ziemniaki inaczej

1. Data: 2003-02-27 12:19:33

Temat: ziemniaki inaczej
Od: "femme" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
uwielbiam wszelkie salatki ale takze podawanie zwyklych rzeczy np ziemniakow
do obiadu w jakiejs innej formie niz tradycyjna.na szczescie te moje
wariacje toleruje i reszta rodziny..

polecam wam salatke zmieniaczana:
ziemniaki
na salaterke tak ze 3 ogorki kiszone
duzo majeranku i bazylii
cabulka jedna duza
majonez

zmieniaki gotuje,w tym czasie kroje cebulke na drobna kosteczke i wkladam do
miseczki posypuje ja duza iloscia majeranku i bazylii.3/4 z tej cebuli smaze
na oleju az bedzie chrupiaca.ziemniaki kroje w kostke dodaje usmazona
cebulke i reszte swiezej cebulki dodaje kiszone ogorki tez pokrojone w
kosteczke jesli trzeba to troche sole i dodaje bo ja uwielbiam jeszcze
majeranku i bazylii.wszystko mieszam z majonezem jak ziemniaki sa jeszcze
cieple to moga byc do obiadu albo wstawic do lodowki ziemniaki przejda
ziolami i bedzie pyszna salatka.

pieczone ziemniaczki

ziemniaki takie wieksze
opakowanie naturalnego serka homogenizowanego
mala cebula
pol lyzki bazylii
(tymianku lub majeranku ja daje wszystko)
pieprz
sol
koperek

umyte ziemniaki gotuje 15 minut w mundurkach,pozniej odcedzam susze smaruje
olejem i zawijam w folie aluminiowa i wkladam do piekarniak(w lecie na
grill).cebule drobno kroje mieszam z serkeim moze tez byc koperek i ziola do
smaku.upieczone ziemniaki lekko odwijam z folii nacinam na krzyz a
wglebienia napelniam tym serkiem

jak nei ma serka to sa tez pyszne po prostu z maslem czosnkowym:)

1. Data: 2003-02-27 13:02:16

Temat: Re: ziemniaki inaczej
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

femme wrote:

> [...]
> majeranku i bazylii.wszystko mieszam z majonezem jak ziemniaki sa jeszcze
> cieple to moga byc do obiadu albo wstawic do lodowki ziemniaki przejda

Zamiast majonezu daje peczek koperku i odrobine oliwy.
Bazylii troche, majeranku wcale - on mi sie nie komponuje
z bazylia.

Krycha bezmajonezowa

1. Data: 2003-02-27 13:32:23

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Ja prawie nigdy nie podaje samych ziemniakow (chodzi mi o drugie danie)
zawsze cos kombinuje a to pomieszane z sosem
smietanowo-czosnkowo ziolowym albo majonezowo-...
albo olej z oliwek i oliwki pokrojone
oraz co mi tylko przyjdzie do glowy.
Np wczoraj posypalam je curry oregano i lyzeczka smietany ,acha zapomnialam
czesto posypuje delikatnie zoltym serem albo parmezanem)))
pozdroofka
flowerka

1. Data: 2003-02-27 13:54:46

Od: "Dysia Te" <e...@n...unisoft.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "femme" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ziemniakow
> do obiadu w jakiejs innej formie niz tradycyjna.na szczescie te moje

A'propos sałatek ziemniaczanych to ja lubię ziemniaki w mundurkach w
plasterki, świeży ogórek w plasterki i do tego sos
jogurtowo-koperkowo-orzechowy.

A z ziemniaków na gorąco: tłukę ziemniaki i do tego dodaję podsmażony
leciutko czosnek i podprażone ziarna słonecznika-też dooobre. Takie z curry,
o których pisała flowera, to też dobre z podprażonym sezamem.

Dysia

1. Data: 2003-02-27 13:55:38

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Moj maz nie zabardzo lubi zwykle ziemniaki gotowane w wodzie i ciagle
wamyslam jakby je tu odmienic.
Moja propozycja: Groszek na Pommes Duchesse:

800 g ziemnikow
1,5 lyzeczki soli
1 puszka groszku
50 g masla
3 zoltka
2 lyzki mleka
szczypta pieprzu bialego
szczypta galki muszkatalowej
ser zolty

Zemniaki ugotowac z lyzeczka soli, odcedzic, przetudzic i przez praske z
tym; dodac maslo, reszte soli, 2 zoltka, pieprz i galke. Mase wycisnac na
blache (na papier albo naoliwic) w formie gniazdek (8 sztuk) (mozna tez w
dloniach uformowac); posmarowac zoltkiem wymieszanym z mlekiem; gniazdka
napelnic groszkiem, posypac utartym serem. Piec w nagrzanym na 200 Stopni
piekarniku ok. 10-15 minut.

Monika

1. Data: 2003-02-28 00:23:07

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

flowera wystukał w wiadomości <b3l491$213$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> Witaj
> Ja prawie nigdy nie podaje samych ziemniakow (chodzi mi o drugie danie)

A ja prawie nie podaję ziemniaków na drugie danie. Tak po prostu.
Czasem frytki czy kuleczki ziemniaczane, ale też z gotowców. Powód
jest prozaiczny - gdzie nie kupię ziemniaków to tak z 1/3 idzie do
kosza bo czarne w środku. Jak mam się denerwować to wolę zrobić
kaszę, ryż czy makaron.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-02-28 14:24:10

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak mam się denerwować to wolę zrobić
> kaszę, ryż czy makaron.
=========
Aha, ja tez czekam na mlode. Mniam.

waldek
=========

1. Data: 2003-02-28 14:31:35

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wystukał w wiadomości <b3nrk3$4f3$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> Aha, ja tez czekam na mlode. Mniam.

Jak sa młode to jem. Ale one trochę są a potem cała śpiewka od
początku... Kurczę, mam zacząć kupować ziemniaki w supermarketach
czy co?

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--
.__.'| ....................................................
.. |'.__.
On Beta Colony, your vote counts, On Barrayar, your Count votes. (Shalom S.)

1. Data: 2003-02-28 14:47:42

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> wrote in message
> Aha, ja tez czekam na mlode. Mniam.

ja juz widzialam. Ale cena.....

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-02-28 15:40:17

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja juz widzialam. Ale cena.....
==========
Te co widzialas to byly zapewne egipskie albo izraelskie.
Ja je nazywam skrobia bezsmakowa.
Czekam na nasze.
Swoja droga ciekawe, dlaczego tylko polskie mlode
maja smak. Czy inni robia je w fabrykach tworzyw sztucznych?

waldek

Krokiety jak ??
ile zjedliscie paczkow???
Okleiłam się