zmywarka i biały nalot - ponownie.

1. Data: 2004-04-06 18:56:30

Temat: zmywarka i biały nalot - ponownie.
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Onegdaj była w tym temacie dość duża dyskusja na grupie, porady
były absolutnie wszystkie możliwe od wymiany zmywarki i naczyń
począwszy na zwiekszeniu i zmniejszeniu dozowania soli (w dwóch
kolejnych postach) skończywszy.

Otóż problem dotknął i mnie. Wygląda to tak: ta sama zmywarka, te
same naczynia, ta sama sól i ten sam nabłyszczacz. Naczynia
dotychczas zawsze wychodziły krystaliczne, niestety po
wczorajszym "praniu" wyszły pokryte białym nalotem. Na szkle
wygląda to tak, jakby szkło utraciło przezroczystość i stało się
lekko mleczne, na sztućcach widac jakby białawe zacieki. Świństwo
jest dość trwałe, spolerować się nie daje, opornie usuwa się na
mokro. Jedyna odnotowana różnica międzxy przedtem a teraz, to
proszek. Do ostatniego prania został użyt z nowego opakowania.
Tej samej co poprzednio firmy (Calgonit), kupiony w tym samym
miejscu (duży hipermarket, więc raczej powątpiewam w możliwość
kupienia podróby produkowanej w garażu z proszku IXI). Na tym
nowym oproszku jest jakaś "Power formula", wizualnie przekłada
się to na obecność jakichs czerwonych kuleczek, których w tym
poprzednim nie było. A i jeszcze jedno, może to ma znaczenie: w
pojemniku ze starym proszkiem była resztka, więc ją wsypałem do
nowego.
Jakieś pomysły?

J.

1. Data: 2004-04-06 21:51:12

Temat: Re: zmywarka i biały nalot - ponownie.
Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
z ciekawości zapytam jaka to zmywarka ?

1. Data: 2004-04-06 22:07:26

Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lekko mleczne, na sztućcach widac jakby białawe zacieki. Świństwo
> jest dość trwałe, spolerować się nie daje, opornie usuwa się na

Mialem to samo, ale dotyczylo to tylko najtanszego szkla, typu szklanki z
Geanta 9 szt/6.99 zl. Rodzaj proszku i marka zmywarki nie ma tu nic do
rzeczy. Tanie szklo tak ma i juz. Dlatego jest tanie.

1. Data: 2004-04-06 23:22:23

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprzednim nie było. A i jeszcze jedno, może to ma znaczenie: w
> pojemniku ze starym proszkiem była resztka, więc ją wsypałem do

Osobiście nie mam w tej sprawie żadnych doświadczeń, ale zmywarkę mam od
niedawna. Natomiast rozpytując na innej grupie o konserwację tegoż urządzenia,
natknęłam się na stronę z różnymi specyfikami do zmywarek, na której opisany
jest m.in efekt zbiliżony do tego o jakim mówisz - nazywany tu "glass
corrosion", czyli korozją szkła. Srodek o nazwie "Protector" miałby czemuś
takiemu zapobiegać. Jak jest natura tego zjawiska i czy dotyczy wszystkich
rodzajów szkła, niestety nie wiem. Sama się trochę boję. Nie wiem, czy
tego "Protectora" można w ogóle w Polsce dostać.

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2004-04-06 23:30:13

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rodzajów szkła, niestety nie wiem. Sama się trochę boję. Nie wiem,  czy
> tego "Protectora" można w ogóle w Polsce dostać.

Przepraszam, zapomniałam podac link:

http://www.finish.co.uk/product_page/product.html#7

1. Data: 2004-04-07 06:10:45

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niekoniecznie.
U mnie zmywarka zostawia 'marmurkowe' ślady na czarnym szkle w rodzaju
arcoroc.
Do usunięcia mechanicznie, ale nie po to jest zmywarka, żeby kubasy ścierką
polerować ;-))
JaC

1. Data: 2004-04-07 09:07:03

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> były absolutnie wszystkie możliwe od wymiany zmywarki i naczyń
> począwszy na zwiekszeniu i zmniejszeniu dozowania soli (w dwóch

Dzięki za wszystkie odpowiedzi (za wszystkie zgodne z zasadami
usenetu - to taka drobna uwaga do kol. 666). Opisany efekt dotyczy
kompakta Bosha (5002) i absolutnie nie zależy od rodzaju szkła. Znam
już jego przyczynę: chodzi o złe wypłukanie środków czyszczących, a
powodem jest śmierć pompy wyrzucającej brudy :-(

J.

1. Data: 2004-04-07 22:12:21

Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." []
> [...]
> już jego przyczynę: chodzi o złe wypłukanie środków czyszczących, a
> powodem jest śmierć pompy wyrzucającej brudy :-(

Czyzby? Moim zdaniem absolutnie zalezy. Ja mam zmywarke calkowicie
sprawna, tez Bosch, tyle ze duzy i AAA, wiec powinna dobrze myc i myje
dobrze, ale nalot zasem sie pojawia na szkle kiepskiej jakosci, na
obrym -nigdy. Uzywam wylacznie Calgonitu (kostki, sol, nablyszczacz).

1. Data: 2004-04-08 09:34:25

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Antekant" <A...@o...pl> wrote in message

> Czyzby? Moim zdaniem absolutnie zalezy.

W tym sęk jednak, że u mnie problem dotyczy cały czas tego samego
szkła i tych samych naczyń: arcorocków z hipermarketu pospołu z
eleganckim szkłem stołowym - pełna rozpietość jakości. I wcześniej
wszystkie one wychodziły ze zmywarki krystalicznie czyste, a po
ostatnim zmywaniu wszystkie one wyszły tak samo mlecznomatowe.
Wyjaśnienie fenomenu już się znalazło, pisałem o tym.

> ale nalot zasem sie pojawia na szkle kiepskiej jakosci, na
> obrym -nigdy.

Może dlatego, że szkło kiepskiej jakości jest bardziej porowate i
trudniej je dokładnie wypłukać? Bo moje doświadczenie wskazuje na to,
że nalot ewidentnie pochodzi z niedopłukanych środków myjących.

J.

1. Data: 2004-04-08 10:24:10

Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyjaśnienie fenomenu już się znalazło, pisałem o tym.

A skąd wiesz, jak się o tym przekonałes że to akurat pompa?

Kasia

ceny malowania - krakow
Odstapie przydzial mieszkania TBS / Warszawa
przecietne zuzycie przecietnego Polaka
Czujnik gazowy-warto?
Wykupienie mieszkania komunalnego