zatrzymane zeby

1. Data: 2005-06-29 11:26:18

Temat: zatrzymane zeby
Od: "Profil" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W jaki spsob leczyc zeby zatrzymane?
Chodzi o 2 gorne trojki, ktore wrosly w podniebienie poziomo i nie widac ich
na zewnatrz tzn wogole sie nie wyrznely.
Interesuje mnie technika wyjecia tych zebow oraz leczenia ortodontycznego.
Jaki bylby koszt takiego leczenia.
Dzikeuje z gory za odpowiedzi.
Pozdrawiam
M.

2. Data: 2005-06-29 21:01:12

Temat: Re: zatrzymane zeby
Od: "vati" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi lekarz powiedzial, ze koszt leczenia przewyzszy znacznie wstawienie
korony. Poza tym noszenie aparatu trwało by baaardzo długo. Wiec chyba
zdecyduje sie na korone.

3. Data: 2005-06-29 21:11:12

Od: "Malloc" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

jest w zasadzie kilka możliwości leczenia zębów zatrzymanych, którą opcję
zastosuje twój ortodonta
i chirurg, zależy m.in. od twojego wieku, ew. poziomu stłoczenia, relacji z
zębami dolnymi, czy masz jeszcze zęby 8 itp. itd.

Opcja 1. Jesteś młody, stłoczenia nie ma ani na dole, ani na górze - wówczas
najprawdopodobniej twoje zęby
zostaną rozsunięte przy pomocy sprężynek na aparacie(dwójki i czwórki) a
kiełki zostaną ładnie wprowadzone na powstałe miejsce ;). Ta
opcja nie wymaga ekstrakcji żadnych zębów.

Opcja 2. Masz już swoje lata :), rozwojem szczęk już nie można kierować -
wtedy najprawdopodobniej będzie trzeba
usunąć 4ki (pierwsze przedtrzonowce) - w tym wypadku dla uzyskania
optymalnego zgryzu wypada usunąć także 4ki dolne (ale nie to też jest
indywidualna sprawa). Ekstrakcji się nie obawiaj - dobry ortodonta napewno
wie co robi, i nie będzie znaku, że była przeprowadzana ekstrakcja - uśmiech
będzie :).

W obu przypadkach najlepiej zastosować oczywiście leczenie aparatem stałym
daje najlepsze efekty.

Jedno pamiętaj, przed udaniem się do konkretnego gabinetu (nie
dentystycznego !!! tylko ortodontycznego),
zasięgnij opinii innych o lekarzu, sprawdź czy ma specjalizację i w ogóle
:).
W ortodoncji ostatnio pojawiają się dyletanci bez specjalizacji, którzy mogą
Ci wszystko zepsuć.

Osobiście polecam UKS w Krakowie na montelupich, dr Kalukin, dr Stós - ale
tam są długie terminy -
więc możesz prywatnie u w/w panów drów (także w Krakowie)
jeśli chcesz kontakt pisz na priv.

U dra Kalukina oglądałem 1 przypadek "trójek" - ładnie rozwiązał problem
(zastosował u pacjentki opcję 2 - cztery ekstrakcje przedtrzonowców, po dwie
w każdym łuku). Efekt końcowy był b. ładny.

pozdrawiam

jaki ortopeda dzieciecy w Lublinie
[portal] ginekologia i pediatria
węzły chłonne - badanie MR czy TK