zapobieganie kontuzjom stawów podczas biegania

1. Data: 2003-01-27 08:07:08

Temat: zapobieganie kontuzjom stawów podczas biegania
Od: "SebaX" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Trenuję bieganie, ale boję się zużycia stawów. Słyszałem że można temu
zapobiegać, stosując jakieś specyfiki które pomagają w produkcji chrząstki
przez organizm. Słyszłem o takich substancjach jak siarczan glukozaminy i
kolagen. Co należy jeść, co mogłoby zawierać substacje pomocne w regenarcji
chrząstki. Na razie wszystko jest OK, biegam ok 1,5 godz. dziennie, ale
trochę boję się przedwczesnego zestarzenia stawów, później to już się nie
cofnie.

pzdr SebaXYZ

2. Data: 2003-01-27 21:57:40

Od: "foma" <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SebaX" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chrząstki. Na razie wszystko jest OK, biegam ok 1,5 godz. dziennie, ale
> trochę boję się przedwczesnego zestarzenia stawów, później to już się nie
Te środki są drogie, a skuteczność ??.Jeżeli się normalnie odżywiasz to
organizm sam pobierze to co potrzebuje.By biegać jak najdłużej bez
problemów -dobry but z amortyzacją, trening na miękkim podłożu, unikanie
asfaltu,betonu, przerwa po sezonie na regenerację,niska waga-ale jak tyle
biegasz to powinno być bez problemów, odpowiedni trening siłowy.Trening w
górach(podbiegi,zbiegi)- zdecydowanie podnosi formę, ale też i poważnie
obciąża stawy kolanowe.Ale to chyba wszystko wiesz od trenera.Jeżeli tego
przestrzegasz to reszta zależy od Twoich genów,foma

3. Data: 2003-01-29 06:29:50

Od: "SebaX" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "foma" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> obciąża stawy kolanowe.Ale to chyba wszystko wiesz od trenera.Jeżeli tego
> przestrzegasz to reszta zależy od Twoich genów,foma

trenera nie mam,niestety jestem amatorem

pzdr SebaXYZ

4. Data: 2003-01-29 22:14:07

Od: "fo ma" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> trenera nie mam,niestety jestem amatorem
Dla samej przyjemności to trochę dużo biegasz.Nawet przy spacerowym tempie
5min/km to 1,5godz biegania = 18km dziennie x 7 dni to wychodzi dobrze
powyżej 100 na tydzień.Dla mnie zawodowcem jest ten kto z biegania żyje,
pozostali to amatorzy, ale przecież też mogą być związani z klubem, trenerem,
zawsze ktoś coś doradzi.

5. Data: 2003-01-30 08:35:19

Od: "SebaX" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fo ma" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powyżej 100 na tydzień.Dla mnie zawodowcem jest ten kto z biegania żyje,
> pozostali to amatorzy, ale przecież też mogą być związani z klubem,

5min/km = 12 km/godz dokładnie tyle biegam bo biegam na bieżni a tam jest
licznik. Niezły strzał

pzdr SebaXYZ

6. Data: 2003-01-31 16:55:11

Od: "fo ma" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można Cie podziwiać, bo tyle kólek na bieżni to może się zakręcić w głowie i
straszna monotonia. Zazwyczaj stadion wykorzystuje się dla tempówek i pracy
nad szybkością. Ale z pewnością obciążenie stawów minimalne bo w miarę miękko
i płasko.Pozdrawiam.foma

Co to oznacza?-łacina
Najlepsi otolaryngolodzy zajmujący sie operacjami endoskopowymi zatok -gdzie sa ?
Skala Wingrena - co to takiego?
Bulimia
pocenie