chleb bialy

1. Data: 2000-11-09 09:51:31

Temat: chleb bialy
Od: Michał B. <m...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze mi ktos wytlumaczyc jak ajest roznica (dla zdrowia ) pomiedzy
chlebem bialym a razowym, sojowym - maja po tyle samo kalorii a mimio to
podobno chleb bialy ma cos w sobie co m.in tuczy - co to jest?

Szybko, szybciej, RUBIKON! Naprawdę szybki Internet: http://rubikon.pl

1. Data: 2000-11-09 10:41:37

Temat: Re: chleb bialy
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michał B." <m...@g...com.pl> napisal w wiadomosci
> Moze mi ktos wytlumaczyc jak ajest roznica (dla zdrowia ) pomiedzy
> chlebem bialym a razowym, sojowym - maja po tyle samo kalorii a mimio to
> podobno chleb bialy ma cos w sobie co m.in tuczy - co to jest?

Ciemny szybciej przez ciebie przelatuje i nie zdazy utuczyc ;)

Jader

1. Data: 2000-11-09 18:48:23

Od: Ola <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

roznica jest taka ze bialy chleb nie ma zadnych wartosci
jest jak bezwartosciowy zapychacz
a razowy, pelnoziarnisty czy zytni maja to czego czlowiek potrzebuje
bardzo duzo wartosci odzywczych, blonnika a nawet witaminek czasem
poprostu jest robiony z nieoczyszczonej maki i naprawde powinnismy jesc
ciemne pieczywo a nie zapychac sie smieciami

Ola

1. Data: 2000-11-09 20:50:19

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8udui1$3nt$...@s...man.poznan.pl...
> Uzytkownik "Michał B." <m...@g...com.pl> napisal w wiadomosci
> Ciemny szybciej przez ciebie przelatuje i nie zdazy utuczyc ;)
Jesteś tego pewien? Prowadziłeś jakieś doświadczenia?
pozdr Jerzy
PS
A co tuczy?

1. Data: 2000-11-09 20:54:16

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ola <o...@k...gliwice.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@k...gliwice.pl...
> roznica jest taka ze bialy chleb nie ma zadnych wartosci
Podaj gdzie źródło twojej wiedzy "bije".
pozdr Jerzy

1. Data: 2000-11-09 22:07:03

Od: Ola <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

a co moze nie mam racji ?
a zrodel jest wiele (ksiazki, gazety, str. w necie)i nie chce mi sie tu
ich wypisywac
poza tym wszedzie o tym trabia i wszyscy o tym wiedza

1. Data: 2000-11-10 06:31:14

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ola <o...@k...gliwice.pl> wrote:

> a co moze nie mam racji ?

Nie masz.

> a zrodel jest wiele (ksiazki, gazety, str. w necie)i nie chce mi sie tu
> ich wypisywac
> poza tym wszedzie o tym trabia i wszyscy o tym wiedza

To zaden argument.

Wladyslaw

1. Data: 2000-11-10 06:31:15

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Micha" B. <m...@g...com.pl> wrote:

> Moze mi ktos wytlumaczyc jak ajest roznica (dla zdrowia ) pomiedzy
> chlebem bialym a razowym, sojowym

Cytuje fragmenty z ksiazki Jo Rogers, Co jemy?, wyd. Elipsa, Warszawa
1996 (What Food Is that? And How Healthy Is It? K. Weldon and Assosiates
1990):

Na temat wartosci odzywczej pieczywa istnieje mnostwo nieporozumien;
popularne jest zwlaszcza mylne przekonanie, ze pieczywo jest "tuczace",
a takze poglad, ze biale pieczywo jest pozywieniem kiepskiej jakosci.
Chleb jest pozywieniem o malej zawartosci tluszczu i nie jest
wysokokaloryczny; produkty uzywane do posmarowania chleba i zrobienia
kanapki czesto dostarczaja wiecej kilodzuli niz sam chleb.
Istotna miara wartosci odzywczej produktu spozywczego jest stosunek
miedzy dostarczana energia a innymi zawartymi w produkcie skladnikami
odzywczymi, takimi jak bialka, witaminy, mineraly i blonnik pokarmowy.
Pieczywo zachowuje wysmienita proporcje miedzy energia a skladnikami
odzywczymi.
Biale pieczywo ma dobre wlasciwosci odzywcze. Pieczywo czarne, mieszane
oraz pelnoziarniste dostarczaja wiekszych ilosci blonnika pokarmowego,
mineralow i witamin, bledem jest jednak potepianie bialego pieczywa czy
osob, ktore wola jesc chleb bialy z lepiej oczyszczonej maki.
Pewna zaleta bialego pieczywa jest przyswajalnosc zawartych w nim
mineralow. W pieczywie razowym niektore mineraly, np. zelazo, sa
zwiazane z kwasami fitynowymi, co sprawia, ze trudniej sa absorbowane z
przewodu pokarmowego. [...] Latwiejsza absorbcja zelaza z bialego
pieczywa rekompensuje do pewnego stopnia nizsza zawartosc tego mineralu.

Jedyna -- z punktu widzenia wartosci odzywczej -- wada pieczywa jest
duza zawartosc sodu.

> - maja po tyle samo kalorii a mimio to
> podobno chleb bialy ma cos w sobie co m.in tuczy - co to jest?

Bzdury. Jezeli wartosc energetyczna, czyli liczba kalorii w
przeliczeniu na wage jest taka sama, to zasadniczo oba rodzaje pieczywa
tak samo tucza. Inna sprawa, ze chleb bialy ma jednak nieco wieksza
wartosc energetyczna niz ciemny, gdyz zawiera stosunkowo wiecej
weglowodanow.

Wladyslaw

1. Data: 2000-11-10 10:46:24

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> Jesteś tego pewien? Prowadziłeś jakieś doświadczenia?

Jasne, ze nie. Tak mi sie skojarzylo, ze ciemny ma duzo wiecej blonnika,
wiec powinien, ze sie tak wyraze, dobrze dzialac na perystaltyke. Reszta to
czysta konfabulacja.

Be cool :)
Jader

1. Data: 2000-11-10 18:40:34

Od: Ola <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

ty wiesz swoje
ja wiem swoje
i nic mnie nie przekona
mam wiecej argumentow niz ty

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> tak samo tucza. Inna sprawa, ze chleb bialy ma jednak nieco wieksza
> wartosc energetyczna niz ciemny, gdyz zawiera stosunkowo wiecej

Swinka Morska
Sery!!!
Co zamiast cebuli?
mrowki (troche nie na temat)