zdrobnienia

1. Data: 2000-11-09 16:27:50

Temat: zdrobnienia
Od: "Kari" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

grupa napisała:

> szyneczka z tłuszczykiem, kaczuszki i gąski, jajeczka, rosołek,
zwierzątka,
> sarenka, karpika, Jem mięsko... mięsko mniam niam....

FAKTURKI PIENIĄŻKI

AAAAAAAAAAAAA RATUNKUUUU !!!!!!

Po co tyle zdrobnień, nie wiem jak Was ale mnie to drażni.
Przepraszam, że trochę nie na temat ale trudno mi się te zdrobnienia czyta.

Natomiast przepisy REWELACJA!!!

Pozdrawiam, Karol
--
Kari Gingerhaired Kozlov
b...@p...onet.pl

1. Data: 2000-11-09 18:19:42

Temat: Re: zdrobnienia
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kari" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Po co tyle zdrobnień, nie wiem jak Was ale mnie to drażni.
> Przepraszam, że trochę nie na temat ale trudno mi się te zdrobnienia

Karolku!
Wybacz, ale ja zdrobnienia po prostu uwielbiam...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-11-09 20:03:46

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam sie calkowiecie. Zdrobnienia to okropny zwyczaj, ktory obserwuje
wsrod Polakow juz od wielu lat.
Dla mnie zdrobnienia bez potrzeby sa nie do wytrzymania - porownuje je w
myslach do piszczacego kobiecego glosu. Musi to byc objaw jakiegos
specyficznego zjawiska psychologicznego, tylko jeszcze nie doszlam,
jakiego. Moze niedopieszczenia w dziecinstwie?
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-11-09 23:55:57

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
| specyficznego zjawiska psychologicznego, tylko jeszcze nie doszlam,
| jakiego. Moze niedopieszczenia w dziecinstwie?

Kiedyś mi przyjaciel tłumaczył, że warszawiacy mówią pieniądze,
pieniądzory...
a krakusy pieniążki, pieniążeczki, pieniążoreńki...

Ale no offence :-)

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

1. Data: 2000-11-10 07:34:06

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

popieram!!!

Dorota

1. Data: 2000-11-10 09:02:11

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Zgadzam sie calkowiecie. Zdrobnienia to okropny zwyczaj, ktory obserwuje
> wsrod Polakow juz od wielu lat.

Na temat ale NTG:
Zdarzenie, podobno autentyczne (znam z opowieści)
PRL, późny Gierek, niedziela, po południu
Do knajpy przychodzi "dobrze wczorajszy" facet - duży misiek z czerwonym
pyskiem.
Siada za stołem. Po paru minutach przychodzi drobny, wesolutki kelner:
- poproszę tatar
- tatarek raz, coś jeszcze?
- stówę i jakieś pieczywo
- wódeczka i pieczywko, to wszystko?
Po paru minutach kelner przynosi
Facet z wyraźnym wysiłkiem zaczyna dłubać tatar zagryzając chlebem. Po
chwili woła kelnera:
- Panie, ten chleb jest stary !
Na co kelner (o połowę mniejszy od gościa) wali facetowi tzw. plaskacza
w czoło, mówiąc:
- niedzielka, ciulku, niedzielka - skąd ja Ci świeże pieczyko wezmę...

sadyl

1. Data: 2000-11-10 10:29:11

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> specyficznego zjawiska psychologicznego, tylko jeszcze nie doszlam,
> jakiego. Moze niedopieszczenia w dziecinstwie?

Tez nie lubie. Nie chce wywolywac animozji, ale uzywanie zdrobnien jest
ponoc szczegolnie popularne w kregach kultury warszawskiej (zgadza sie to z
moimi obserwacjami). Szydzil z tego ponoc jeszcze przed wojna pewien
wystepujacy w stolicy aktor pochodzenia bodajze wegierskiego (niestety nie
pamietam zadnych szczegolow) i notorycznie zamawial w restauracjach "kanape
z szyna" :)

Jader

1. Data: 2000-11-10 12:20:50

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote:

> [...]
> pamietam zadnych szczegolow) i notorycznie zamawial w restauracjach "kanape

To musiał byc Fryderyk Jarosy.

Dorota

1. Data: 2000-11-10 12:37:42

Od: "ll" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

alescie się czepili tematu...
a dlaczego do kochanej osoby mówimy zdrobniale, czule??
bo ją kochamy..

jeść też kochamy!!! i jak już coś robimy to z sercem.. przynajmniej ja! tym
bardziej, że zazwyczaj kucharzę dla ukochanej osoby...

pozdrowionka dla całej cudownej Grupy!!
Hania>

1. Data: 2000-11-10 17:28:42

Od: i...@s...com (Art (Gruby) - or - Jocelyn) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 Nov 2000 11:29:11 +0100, "Jader" <j...@p...com.pl>
wrote:

> [...]
>ponoc szczegolnie popularne w kregach kultury warszawskiej (zgadza sie to z

Masz racje robaczku ;-) , warszawiacy lubia zdrabniac , i nic w tym
zlego ...
Buziaczki i caluski ... ;-)

Zupa z dyni - pomocy !
ciasto bez jaj - jakie???
plucka na kwasno
Tłuszcz w mięsie - może głupie, ale nie wiem :-(
chleb bialy