zestaw AGD do domu - jaki?

1. Data: 2002-10-09 16:05:35

Temat: zestaw AGD do domu - jaki?
Od: Wozik <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Muszę się z Wami podzielić radosną nowiną. Otóż za 4 miesiące wraz z
moją lepszą połową przeprowadzamy się do własnego mieszkania ;-)

Nasze najpilniejsze zakupy to sprzęt AGD w postaci pralki, lodówki
oraz okapu kuchennego (najchętniej tego podłączanego do wentylacji).

Mieszkamy we Wrocławiu, więc sklepów jest jak mrówków, ale...
chciałbym prosić Was o pomoc przy dokonaniu takich zakupów.

Czy:

- lepiej kupić wszystko jednej firmy i dostać zniżkę?
- lepiej kupić u dealera pod miastem/sklepie
przyzakładowym/hipermarkecie?

I wreszcie jakiej firmy sprzęt polecacie? Do wydania mamy jakieś 5000
PLN.

Ja np. na dzień dzisiejszy nie potrafię odróżnić pralki Whirlpool od
BOSCH i podobnie z lodówkami.

Co kupić i dlaczego?

--
w...@s...pl / Powered by Pentium 4 and Abit BD7 /
tHe sTaGe diVInG cLUb #####################################

1. Data: 2002-10-09 18:40:34

Temat: Re: zestaw AGD do domu - jaki?
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wozik" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

> - lepiej kupić wszystko jednej firmy i dostać zniżkę?

A sa takie promocje? Jesli tak, to moze to i ma sens?

> - lepiej kupić u dealera pod miastem/sklepie
> przyzakładowym/hipermarkecie?

Najlepiej w hipermerkecie wybrac sobie model, a kupic w malym sklepiku,
negocjujac cene (na ogol 5-10% ponizej ceny sugerowanej przez producenta da
sie urwac) i darmowy transport.

> Ja np. na dzień dzisiejszy nie potrafię odróżnić pralki Whirlpool od
> BOSCH i podobnie z lodówkami.

Jesli masz wybierac miedzy łyrlpulem a Boshem to wybierz jednak Bosha.
Zarowno pralke jak i lodowke. Jesli chodzio pralke, w tej samej grupie
cenowej co Bosh polecalbym jednak Siemensa. Whirlpool robi dobre tylko
mikrofalki.

> Co kupić i dlaczego?

Na to pytanie prosto sie nie da odpowiedziec. Poczytaj wstecz grupe, nie
znajdziesz marki, ktorej by ktos goraco nie polecal, a ktos inny stanowczo
nie odradzal. Poczytaj, popytaj, sam sie zastanow i dopiero wybieraj.

J.

1. Data: 2002-10-09 18:55:45

Od: Wozik <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@p...onet.pl> dnia 09 paŸ 2002 napisał(a):

> A sa takie promocje? Jesli tak, to moze to i ma sens?

No tak sobie myślę, że jakbym kupował trzy rzeczy w jednym miejscu,
to na jakiś bonusik mógłbym liczyć ;-)

> Najlepiej w hipermerkecie wybrac sobie model, a kupic w malym
> sklepiku, negocjujac cene (na ogol 5-10% ponizej ceny
> sugerowanej przez producenta da sie urwac) i darmowy transport.

Tak też myślałem, że hipermarkety to się tylko do "macania" sprzętu
nadają ;-)

> [...]
> Bosha. Zarowno pralke jak i lodowke. Jesli chodzio pralke, w tej
> samej grupie cenowej co Bosh polecalbym jednak Siemensa.

Ok, Whirlpool skreślam z listy, aczkolwiek będę bacznie obserwował
grupę, może ktoś poda jakieś pozytywy.

> [...]
> grupe, nie znajdziesz marki, ktorej by ktos goraco nie polecal,
> a ktos inny stanowczo nie odradzal. Poczytaj, popytaj, sam sie

Właśnie starałem się to zrobić, ale w sumie mało tych informacji,
albo ja jestem za leniwy :) Natomiast chciałem też pogrzebać w Sieci,
żeby poczytać i pooglądać sprzęt. Niestety, sklepy jakieś lamerskie,
nawet zdjęć nie mają, strona BOSCH-a pozbawiona sprzętu AGD. Coś
niefajnie ;-)

1. Data: 2002-10-09 20:37:17

Od: Andrzej Garapich <garapich@WYWAL_TOpalac.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 9 Oct 2002 18:55:45 +0000 (UTC), Wozik <w...@s...pl> wrote:

>Ok, Whirlpool skreślam z listy, aczkolwiek będę bacznie obserwował
>grupę, może ktoś poda jakieś pozytywy.

Tiaaaa...
Przez czysty przypadek, naprawdę, kupując jakiegoś sprzeta
co 3 - 4 lata, tak się złożyło, ze mamy:
Pralkę Whirpoola (a tak z 8 lat jej bedzie)
Lodówkę Whirpoola (a 5 lat temu).
Zmywarke Whirpoola (roczek jej stuknął)

A parę dni temu kupiliśmy płytę ceramiczną i piekarnik
tej firmy (bo promocja była).
Nie, żebym chciał coś dostac za reklamę, ale sprzęt
sprawuje się bardzo przednie, pierze, myje naczynia,
chłodzi, robi to cicho i nie wiem ile żre prundu.
Oczywiście nie mamm pojęcia, jak sprawowałby się
na jej miejscu Bosh, Mielle czy inny Siemens, gdyż
poprzednicy owych sprzetów to lodówka Minsk,
kuchenka gazowa no-name (chyba wypruta z czołgu)
i pralka produkcji NRD (półautomatyczna).
A z poprzedniczką zmywarki nadal mieszkam.

Z tego co pisze grupa, lepiej unikać polskich sprzętów,
typu Amica. jakieś niedoróbki itp.
Ale nie miałem nigdy, to sie nie bede wypowiadał.

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
garapich@_WYWAL_TO_palac.pl

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2002-10-09 22:30:42

Od: "Emka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żeby poczytać i pooglądać sprzęt. Niestety, sklepy jakieś lamerskie,
> nawet zdjęć nie mają, strona BOSCH-a pozbawiona sprzętu AGD. Coś

Witaj,
Na temat naszej pralki Whirpoola pisalam juz nie raz (przy watkach o
pralkach) - mamy te z "6-tym zmyslem" i krotko mowiac gdybysmy mieli dzis
kupic raz jeszcze - ponownie wybralibysmy ten model. Mamy ją od 2,5 roku i
spisuje sie _bez zastrzezen_!

W sprawie lodowek z kolei polecam Bosha. Niestety nie mam mozliwosci teraz
sprawdzic jaki konkretnie mamy model ale w skrocie moge powiedziec: 2
agregaty, 2 termostaty, szybkie chlodzenie, klasa wydajnosci energetycznej
B, głośność - b. cicha, wys. 200 cm - ogolna ocena: b. dobra.

A odnosnie strony Boscha ze sprzetem AGD- to i owszem jest, ale w oryginale.
Wklejam ci link:
http://www.bosch-hausgeraete.de
Mozesz zajrzec tez tutaj:
http://www.aged.com.pl/www_Aged/Aged_Liebherr.html
http://www.aeg-hausgeraete.de/
http://www.amica.com.pl/
a tutaj znajdziesz resztę linkow do wszelkiej masci producentow AGD.

Powodzenia, pozdrawiam
Monika

1. Data: 2002-10-09 22:35:46

Od: "Emka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> a tutaj znajdziesz resztę linkow do wszelkiej masci producentow AGD.

no i nie wkleilam, sorry
juz to nadrabiam, proszę :))
http://www.rtvagd.prv.pl/
tylko wejdz sobie tu na podstrone "linki"

Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2002-10-09 23:53:58

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 09 Oct 2002 22:37:17 +0200, Andrzej Garapich
<garapich@WYWAL_TOpalac.pl> napisal:

>poprzednicy owych sprzetów to lodówka Minsk,
>kuchenka gazowa no-name (chyba wypruta z czołgu)
>i pralka produkcji NRD (półautomatyczna).

:-)))

>A z poprzedniczką zmywarki nadal mieszkam.

:-DDD

Przepraszam. Nie mogłam się powstrzymać :-)

hmmm

PS.

Wozik <w...@s...pl>:

> [...]

ja kupiłabym oddzielnie, upatrzone modele (jednego bądź różnych
producentów) w jakiejś podmiejskiej/obrzeżnej hurtowni (bo zwykle
taniej); hipermarkety wykluczam, bo nigdy nie mam pewności, że sprzęt
w magazynie nie zaliczył jakiejś nadwyrężającej 'ekspozycji', której
to skutki 'wylezą' po pewnym czasie.

1. Data: 2002-10-10 04:38:21

Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej w hipermerkecie wybrac sobie model, a kupic w malym sklepiku,
> negocjujac cene (na ogol 5-10% ponizej ceny sugerowanej przez producenta
da
> sie urwac) i darmowy transport.

Ja swoją pralkę kupiłem niedawno w Media Markecie, bo żaden inny sklep nawet
nie zbliżał się z cenami do nich. Taniej mogłoby być jedynie w hurtowni.
Zakup trwał 5 minut i nazajutrz pralkę miałem w domu.

> [...]
> Zarowno pralke jak i lodowke. Jesli chodzio pralke, w tej samej grupie
> cenowej co Bosh polecalbym jednak Siemensa. Whirlpool robi dobre tylko

Przestrzegam przed takimi opiniami. Czy wszystkie Volkswageny są dobre, a
Ople złe? Jest wielu użytkowników bardzo zadowolonych z Whirlpoola i takich,
co narzekają na swojego Boscha. Bosch nie należy do najtańszych, a ty masz
zdaje się dość ograniczony budżet. Ponadto jest przecież wiele innych
interesujących marek.

> Na to pytanie prosto sie nie da odpowiedziec. Poczytaj wstecz grupe, nie
> znajdziesz marki, ktorej by ktos goraco nie polecal, a ktos inny stanowczo
> nie odradzal. Poczytaj, popytaj, sam sie zastanow i dopiero wybieraj.

Również polecam sięgnięcie do archiwum. Temat wraca jak bumerang.

Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2002-10-10 06:39:54

Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mieszkamy we Wrocławiu, więc sklepów jest jak mrówków, ale...
> chciałbym prosić Was o pomoc przy dokonaniu takich zakupów.

Jeśli chodzi o Wrocław, to polecam dwa miejsca: sklepik AGD na
Bogusławskiego (pod nasypem, tuż przy placu na Zielińskiego) i drugi na
Kaziemierza Wielkiego, naprzeciwko Heliosa. Sam bym nigdy nie wpadł, żeby do
nich zaglądnąć, ale też znalazłem ich adresy na którejś grupie. Ewentualnie
jeszcze sklep w "domu towarowym" na pl.Legionów - nie pamiętam nazwy.
W obu spotkałem kompetentnych sprzedawców i najniższe ceny, mimo że też
porównywałem ceny w różnych sklepach internetowych, pseudohurtowniach typu
Dalia (Daria? - jakaś taka jest we Wrocławiu), promocje w M*Markcie itd.
Ceny naprawdę można ponegocjować i kupić tanio, to, co się nam akurat
podoba, a nie to co akurat ktoś chce wypchnąć z magazynu.
Mariusz

1. Data: 2002-10-10 06:40:13

Od: "Efo" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - lepiej kupić wszystko jednej firmy i dostać zniżkę?
lepiej pojsc do marketu i zobaczyc co sie chce
a potem zajsc do firmy 1-os (taki wesoly gosciu za biurkiem) ktory nie ma
magazynu itp, ale wszystko ci sprzeda z min 10% rabatem ponizej marketow
popytaj na grupie regionalnej napewno ktos cos poleci

> I wreszcie jakiej firmy sprzęt polecacie? Do wydania mamy jakieś 5000
> PLN.
pomysl na electroluxem (generalnie tanszy od boscha)
mam lodowke, 175cm, klasa A - rewelacja, u idiotow 1999 a ja zaplacilem
1600 z dostawa i montazem
pralke kupilem jednak boscha (bo z pewnych wzgedow musialem) ale tez jest
OK - polecam

pozdrawiam
efo

Zmywarka Ariston Li 68 DUO