Swinka Morska

1. Data: 2000-11-09 08:31:51

Temat: Swinka Morska
Od: "Macko!" <m...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jak smacznie przyrządzić świnkę morską ?
Na Discovery widziałem, iż piecze się ją w głębokim oleju. Podobno jest
rewelacyjna....

1. Data: 2000-11-09 09:00:11

Temat: Re: Swinka Morska
Od: a...@m...com.pl (Agnieszka Stańczyk) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-11-09 09:13:38

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Stańczyk napisał(a) w wiadomości:
<004201c04a2a$fb472700$8e8d808b@astanczyk>...

>tak, to czemu nie poszukasz przepisów ma kiciusie a la królik, albo pieski
>la cielęcina ?
>Agni (lekko wstrząśnięta, nie mieszana)

A jaka to roznica co na talezu?
O ile miesko z kotka czy pieska nie wystepuje za czesto w sprzredazy :-)))))
To kyruliczek i owszem - a jezeli sie szuka innych gryzoni to taki nutrie na
ten przyklad maja bardzo smaczne miesko - wystarczy krociutko obsmazyc a
potem dusic z przyprawami i cebulka

Marek

1. Data: 2000-11-09 09:18:29

*Czy ktoś wie jak smacznie przyrządzić świnkę morską ?
*Na Discovery widziałem, iż piecze się ją w głębokim oleju. Podobno jest
*rewelacyjna....
*
Najlepiej ją przyrządzać wg przepisu na smażonego "Macko!".
Smacznego,
Aska

1. Data: 2000-11-09 09:27:06

Od: a...@m...com.pl (Agnieszka Stańczyk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potem dusic z przyprawami i cebulka
>
> Marek
> Z nutrii to jadałam owszem kabanosy, ale to dzieckiem będąc nie do końca
świadomym co je...
A ponieważ w domu miałam świnkę (odeszła na zawsze 2 lata temu w wieku lat
7) oraz mam psa, jakośc trudno mi sobie wyobrazić te stworzenia w
charakterze potrawy. Fakt, że na talerzu wszystko wygląda podobnie,
zwłaszcza w postaci gulaszu w gęstym sosie, ale mimo wszystko, czułabym się
potem dziwnie...
Jeśli już, jako istoty mięsożerne, co zostało dokładnie przedyskutowane parę
dni wcześniej, mamy jeść mięso, to może z tych gatunków zwierząt, które
hodujemy specjalnie na ten cel, a inne zostawmy w spokoju...
Ciekawa jestem co inni na to... A swoją drogą to im jestem starsza, tym
mniejszą mam ochotę na mięso. nawet jeśli jest to pachnąca szyneczka wędzona
z tłuszczykiem...
Agni

1. Data: 2000-11-09 09:32:42

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pułaśka" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
erniewice.pl...
> Najlepiej ją przyrządzać wg przepisu na smażonego "Macko!".
> Smacznego,

A w ameryce poludniowej, gdzie ponoc w wiekszosci knajp maja male zagrody z
hodowanymi na miesko swinkami morskimi, toby sie dopiero obsmiali, jakby
zobaczyli, ze my te zwierzaki tak holubimy. A z kolei Indie, hamburgery i te
sprawy... Lepiej sie nie oburzac.

Jader :)

1. Data: 2000-11-09 09:39:34

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Stańczyk" <a...@m...com.pl> napisał w
wiadomości news:004801c04a2e$d7b52d60$8e8d808b@astanczyk...

> Ciekawa jestem co inni na to... A swoją drogą to im jestem starsza, tym
> mniejszą mam ochotę na mięso. nawet jeśli jest to pachnąca szyneczka
> [...]

Stajesz sie pewnie prawdziwym Agnus Dei :)
Sorry, tak mi sie skojarzylo ;)

Co to konsumowania to na pewno kwestia przyzwyczajenia - sam mam kota i
raczej bym przedstawiciela jego gatunku nie zezarl (zwlaszcza, ze taki kot
to malo miesa ma ;) Ale swinke morska? Jakos nie czuje oporow. Z kolei larwy
kornika bym nie ruszyl, pomimo, ze ani to zwierzatko domowe (moze czasem :)
ani specjalnie nie darze sympatia, a ponoc smaczne...

Jader

1. Data: 2000-11-09 10:58:03

Od: "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawa jestem co inni na to...

Ja to nawet kaczuszki i gaski nie specjalnie... A jak zaczynam sie
zastanawiac, to najchetniej w ogole bym mieska nie jadla, bo te zwierzaki
takie sliczne i bardzo czesto inteligentne sa. Taka swinia to podobno
madrzejsza od psa nawet jest. No ale niestety jestem miesozerca i poprostu
musze jesc mieso...:( Ale np nie jadam ze wzgledow ideologicznych dziczyzny,
bo jak dzikie, to powinno zyc wolne.
Magda

1. Data: 2000-11-09 11:21:44

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> madrzejsza od psa nawet jest. No ale niestety jestem miesozerca i poprostu
> musze jesc mieso...:( Ale np nie jadam ze wzgledow ideologicznych

Magda!!
To jest bardzo zdrowe podejście... Podoba mi się...
Kupiłam kiedyś kiełbasę z dzika i jelenia i wcale mi nie smakowało... Jakieś
ostre to mięso...
Wiesz... Kiedyś dawno, dawno temu, jak mój synek jeszcze nie miał roczku,
wyjechałam na całe lato na wieś... Kupiłam sobie kury, żeby mieć jajeczka
świeże od kur grzebiących dla synka... Wiedziałam, że przed wyjazdem trzeba
będzie je zabić i ugotować z nich rosołek... Rosołek podobno był pyszny, ale
nawet go nie spróbowałam... Nie potrafiłam zjeść czegoś co karmiłam i
opiekowałam się tym przez trzy miesiące... Nie dotknęłam się też do
przygotowywania tego jedzenia... Nie potrafiłam... Mimo to, że wiele razy
wcześniej skubałam i patroszyłam kury...
Ale całkiem z mięska nie potrafię zrezygnować... Po prostu nie myślę o tym
że jem zwierzątka tylko mięso...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-11-09 11:37:04

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:8ue1dk$kec$1@news.tpi.pl...
> nawet go nie spróbowałam... Nie potrafiłam zjeść czegoś co karmiłam i
> opiekowałam się tym przez trzy miesiące...

Ach ten kobiecy instynkt opiekunczy...

Jader :)

Sery!!!
Co zamiast cebuli?