escherichia coli

1. Data: 2004-07-14 13:30:29

Temat: escherichia coli
Od: "Ewa Z" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o wszelkie informacjie o tej bakteri (escherichia coli), jakie sa jej
obiawy posiadanie w organizmie, jakie konsekwencjie w przyszlosci, czym i
jak leczyc (takze sposobami domowymi). Z gory dziekuje .

Ewa

2. Data: 2004-07-14 18:22:18

Temat: Re: escherichia coli
Od: "WOJO" <wojo1@@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Z" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obiawy posiadanie w organizmie, jakie konsekwencjie w przyszlosci, czym i
> jak leczyc (takze sposobami domowymi). Z gory dziekuje .

:-)

3. Data: 2004-07-14 19:20:27

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jul 2004, Ewa Z wrote:

> Prosze o wszelkie informacjie o tej bakteri (escherichia coli), jakie sa jej
> obiawy posiadanie w organizmie, jakie konsekwencjie w przyszlosci, czym i
> jak leczyc (takze sposobami domowymi). Z gory dziekuje .

rowniez bylo na ten temat duzo - przy E.coli zalezy, gdzie ona jest
w jelicie grubym np. ma prawo i obowiazek byc

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

4. Data: 2004-07-14 20:58:11

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obiawy posiadanie w organizmie, jakie konsekwencjie w przyszlosci, czym i
> jak leczyc (takze sposobami domowymi). Z gory dziekuje .

Escherichia coli czyli pałeczka okrężnicy to bakteria należąca do rodziny
Enterobacteriaceae (pałeczek jelitowych), jest ona komensalem ludzkich i
zwierzęcych jelit (grubego, jak sama jej nazwa wskazuje) i normalnie nie czyni
szkody człowiekowi, a nawet pomaga, produkując m. in. witaminę K. Jednak
istnieją pewne jej "formy" tzw. Shigatoksyczne lub enterokrwotoczne lub
enteropatogenne (lub inne). Wszystko zależy od pewnych genów, jakie może
zawierać komórka bakterii. Generalnie dla zdrowych dorosłych ludzi nie stanowią
te formy większego zagrożenia, chociaż kontakt z nimi może być nieco uciążliwy -
biegunka i odwodnienie organizmu. gorzej z osobami starszymi, małymi dziećmi i
ludźmi o obniżonej osporności - objawy wtedy są silniejsze, dochodzi do
krwawień i owrzodzeń jelit, może wystapić tzw. HUS (hemolityczny zespół
mocznicowy - haemolytic uraemic syndrome) i czasami działalnosć tych "form"
moze spowodować w krańcowych przypadkach śmierć chorego. Ponadto E. coli może
powodować np. odmiedzniczkowe zapalenie nerek, wtedy gdzy dostanie się do
moczowodów poprzez cewkę moczową.
Co do leczenia - antybiotyk celowy byłby najlepszym wyjściem, choć zastrzegam,
że nie jest to żadne zalecenie, gdyż neijestem lekarzem.

5. Data: 2004-07-14 22:27:04

Temat: Odp: escherichia coli
Od: "Ewa Z" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zastrzegam,
> że nie jest to żadne zalecenie, gdyż neijestem lekarzem.

Dzieki wielkie !!

6. Data: 2004-07-14 22:27:35

Od: "Ewa Z" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-)

Ze tak zapytam z czego sie smiejesz ??

7. Data: 2004-07-14 23:13:54

Od: "WOJO" <wojo1@@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ze tak zapytam z czego sie smiejesz ??

1. Przeczytaj jeszcze raz z uwagą swój tekst.
2. Wyobraziłem sobie jak "wyleczyłaś" się z w/w bakterii "sposobami
domowymi"
oraz jakie to miało skutki dla Twojego organizmu.
Pozdrawiam.
WOJO

8. Data: 2004-07-15 10:30:40

Od: "Marta" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WOJO" <wojo1@@go2.pl> napisał w wiadomości
Pierwszym objawem posiadania jej w organiźnie jest to ,ze żyjesz.
Escherichia coli jest stałym mieszkańcem naszego jelita grubego. Jest
składnikiem mikroflory jelita człowieka . No chyba ,ze chodzi Ci o patogenne
szczepy ..to juz inna sprawa . Informacje znajdziesz na
:http://www.radio.com.pl/nauka/temattygodnia/default
.asp?md=0&id=74

Pytanie o toniki na tradzik do cery tlustej (help)....
Elocom a ciąża
hydrokolonoterapia
Laserowa korekcja wady wzroku - czas rehabilitacji
ugryzienie przez psa