żeberka-chodzą za mną

1. Data: 2003-10-23 16:09:14

Temat: żeberka-chodzą za mną
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

no niestety - babcia 600 km od Szczecina
a za mną chodzą żeberka
pomóżcie - jutro planuję je zrobić
PO RAZ PIERWSZY W ŻYCIU

hmmmmm
tak aby starczyło na 2 dni/2 osoby
czyli 4 duuuuuuuuuuuuże porcje

ojej, ślinka leci
chyba naturalna ochota na coś tłuszczowego
tym bardziej, że u nas śnieży

hej
-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

1. Data: 2003-10-23 19:16:49

Temat: Re: żeberka-chodzą za mną
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

znalażlam posta - zeberka na słodko
może już był przepis?
prosze więc o podanie daty kiedy-bo nie mogę znaleźć
hej

-----------

1. Data: 2003-10-23 19:51:38

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wojus napisał:
> znalażlam posta - zeberka na słodko
> może już był przepis?
> prosze więc o podanie daty kiedy-bo nie mogę znaleźć
> hej
skoro znalazlas posta to chyba i przepis znalazlas...

--

Justyna - walkie!
http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2003-10-23 21:20:08

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> skoro znalazlas posta to chyba i przepis znalazlas...
=======
Kocham Cię. Zakładam Wielką Księgę Złotych Kometarzy.

(To był tylko *życzliwy* sarkazm).
Co oznacza, że zawsze i wszędzie darzę Cię wielką sympatią... :-}

waldek
=======

1. Data: 2003-10-23 21:26:34

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> =======
> Kocham Cię. Zakładam Wielką Księgę Złotych Kometarzy.
no ale to jest calkiem sensowny komentarz. albo ja czegos nie kumam...

1. Data: 2003-10-24 05:44:07

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> skoro znalazlas posta to chyba i przepis znalazlas...

gdybym znalazła to bym nie prosiła o pomoc
yam był tylko przepis na syrop klonowy do żeberek
i tyle
a przepisy na żeberka nie ma

ale dzięki za serdeczną pomoc

pozdr/
PO

1. Data: 2003-10-24 07:25:51

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio wklejałam przepis, wklejam jeszcze raz ;)) Jak najbardziej na
kwaśno :))

Autorem (autorką?) jest osoba o nicku Hipolita
h...@s...wp.pl. Przepis wykorzystałam i jest naprawdę pyszny (używałam
żeberek wieprzowych)

Witam wszystkich :)
Pochwale sie jeszcze jednym cudem kulinarnym w ktorego przygotowywaniu dane
mi bylo uczestniczyc.... Co prawda pora roku nie sprzyja zbytnio kiszonej
kapuscie, ale
moze jakis amator zeberek sie skusi....

Potrzebne jest
- 1 kg zeberek
- 2 duze cebule
- 1 kg ziemniakow
- 0.5 kg kapusty kiszonej
- pieprz, sol czosnkowa , vegeta
- ewentualnie grillowe przyprawy do miesa lub wlasna ulubiona kompozycja
przyprawowo-zeberkowa

Zeberka po umyciu nalezy natrzec sola, pieprzem, przyprawami i odstawic do
lodowki
na czas jakis... z godzinka chociaz by bylo dobrze.
Nastepnie zeberka obsmaza sie krotko na rozgrzanym tluszczu na patelni.
Po zdjeciu zeberek z patelni na pozostalym tluszczu smazymy pokrojona w
kostke cebule,
az zmieknie.
Potem do cebuli dodajemy odsaczona kapuste kiszona... i tu uwaga! jesli
kapusta jest ze sklepu to wystarczy ja przeplukac zimna woda, jezeli zas
jest wlasnej produkcji to radze ja
na troche zamoczyc w duzym garnku z zimna woda, a najlepiej sprawdzic na
smak, i czynnosc powtarzac tak dlugo, zeby kapusta nie byla za kwasna.
Gdy sie bedzie ta kapustka przesmazac obieramy ziemniaki i karajamy w
plasterki.
Na dno naczynia zaroodpornego ukladamy ziemniaki i posypujemy vegeta. Na to
kladziemy usmazona kapuste z cebula, a na szczyt piramidy poddane wczesniej
obrobce cieplnej zeberka.

Zamykamy naczynie i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na okolo 1,5 h.

To mial byc obiad na 2 osoby na 2 dni, ale pozarlismy juz pierwszego dnia
3/4 porcji :))) . Naprawde bylo dobre!

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-10-24 07:45:23

Od: "Olga Janas" <o...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> gdybym znalazła to bym nie prosiła o pomoc
> yam był tylko przepis na syrop klonowy do żeberek
> [...]
Służe pomocą, chociaż pewnie są tu lepsi specjaliści, ale za moje żeberka
mogę zaręczyć głową
Żeberka zaprawić najlepiej na noc w marynacie. Ja robie ją z wody, sosu
sojowego, oleju, musztardy , pieprzu, czosnku, ziół (cząber,majeranek,
zioła prowansalskie). Na ok 1.5 kg żeberek trzeba 2 ząbki czosnku , 2 łyżki
musztardy, pół szklanki oleju. Ilość innych przypraw wg twojego uznania.
Marynata powinna być dosyć ostra ale nie za słona, po prostu próbuję.
Żeberka duszę zalane marynatą, prawie do miękkości (ok 40 minut ale czasami
dłużej to zależy od mięsa). Wyciągam z marynaty i wstawiam do gorącego
piekarnika najlepiej na termoobieg i czekam, żeby się ładnie zarumieniły.

Smacznego

Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2003-10-24 13:12:11

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zrobiłam
tylko zamiast musztardy używał ketchupu :-(
zobacze jak w smaku !!!!! za 2 godziny :-)
obiad to u nas święto-czekam na powrót mężą ;-)

pozdr.
PO

-----------

1. Data: 2003-10-24 19:55:22

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości > znalażlam posta -
zeberka na słodko
> może już był przepis?
> prosze więc o podanie daty kiedy-bo nie mogę znaleźć

Chodzi Ci o moj post "co do zeberek na slodko?" Bo jesli tak to nie
podawalam tam przepisu... Jesli nadal jestes zainteresowany/a to chetnie
podam-sa one tak lekko na slodko-kwasno...
Pzdr
Yenefer

Poprosze o przepis na cebulki w occie
smaczna kuchnia dietetyczna?