zapomniana pigulka troszke pilne :-/

1. Data: 2004-07-14 17:34:39

Temat: zapomniana pigulka troszke pilne :-/
Od: "marcin" <u...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczow!!

Sprawa wyglada nastepujaco:

Moja dziewczyna zapomniala wziasc tabletke (Harmonet) ok 1.5 tygodnia temu i
dopiero teraz do tego doszla :-) no tak ach te kobiety ;-) konczy brac
opakowanie w czwartek czyli jutro. Nie bylo zadnych kontaktow miedzy nami, a
zaczela brac pigulki zeby sie zabezpieczyc na wyjazd, takze nie martwie sie o
brak zabezpieczenia w czasie brania pigulek, tylko ze nasze spotkanie
wypadnie pod koniec przerwy pomiedzy kolejnym opakowaniem, no i teraz mam
pytanie czy w czasie przerwy bedzie pelne zabezpieczenie?? Ewentualnie co
zrobic aby ono bylo (brac pigulki bez przerwy??)

Mam nadzieje ze w miare jasno opisalem sytuacje i dziekuje serdecznie za
wszelkie objawy zainteresowania w szczegolnosci ze strony specjalistow w tej
dziedzinie

pozdrawiam

Marcin

2. Data: 2004-07-14 19:22:39

Temat: Re: zapomniana pigulka troszke pilne :-/
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli której konkretnie pigułki zapomniała? z którego tygodnia? od tego
zależy postępowanie.

3. Data: 2004-07-14 20:18:23

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli której konkretnie pigułki zapomniała? z którego tygodnia? od tego
> zależy postępowanie.
>
> wszytsko zalezy ilu składnikowe sa pigułki.
p.

4. Data: 2004-07-14 20:27:59

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> czyli której konkretnie pigułki zapomniała? z którego tygodnia? od tego
> zależy postępowanie.

Na chlopski rozum skoro koles pisze ze jutro kończy czyli wzięla 20 napisał
tez ze zapomniała 1.5 tyg temu więc ok 10-12 dni temu czyli między 8 a 10
tabletką z serii. Nie jestem medykiem ale wydaje mi się, ze Harmonetowe
wszystkie są takie same z wyjątkiem pierwszej Przedtem brałam Tti-Minulet i
one róznily się poziomem hormonów.

HaNkA

5. Data: 2004-07-14 20:31:06

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

to też, ale szansa, ze chodzi o jednoskładnikowa cerazette jest minimalna.

6. Data: 2004-07-14 20:42:49

Od: "Marcin" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

justy <m...@o...pl> napisał(a):

> czyli której konkretnie pigułki zapomniała? z którego tygodnia? od tego
> zależy postępowanie.

jest tak jak napisala hanka redhunter, to byla tabletka mniejwiecej z 10 dnia
a jest to harmonet, przepraszam za lekka zamotke w poscie, ale mam
ograniczony czasowo dostep do netu

pozdawiam

marcin

7. Data: 2004-07-14 20:45:46

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli była to 10-ta tabletka, czyli z drugiego tygodznie i nie było seksu,
to nie ma sprawy.

8. Data: 2004-07-14 20:50:33

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <u...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> jest tak jak napisala hanka redhunter, to byla tabletka mniejwiecej z 10
dnia
> a jest to harmonet, przepraszam za lekka zamotke w poscie, ale mam
> ograniczony czasowo dostep do netu

Ryzyk-fizyk udzielę Ci rady wynikającej z mego doswiadczenia -zdarzyło mi
się bowiem pare razy zapomnieć tabletki - heh rekord to było 19 godzin czyli
prawie doba. Udzielono mi zresztą tu na grupie rady aby zazyc spoznioną,
następną zazyc planowo i dodatkowo się zabezpieczać przez następny tydzien.
W Waszym przypadku minęlo juz ponad 10 dni więc sądzę, że nie ma obaw ze
dziewczyna zajdzie w ciążę. Z braku laku i innej lepszej odpowiedzi na
grupie radziłabym Ci zadzwonić do dowolnego szpitala w Twoim miescie,
poprosić o połaczenie z oddziałem ginekologicznym i zapytać lekarza
dyżurnego. W ten sposob dowiesz sie z pierwszej ręki

Pozdrawiam

HaNkA

9. Data: 2004-07-14 20:53:15

Od: "Marcin" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

justy <m...@o...pl> napisał(a):

> jesli była to 10-ta tabletka, czyli z drugiego tygodznie i nie było seksu,
> to nie ma sprawy.

czyli twoim zdaniem jesli to byla tabletka z 10 dnia i zostala ona ominieta a
nastepnego dnia nie zostaly polkniete 2 na raz, a normalnie dokonczone tyle
ze o jeden dzien pozniej niz powinno byc to w czasie przerwy mozemy byc
spokojni??

btw mozesz napisac czy ta informacje posiadasz z wlasnych prywanych
doswiadczen i wiedzy na temat pigulek czy tez jestem lekarzem??

sorki ze tak sie upewniam zadajac glupie pytania ale to wazne ;-), dzieki
serdeczne za odpowiedz!!!

pozdrawiam

Marcin

10. Data: 2004-07-14 20:59:00

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli twoim zdaniem jesli to byla tabletka z 10 dnia i zostala ona
ominieta a
> nastepnego dnia nie zostaly polkniete 2 na raz,

wystarczy przeczytać ulotkę
schemat postępowania w przypadku zapomnienia (to na przyszłość)- zwróć uwagę
na postępowanie w drugim tygodniu:

1 tabletka zapomniana w pierwszym tygodniu stosowania.
Należy jak najszybciej przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to
przyjęcie dwóch tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj. Przez
następne 7 dni należy stosować dodatkową metodę antykoncepcji (metoda
barierowa). Istnieje możliwość zajścia w ciążę w przypadku stosunków
płciowych w tygodniu poprzedzającym zapomnienie tabletki. Należy zasięgnąć
porady lekarza.

1 tabletka zapomniana w drugim tygodniu stosowania:
Należy jak najszybciej przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to
przyjęcie dwóch tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj.
Skuteczność tabletki jest zachowana i nie potrzeba stosować dodatkowych
metod antykoncepcyjnych.

1 tabletka zapomniana w trzecim tygodniu stosowania Istnieją dwie możliwości
bez potrzeby stosowania dodatkowej metody antykoncepcyjnej:
Należy jak najszybciej przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to
przyjęcie dwóch tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj. Po
przyjęciu ostatniej tabletki z opakowania, nastepnego dnia należy rozpocząć
przyjmowanie tabletek z nowego opakowania nie robiąc przerwy. Krwawienie
miesiączkowe może wystąpić dopiero po zakończeniu przyjmowania tabletek z
drugiego opakowania. Jednakże w trakcie przyjmowania tabletek może wystapić
plamienie lub krwawienie międzymiesiączkowe.

lub

Można zaprzestać przyjmowania pozostałych tabletek z opakowania, zrobić 7
dniową lub krótszą przerwę (licząc również dzień w którym zapomniano przyjąć
tabletkę) i rozpocząć przyjmowanie tabletek z następnego opakowania.
Stosując tę metodę można rozpoczynać kolejne opakowanie tego samego dnia
tygodnia jak zazwyczaj.

leki etyczne???
...na przepustce...
chlamydia