Zupa z dyni - pomocy !

1. Data: 2000-11-09 15:15:49

Temat: Zupa z dyni - pomocy !
Od: "Nick Alias" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo pilnie poszukuje przepisu
na zupe z dyni
Prosze jezeli ktos wie to dokladny przepis
bo to bedzie moja pierwsza zupa ...

Pozdrowienia
Nick

1. Data: 2000-11-10 14:53:02

Temat: Re: Zupa z dyni - pomocy !
Od: "Renata Wrzosek" <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nick Alias" <a...@p...com> napisał w wiadomości
> Bardzo pilnie poszukuje przepisu
> na zupe z dyni

Nigdy nie robiłam, ale na stronie www.kuchnia.3miasto.pl znalazłam dwa
przepisy.
Podaję, bo jeszcze nigdy nie zawiodłam się na przepisach serwowanych tamże.
Może spróbujesz i dasz znać, jak wyszło?

ZUPA Z DYNI 1
6 porcji
1,5 kg pokrojonej w grubą kostkę dyni,
1 posiekana cebula,
1 posiekana marchewka,
1 posiekany ziemniak,
1 l wody,
1 łyżeczka imbiru,
1 łyżeczka gałki muszkatołowej,
2 łyżeczki koncentratu warzywnego,
sok z cytryny.

Wszystkie składniki włóż do dużego garnka. Zagotuj i pozostaw na wolnym
ogniu przez 20 minut. Dokładnie zmiksuj i przypraw do smaku. Podawaj z
odrobiną jogurtu lub chudej śmietanki. 55 kalorii

ZUPA Z DYNI 2
2 szklanki pokrojonych na plastry porow, tylko czesci biale i jasno zielone
1 zabek czosnku
2 lyzki dobrej oliwy
4 szklanki kawalkow dyni, najlepiej malej (albo jakiejs innej, niz zwykla,
pomaranczowa dynia - ja uzywam takiej, ktora ma bezowa skore w glebokie
pionowe faldy)
3 szklanki rosolu
2-3 liscie lubczyku lub kostka maggi
lisc bobkowy
1 lyzka sosu sojowego
sol, pieprz do smaku

W glebokim garnku pory zeszklic na oliwie, dodac pokrojony czosnek,
zeszklic. Dodac dynie, podsmazyc chwile. Dodac pozostale skladniki, dusic
mieszajac od czasu do czasu, az dynia sie rozleci, okolo 45 minut.
Przepuscic przez sito lub zmiksowac w blenderze, az sie osiagnie gesta,
gladka zupe. Doprawic do smaku.
Do zupy można podać grzanki zrobione na maśle ziołowym. Grzanki posypac na
talerzu.

1. Data: 2000-11-10 18:50:20

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Wrzosek" <r...@h...com> napisał...

> [...]
> ogniu przez 20 minut. Dokładnie zmiksuj i przypraw do smaku. Podawaj z
> odrobiną jogurtu lub chudej śmietanki. 55 kalorii

Prawie że dobrze... Tylko po co ten imbir i gałka? Nie dodawaj tego! To są
przyprawy dobre do duszenia żołądków z kurczaka... I koncentrat warzywny?
Nawet nie wiem, co to za sztuczydło... Weź jedną marchewkę więcej i dodaj
kawałek selera... Podaj ze śmietanką posypane zieloną pietruszką...
Mniam... Pyszotka!...
Pozdruffka
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-11-10 18:50:56

Od: "Belin" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nick Alias napisał(a) w wiadomości: <8ueer4$4ae$1@news.tpi.pl>...
>Bardzo pilnie poszukuje przepisu
>na zupe z dyni
>Prosze jezeli ktos wie to dokladny przepis
>bo to bedzie moja pierwsza zupa ...

Zobacz na www.kulinaria.pl - jest tam pare przepisow - zupa, krem itp.
Narzeczona akurat nieobecna - a moglaby podac dokladny przepis ;-)

Belin

ciasto bez jaj - jakie???
plucka na kwasno
Tłuszcz w mięsie - może głupie, ale nie wiem :-(
chleb bialy
Swinka Morska