zelatyna w listkach

1. Data: 2001-06-20 15:14:37

Temat: zelatyna w listkach
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno bylo o przeliczaniu zelatyny : mielona na listki i odwrotnie.
Nie moge za cholere tego znalezc. A w planie tort jogurtowy z truskawkami i
w nim 9 listkow jasnej zelatyny. Ile to plaskich lyzeczek tej mialkiej? Mama
przyjezdza i to dla niej ma byc.....help !

Jola L-L

1. Data: 2001-06-20 15:25:31

Temat: Re: zelatyna w listkach
Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

a mozna prosic o przepisik na ten tort:)))

Kaczucha

1. Data: 2001-06-20 15:52:42

Temat: tort jogurtowy z truskawkami
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwona Malek <i...@c...at> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Lf3Y6.24073$3...@n...chello.at...
> a mozna prosic o przepisik na ten tort:)))
>
> Kaczucha

Pewnie, ze mozna :)

SPOD Z CIASTA :
10 dkg masla
10 dkg cukru
1 torebka cukru waniliowego
szczypta soli
1 jajko
10 dkg maki
1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
Maslo z cukrem, cukrem waniliowym, jajkiem i sola utrzec na puszysta mase.
Dodac make zmieszana z proszkiem do pieczewnia. Tortownice( 26 cm) natluscic
maslem , obsypac bulka tarta i wylozyc ciastem. Piec ok. 2o min. w temp
180-200 . Wyjac do ostygniecia.

MASA :
9 listkow bialej zelatyny
600 g jogurtu
30 g gestej , kwasnej smietany 30% ( mysle ze 18 tez bedzie dobra)
sok z 1/2 cytryny
35 dkg dojrzalych truskawek 10 dkg dzemu truskawkowego
40 ml likieru Maraschino ( zakladam, ze ten punkt nie jest obowiazkowy)
90 g cukru

Zelatyne namoczyc zgodnie z przepisem na opakowaniu. Jogurt ubic ze smietana
, cukrem i sokiem cytrynowym przy czym cukier musi sie rozpuscic. Skropic
likierem. Rozpuscic zelatyne, po przestudzeniu wymieszac z jogurtem. Wstawic
do lodowki.
W tym czasie truskawki umyc, oberwac szypulki, osuszyc i pokroic na
polowki. Gdy masa jogurtowa zacznie gestniec, dodac polowe owocow i ponownie
schlodzic.
Przelozyc spod z ciasta do tortownicy, zapiac klamre. Spod tortu
posmarowac dzemem truskawkowym. Nalozyc mase jogurtowa , wyrownac wierzch .
Rozlozyc reszte truskawek( fajnie wyglada tak kazda polowke truskawki
inaczej - raz czubkiem do gory, raz bokiem - taki "nieuczesany" wierzch
tortu )i wstawic tort do lodowki, by masa dobrze stezala.

Jola L-L

PS: kilka dni temu mialam tym tortem blysnac na mojej imprezie. Rano
upieklam spod ( to byl moment) . Jogurty i truskawki czekaly w lodowce....w
sklepie obok widzialam wczesniej zelatyne w listkach wiec nic nie
przeczuwajac udalam sie po wyzej wymieniona. Sprzedana w listkach, obecna
tylko mielona....za cholere nie udalo mi sie odszukac niedawnej dyskusji w
tym temacie. A czas naglil. Polecialam do pobliskiej cukierni , kupilam tort
w-z z brzoskwiniami a bosko smaczny spod skonsumowalam tak sobie,
mimochodem.
Minal tydzien. Jutro przyjezdza Mama - dawno nie widziana. Spod juz
upieklam, jogurty i truskawki czekaja w lodowce...czy ktos mi dopisze ciag
dalszy tej kulinarnej historii......

Jola L-L

1. Data: 2001-06-20 17:31:11

Temat: Re: tort jogurtowy z truskawkami
Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

nie mam pojecia jaki jest przelicznik ale tort brzmi smakowicie. Mysle ze
wyprobuje w najblizszym czasie

Serdeczne dzieki

1. Data: 2001-06-20 18:56:54

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

CZEKAM !!!!!

Jola L-L

1. Data: 2001-06-20 19:15:43

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-06-20 19:36:04

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:026301c0f9bc$faea4980$0200a8c0@BeataMoryl...

> Ja znalazłam: watek listki zelatyny:...ciach...
> Herbatka

dzieki, Herbatko , jestes wielka:)))

Jola L-L

1. Data: 2001-06-20 20:03:34

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> dzieki, Herbatko , jestes wielka:)))
>
> Jola L-L

Kurcze - niedlugo chyba obejme urzad sekretarki/archiwistki grupy ;-))))
Herbatka

1. Data: 2001-06-20 21:00:43

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

9 listków to dokładnie 1 i pół opakowania żelatyny w proszku, chodzi o
opakowanie na pół litra wody.
Ja robię takie torciki jogurtowe, bardzo podobne, na spodzie biszkoptowym i
jeszcze wykończone galaretką z musu owocowego. Jak go chcę odchudzić (bo
dążę do rozmiaru przedciążowego), to zamiast śmietany dodaję ubite białka -
robi się toto takie trochę musowate - też pycha.

Pozdrowionka, Agata Solon, naturalna

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9gqf4d$bf3$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-06-21 11:42:43

Od: "Greta" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl>

> Maslo z cukrem, cukrem waniliowym, jajkiem i sola utrzec na puszysta mase.
> Dodac make zmieszana z proszkiem do pieczewnia.

Może moje pytanie będzie głupie, ale zawsze omijałam przepisy, w których
było 'ucieranie'. Czy owe 'ucieranie' robi się w tzw. makutrze, czy jest
jakaś inna, szybsza metoda?

Pasta Harissa
Nowy z zapytaniem
Hod dogi (dla tych co ...)