Rzadka choroba immunologiczna

1. Data: 2005-06-29 09:59:09

Temat: Rzadka choroba immunologiczna
Od: "WW" <u...@w...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z szanownych
grupowiczów i grupowiczek zna może nazwę
rzadkiej jednostki chorobowej, która:

* powoduje osłabienie układu immunologicznego (prowadzące nawet do śmierci)
* jest podobna do AIDS, lecz to nie jest zakażenie HIV
* jest bardzo rzadko spotykana
* ognisko choroby jest w trzustce i płucach

Przepraszam za tak ogólnikowe sprawy - kompletnie
nie jestem w temacie i nie wiem czy sprawa jest oczywista,
czy też to może być 1000 jednostek chorobowych.

Byłbym bardzo wdzięczny za każdą pomoc, za którą
z góry dziękuję.

Pozdrawiam, WW

2. Data: 2005-06-29 10:44:46

Temat: Re: Rzadka choroba immunologiczna
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Nie wiem nawet, czy chodzi Ci o chorobę wrodzoną, czy nabytą. Jest całe
mnóstwo wrodzonych, niezmiernie rzadko spotykanych niedoborów
immunologicznych. Konsekwencją każdego z nich może być infekcja płuc, czy
zapalenie trzustki. - to jedyne wytłumaczenie "ogniska w płucach i
trzustce", które przychodzi mi do głowy w związku z niedoborami
immunologicznymi.

Inna możliwość, to mukowiscydoza, choroba wcale nie tak bardzo rzadka
(najczęstsza w północnej Europie - około 1 na kilkaset urodzeń, najrzadsza
wśród Azjatów - około 1 na kilkadziesiąt tysięcy urodzeń), ale klasycznie
łączona z płucami i trzustką.

Pozdrawiam
Piotr

DokTop - jak u Was?...
czy aby na pewno sport to zdrowie?
węzły chłonne, zmęczenie,złe samopoczucie
Ośrodek Chirurgii Plastycznej Dr. M. Kuczyńskiego - Opinie.
zapytanko