plucka na kwasno

1. Data: 2000-11-09 14:53:51

Temat: plucka na kwasno
Od: Krzysztof Blaszke <k...@m...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Nooo właśnie... Czy ktoś pamięta przepis na płucka - jak w temacie...
Nie moge nigdzie znalezc...
Pozdrawiam

Krzysztof

1. Data: 2000-11-09 16:51:40

Temat: Re: plucka na kwasno
Od: "Hanna Łabędź" <m...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj> Nooo właśnie... Czy ktoś pamięta przepis na płucka - jak w temacie...
Nie pamiętam Anka

1. Data: 2000-11-09 21:57:32

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 09 Nov 2000 15:53:51 +0100, Krzysztof Blaszke
<k...@m...pulawy.pl> wrote:

>Witam!
>
>Nooo właśnie... Czy ktoś pamięta przepis na płucka - jak w temacie...
>Nie moge nigdzie znalezc...

Plucka na kwasno to na dobra sprawe wariacja na temat zuru z dudkami.
Plucka pluczemy, kroimy w drobna kostke, gotujemy (listek, ziele
angielskie itd...). Sos do plucek na kwasno, jak sama nazwa wskazuje,
kwasny ma byc - w wersji klasycznej jest to zageszczony swierza
rozklejona maka (i czasem odrobina smietany) zakwas zuru - w zasadzie
miedzy pluckami na kwasno w formie gulaszowej a zurkiem z dudkami
roznica polega glownie na gestosci - zurek jest do pochleptania, sos
do plucek gesty... Ogolny ton smakowy pozostaje taki sam.

--
Darek

1. Data: 2000-11-10 05:19:30

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Blaszke <k...@m...pulawy.pl> wrote:

> Witam!
>
> Nooo w"aśnie... Czy ktoś pamięta przepis na p"ucka - jak w temacie...
> Nie moge nigdzie znalezc...
> Pozdrawiam
>
> Krzysztof

Voila. Plucka na kwasno wg. Monatowej i dodatkowo jeszcze dwa przepisy.

Plucka cielece na kwasno. Plucka cielece razem z sercem wyplukac w kilku
wodach i nastawic je z jarzynami, cebula i korzeniami. Gdy sa juz
miekkie, posiekac je dosc grubo lub poszatkowac bardzo cienko, zrobic
zaprazke rumiana z lyzki masla, maki i rozprowadzic rosolem, w ktorym
sie gotowaly. Wlac lyzke octu, aby sos byl dosc kwaskowaty, wsypac
troche pieprzu, galki muszkatulowej, wrzucic plucka i poddusiwszy
jeszcze z pol godziny wydac z kluskami kladzionemi, kartoflami lub
knedlami.

Plucka cielece z winem. Tak samo przyrzadzic jak powyzej, tylko zaprazke
rozprowadzic pol na pol rosolem i winem bialym, wcisnac troche cytryny,
wkoncu wlac lyzeczka Maggi i pol lyzeczki sosu Cabul. Takie plucka dla
smakoszow sa bardzo smaczna, a tania potrawa na sniadanie lub kolacje.

Plucka cielece z rondla wypiekane. Wymyte plucka cielece z sercem,
pokrajac w kawalki i ulozyc w rondlu przekladajac plasterkami sloniny i
jarzyna drobno poszatkowana, posolic, dac troche pieprzu, lyzke masla i
skrapiajac zimna woda dusic na ogniu az beda zupelnie miekkie. Potem
wyrzucic na deske, posiekac drobno, wymieszac z dwoma bulkami
namoczonemi w mleku i dobrze odcisnietemi, wbic piec zoltek i wymieszac
razem. Z bialek ubic tega piane, lyzka lekko wymieszac, wlozyc te mase
do innego rondla wysmarowanego maslem i wysypanego bulka, przykryc i
wstawic do wypieczenia w piec przez trzy kwadranse. Tymczasem zrobic sos
ostry kwaskowaty z winem jak do plucek poprzednich, a wyrzuciwszy je na
polmisek oblac tym sosem. Mozna takze przyrzadzic sos ostry "Victoria"
lub "a la Diable"

Samczego (jezeli ktos w ogole lubi plucka),

Wladyslaw

1. Data: 2000-11-10 06:31:16

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak <l...@w...pdi.net> wrote:

> Plucka na kwasno to na dobra sprawe wariacja na temat zuru z dudkami.

> Ogolny ton smakowy pozostaje taki sam.

Nie zgodze sie. Plucka na kwasno to klasyczna tradycyjna polska potrawa
w sosie o smaku zgodnym z siegajacym sredniowiecza gustem kuchni
staropolskiej -- kwasnawym lub kwasno-slodkim i bardzo korzennym,
zageszconym rumiana zasmazka.

Wladyslaw

1. Data: 2000-11-10 12:09:01

Od: Krzysztof Blaszke <k...@m...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dzięki wielkie za przepisy!!! Ślina zalałem klawiaturę!
Lecę do domu pichcić! Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki!

Krzysztof

Tłuszcz w mięsie - może głupie, ale nie wiem :-(
chleb bialy
Swinka Morska
Sery!!!
Co zamiast cebuli?