zapytanie

11. Data: 2007-10-04 06:38:32

Temat: Re: zapytanie
Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin dość niespodziewanie napisał(a):
> Użytkownik "Aleksandra Giełdoń-Paszek" <o...@p...onet.pl> napisał
> w wiadomości news:fdvo48$99g$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
> Martini oczywiście!
>
> Gin + Wermut (w tym wypadku martini). Im więcej Ginu, tym jest
> bardziej "Dry". Stara angielska książka kucharska radziła mi pół na
> pół, ale dla mnie to za bardzo martini, a za mało ginu.
>
> DJD

Profani ;)

To tak zbiorowo do wszystkich doradzających mieszanie słodkiego martini z
ginem.
Do koktajlu o nazwie Martini jedynie słuszny jest wermut dry, a nie bianco.
R-antagonizująco

--
Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
C Hollywood Homicide

12. Data: 2007-10-04 10:37:31

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ginem.
> Do koktajlu o nazwie Martini jedynie słuszny jest wermut dry, a nie

Hm... Osobiście mam martini dry. Z bainco nie piłem, ale myslałem, ze się
nada.

W takim razie po co to produkują? Przecież inaczej jak z ginem tego się
wypić nie da!

DJD

PS. Znam takich, co piją czytsty wermut, ale to dla mnie jak picie wody
kolońskiej. W sumie tez alkohol, i to 70% :)

13. Data: 2007-10-04 12:35:20

Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin dość niespodziewanie napisał(a):

> Hm... Osobiście mam martini dry.

A to OK

> Z bainco nie piłem, ale myslałem, ze
> się nada.

Wiesz wypić się da, w końcu zawiera alkohol, ale radosci w tym nie ma

> W takim razie po co to produkują? Przecież inaczej jak z ginem tego
> się wypić nie da!

Nie no - bianco można do kilku koktajli jednak zastosować, od najprostszych
poczynając - po prostu z sokiem, przez różne skomplikowane z dodatkiem
szampana i owoców na przykład.

> PS. Znam takich, co piją czysty wermut,

W sumie można też samo, jak słodkie wino, albo na dużej ilości lodu.

> ale to dla mnie jak picie
> wody kolońskiej.W sumie tez alkohol, i to 70% :)

Jak wyżej - nieważne co, byleby dobrze sponiewierało ;)

14. Data: 2007-10-04 18:57:20

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin pisze:
> Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w

> Hm... Osobiście mam martini dry. Z bainco nie piłem, ale myslałem, ze
> się nada.

A ja piłam właśnie z bianco i osobiście bardzo polecam - bo nie to dobre
co dobre a co komu smakuje :D
Ania

--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

15. Data: 2007-10-05 08:24:52

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> A ja piłam właśnie z bianco i osobiście bardzo polecam - bo nie to dobre
> co dobre a co komu smakuje :D

A w jakich proporcjach? W tych, co zapodałaś niżej?

Dla mnie to za mocno wermutem jedzie, 1 : 1 to już gin ginie, a wermut
dominuje, a cóz dopiero 1 : 2! Ale to podobno cecha facetów, że wolą
bardziej "dry" (zgodnie z pewnym mym podręcznikiem - więcej ginu), a
kobiety - więcej wermutu.

DJD

16. Data: 2007-10-05 11:18:57

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra Giełdoń-Paszek napisał(a):
> Jaki drink można przyrządzić z Martini bianco? ola

Apperitif - Martini i sok z białych winogron. O niebo lepsze od żubrówki
z sokiem jabłowym.

E.

17. Data: 2007-10-06 11:27:04

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin pisze:
> Użytkownik "@nn" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> A w jakich proporcjach? W tych, co zapodałaś niżej?

Taak, mi to smakuje - proporcje podałam trochę nie teges, miało być:
1/4 ginu
2/4 wermutu
+ lód do pełna
i plaster cytryny
ale w zasadzie nigdy nie trzymam się tego zbyt dokładnie. Wychodzi dosyć
słodki (babski) drink z lekkim posmakiem ginu i cytryny.

Coś w tym musi być :D
Ania
--
[...]

Co dzis na obiad?
Wasabi
Co z gruszek? ( w stylu kompotu)
Tarty z ciasta francuskiego
Konfitury lub dzem z jarzebiny - jak i kiedy?