chleb bialy

1. Data: 2000-11-12 12:18:11

Temat: Re: chleb bialy
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-11-12 12:55:38

Temat: Re: chleb bialy i pytanie - gesi smalec + ciasto. Dlugie i troche OT
Od: e...@l...pdi.net (Ella Szeremetti) szukaj wiadomości tego autora

From: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Sunday, 12 November, 2000 13:18
Subject: Re: chleb bialy

> Użytkownik "Ola" <o...@k...gliwice.pl> napisał...
> > dobra dobra
> > skoncz sie czepiac mondralo
>
> Olu!
> Skończ z obrażaniem ludzi!!!
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

I moze sprawdzaj ortografie- madralo ( "a" z ogonkiem), nie mondralo.....
Troche NTG, ale przeciez tego chyba ucza w OBOWIAZKOWEJ szkole
podstawowej....
Meczy juz domyslanie, o co chodzi w "zapazaniu", "smarzeniu", przy i tak
trudnym, "bezogonkowym" czytaniu...
Tak mnie zastanawia, czy ten wzrost agresji w postach to znak czasow, czy
brak umiejetnosci dyskutowania, czy tez zwykle "zaperzanie sie"?
Pamietacie "Kabaret"? ZYJ I DAJ ZYC INNYM.
Z pozdrowieniami
Ella
PS. I z pytaniem- czy ktos uzywal moze gesiego smalcu do ciasta? Moja
tesciowa twierdzi, ze jest lepszy od masla. Chcialabym sprobowac, ale boje
sie troche tego - dosc charakterystycznego- smaku. Czy smaku ciasta ten
rodzaj tluszczu nie zmieni?
A z ostanio upieczonych gesi zostaly mi koszmarne ilosci tego!
Ella

Dla ulatwienia- nie wymadrzam sie, ale to

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-11-12 13:28:57

Od: Ola <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam jesli ktos odebral to jako obrazanie innych
poprostu sie zdenerwowalam

(a co do ortografii to faktycznie, nie zauwazylam ale chyba nie bedziemy
sie czepiac kazdego kto robi "byki" bo jest ich sporo)

pozdrawiam
Ola

1. Data: 2000-11-12 20:12:14

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ola <o...@k...gliwice.pl> wrote:

> koncze temat bo mnie juz twoja arogancja i ignorancja wk.....

No, tym argumentem to mnie przuekonalas. Wy wszyscy na Politechnice
Slaskiej tacy elokwentni?

Wladyslaw

1. Data: 2000-11-12 22:01:57

Od: Ola <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem czy wszyscy bo to dla mnie odlegle czasy

1. Data: 2000-11-13 09:19:32

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> No, tym argumentem to mnie przuekonalas.

Nie ma to jak rzeczowa dyskusja :)

Jader

p.s. A wlasnie, ze ja mam racje, bo wiem lepiej! ;)

1. Data: 2000-11-14 08:46:18

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości
news:1ejvbip.19ubekv15hcgqoN%wlos@tele.com.pl napisał(a):
(...)
> Pewna zaleta bialego pieczywa jest przyswajalnosc zawartych w nim
> mineralow. W pieczywie razowym niektore mineraly, np. zelazo, sa
> zwiazane z kwasami fitynowymi, co sprawia, ze trudniej sa
absorbowane z
> przewodu pokarmowego. [...] Latwiejsza absorbcja zelaza z bialego
> pieczywa rekompensuje do pewnego stopnia nizsza zawartosc tego
mineralu.

tak, ale właśnie w tej części ziarna która jest usuwana przy uzyskaniu
białej mąki znajduje się dużo innych cennych składników jak wit. z
grupy B, magnez i inne.
BTW: słyszałem też że przyswajalność pieczywa ciemnego jest lepsza w
wypadku pieczenia na zakwasie (w porównaniu do drożdżowego) a raczej
wyczytałem to w jakichś wiadomościach medycznych, źródła niestety nie
znam.

wojmat

Swinka Morska
Sery!!!