Re: ziemniaki inaczej

From: "Monika Biermann" <m...@g...de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ziemniaki inaczej
Date: Thu, 27 Feb 2003 14:55:38 +0100

Moj maz nie zabardzo lubi zwykle ziemniaki gotowane w wodzie i ciagle
wamyslam jakby je tu odmienic.
Moja propozycja: Groszek na Pommes Duchesse:

800 g ziemnikow
1,5 lyzeczki soli
1 puszka groszku
50 g masla
3 zoltka
2 lyzki mleka
szczypta pieprzu bialego
szczypta galki muszkatalowej
ser zolty

Zemniaki ugotowac z lyzeczka soli, odcedzic, przetudzic i przez praske z
tym; dodac maslo, reszte soli, 2 zoltka, pieprz i galke. Mase wycisnac na
blache (na papier albo naoliwic) w formie gniazdek (8 sztuk) (mozna tez w
dloniach uformowac); posmarowac zoltkiem wymieszanym z mlekiem; gniazdka
napelnic groszkiem, posypac utartym serem. Piec w nagrzanym na 200 Stopni
piekarniku ok. 10-15 minut.

Monika