna" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krzysiek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:as4nej$egf$...@n...lublin.pl...
> Mam taki jeden bo dostałem razem ze zmywarką ;-)
> ale on nie jest po to żeby zapachnić naczynia przy myciu co raczej gdy gary
> sie w środku kiszą.

no wlasnie - ja tysz dostalam taki pierwszy raz do zmywarki...
i jego sie uzywa do zmywania....
naczynia nie pachana nieprzyjemnie...a i zmywarke jak sie otwiera...
jest znacznie, znacznie przyjemniej...

Venna
ps odpowiadaj pod postem ;)

1. Data: 2002-11-30 18:03:57

Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wcale nie jest powalajaca (zwlaszcza jak sie kupuje Calgonit w duzym
> opakowaniu), to dalem sobie spokoj z eksperymentami.

Enzymy są ale w specjalnych proszkach do zmywarek które maja program BIO i
wtedy się myje w temp do 50 stopni a jak zmywarka domywa to zależy w dużej
mierze od zmywarki i na standartowym programie z trzema zraszaczami ( woda
dokładnie opłukuje naczynia ) powinno domywać na każdym proszku nawet na
programie rapid 40 stopni bez mycia wstępnego jeśli naczynia nie są
zaschnięte i nie ma za dużo odpadków na naczyniach. Testuję różne proszki bo
zmywanie należy do mnie od 5 lat i jedyne co stwierdziłem to to że jak ROBOT
się pojawił kilka lat temu to sztućce lekko zmieniały barwę na sine ale to
był ten pierwszy później wyraźnie zmienili skład ( i cenę na wyższą ). Na co
dzień używam też lepszych proszków ale nie jestem tak w pełni przekonany aby
były lepsze o tyle o ile są droższe. Robota sypię do mycia wstępnego bo jest
tani, do zasadniczego tabletkę ale to nie reguła.

Nasuwa mi się jedynie inne pytanie. Na patelniach TEFALA (oczywiście
widnieje znaczek do mycia w zmywarkach) pisze że niektóre proszki do
zmywarek mogą spowodować zmatowienie powierzchni emaliowanej. Myślę że to
bzdura bo na kilka patelni które mieliśmy w historii wszystkie matowiały i
traciły barwy od spodu a stosowałem zawsze ten sam środek w danym okresie i
od wszystkich po 2-3 umyciach już było widać pierwsze negatywne skutki.
Ciekawe jakie to te" właściwe " bo stosowałem tabletki Calgonita zaraz jak
tylko się pojawiły w Niemczech, Somat i inne przywożone z zagranicy. Czyżby
to te niektóre które są w domyśle gorsze ?

1. Data: 2002-11-30 23:42:54

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> Robota sypię do mycia wstępnego bo jest
> tani, do zasadniczego tabletkę

Jak to sie robi? Czy to dziala tak jak w pralce? Dwa oddzielne pojemniki?

Karol

1. Data: 2002-12-02 06:39:29

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie kazda zmywarka ma dwa oddzielne pojemniki wydaje mi sie że to jest
jakieś stare rozwiazanie. Ja mam jeden pojemniczek (bosch/siemens).

1. Data: 2002-12-02 08:48:19

Od: "Pete" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wystukal(a) :

> Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> Jak to sie robi? Czy to dziala tak jak w pralce? Dwa oddzielne
> pojemniki?

Pojemnik jest jeden - do zasadniczego.
Do wstępnego prosze sypie sie bezpośrednio na drzwi zmywarki.

--
Pete
misiek at bigfoot dot com

SZAFA do swiat- mozliwe