Co zamiast cebuli?

1. Data: 2000-11-08 18:44:07

Temat: Co zamiast cebuli?
Od: "Bibero" <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy mozna czyms zastapic cebule i czosnek w sosie bolonskim ?
Chcialem zrobic Lasagne dla mojej lubej, lecz ona nie "trawi" cebuli
( (rowniez pora i czosnku). Wyszlo na to, ze moja popisowa potrawa ;) jest
niemozliwa do realizacji.
A moze ktos zna jakis przepis na jakas odmiane Lasagne bez w/w skladnikow ?
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

_______________________
Łukasz "Bibero" Rzepa
b...@i...pl

1. Data: 2000-11-08 20:01:33

Temat: Re: Co zamiast cebuli?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bibero" <b...@x...pl> napisał...
> [...]
> niemozliwa do realizacji.
> A moze ktos zna jakis przepis na jakas odmiane Lasagne bez w/w skladnikow

Witaj Łukasz!
Cebula uduszona w sosie bolońskim nie ma smaku surowej cebuli... Smak
czosnku i owszem w gotowanym zostaje, ale cebula nadaje lekko słodkawy
smak...
Nie mów jej, że jest tam cebula. Pokrój drobno. Rozpadnie się podczas
podduszania sosu. Twoja luba nie zauważy.
Pozdruffka
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-11-08 23:00:37

Od: "pablo" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialem zrobic Lasagne dla mojej lubej, lecz ona nie "trawi" cebuli
> ( (rowniez pora i czosnku). Wyszlo na to, ze moja popisowa potrawa ;)

wspolczuje, mam podobny problem, chodzi za mna ostatnio dziewczyna, nawet mi
sie prawie oswiadczyla, ale tez nie moze jesc cebulowatych,
Musialbym prowadzic dwie kuchnie, bez czosnku, cebuli zycia nie widze,
szukam innej kobiety. (ja za nia nia laze, to ona na mnie poluje)
W kuchni nie ma kompromisow, zycie naprawde jest ciezkie i pelne wyborow.
np. co dzis na kolacje?
--
pablo
moge zyc bez kobiety ale bez kuchni nie dal bym rady

1. Data: 2000-11-09 09:13:26

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pablo wrote:

> [...]
> Musialbym prowadzic dwie kuchnie, bez czosnku, cebuli zycia nie widze,
> szukam innej kobiety. (ja za nia nia laze, to ona na mnie poluje)

To się nazywa facet i to się nazywa miłośc do kuchni
Szczerze gratuluję

sadyl

1. Data: 2000-11-09 09:55:03

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bibero wrote:

> [...]
> Chcialem zrobic Lasagne dla mojej lubej, lecz ona nie "trawi" cebuli
> ( (rowniez pora i czosnku). Wyszlo na to, ze moja popisowa potrawa ;) jest

Ja myślę, że nie chodzi o trawienie, tylko obawia się zapachu. Kobiety
tak mają czasem, znam na przykład takie, które nie zjedzą nic z makiem,
bo "mak pozostaje w zębach i to brzydko wygląda". Zrób normalnie z
cebulą i czosnkiem - możesz ewentualnie użyć czerwonej cebuli, jest
łagodniejsza w smaku (nie wiem, czy będzie pasować, ale chyba powinna) i
czosnku granulowanego. I nie mów jej - na pewno nie zauważy, no chyba że
przesadzisz z ilością...

Dorota

1. Data: 2000-11-09 10:48:09

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Szeliga" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja myślę, że nie chodzi o trawienie, tylko obawia się zapachu. Kobiety
> tak mają czasem, znam na przykład takie, które nie zjedzą nic z makiem,

Oj maja, maja...

> [...]
> łagodniejsza w smaku (nie wiem, czy będzie pasować, ale chyba powinna) i
> czosnku granulowanego. I nie mów jej - na pewno nie zauważy, no chyba że

Zauwazy. Pomijajac fakt, ze nie ma sensu dodawac czosnku tyle, zeby sie go
nie dalo wyczuc (chyba, ze w celach leczniczych) to nalezy pamietac, ze
kobiety na ogol maja wech znacznie czulszy od mezczyzn ("znowu byles z
kumplami na piwie" ;) i wytropia wszystko, a zapach czosnku trudno pomylic z
innym. Najlepiej chyba jednak przekonac delikatna perswazja.

Jader

1. Data: 2000-11-09 11:00:14

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem można ulec w połowie...
Zrobić bez czosnku, ale z cebulką...
Nie wyczuje!!!
Pozdruffka

1. Data: 2000-11-09 12:03:11

Od: "Bibero" <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdam sie na opinie kobiet ;)
Z cebula bez czosnku.

Dzieki wszystkim za pomoc.

_______________________
Łukasz "Bibero" Rzepa
b...@i...pl

1. Data: 2000-11-09 12:05:07

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote:

> Zauwazy. Pomijajac fakt, ze nie ma sensu dodawac czosnku tyle, zeby sie go
> nie dalo wyczuc (chyba, ze w celach leczniczych) to nalezy pamietac, ze

W celach leczniczych to ja spożywam wieczorem kromkę chlebka z
rozsmarowanym na niej ząbkiem czosnku ;-)

> kobiety na ogol maja wech znacznie czulszy od mezczyzn ("znowu byles z
> kumplami na piwie" ;) i wytropia wszystko, a zapach czosnku trudno pomylic z
> innym. Najlepiej chyba jednak przekonac delikatna perswazja.

Hmmm. Ja czuję zapach w trakcie gotowania, ale w gotowej potrawie nie
bardzo... Raz mi się zdarzyło pożreć taką małą kanapeczkę (całą jednym
kęsem) wyglądającą bardzo niewinnie z białym serkiem - a tam było
mnóstwo czosnku!! Potem stwierdziłam, że już mi wszystko jedno i poszłam
do knajpy na zupkę czosnkową (rzecz działa się w Pradze). Ach, to był
piękny dzień :-).

Ale ja lubię czosnek, to pewnie nie staram się go na siłę wywąchać. To
faktycznie, niech przedpiśca zrobi z cebulą bez czosnku.

Dorota

1. Data: 2000-11-09 12:09:32

Od: "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kumplami na piwie" ;) i wytropia wszystko, a zapach czosnku trudno pomylic
> innym. Najlepiej chyba jednak przekonac delikatna perswazja.

Zycze powodzenia. Moj malzonek nie toleruje pomidorow (ja je oczywiscie
bardzo lubie). Zadne oszustwa nie wchodza w gre. Perswazja, ani ta
delikatna, ani troche mniej, nie daje zadnego rezultatu. On poprostu wyczuje
pomidora nawet w papryce:(( - czasami te czerwone papryki, jak sa dojrzale i
takie pyszne, to maja posmak pomidorowy....
Jesli ONA naprawde nie znosi cebuli i czosnku, to chyba nie ma co ja do tego
zmuszac. Ja poprostu co jakis czas sama jadam, a na codzien zadnych
pomidorow. I Tobie radze niestety to samo.
Pozdrawiam
Magda

mrowki (troche nie na temat)
jabłka