Re: znikam z forum na około rok

Data: 2014-07-20 15:45:11
Temat: Re: znikam z forum na około rok
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pani Basia napisała:

> A nie, nie łażę w kółko.
> Zaglądam, jeśli potrzebuję.

To co innego. Kiedy powstał Usenet, spełniał bardzo ważną rolę.
Ktoś, kto dajmy na to poszukiwał dokumentacji do dzyndzlotronu
XC-46b, znajdował grupę misc.dzyndzlotrony lub inną najbardziej
zbliżoną tematycznie, zamieszczał tam swoją prośbę i czekał. Po
jakimś czasie odzywał się ktoś, kto wprawdzie tej dokumentacji
nie ma, ale jego znajomy z Uniwersytetu Jakmutam zajmuje się
dzyndzlotronami, więc może mieć. Z tym że w Jakmutam nie mają
jeszcze serwera FTP, ale to nie problem, bo kolega może nocą
przesłać UUEnkodowane pliki mailem w celu umieszczenia na
lokalnym FTP. Tylko prośba taka, by pliki od razu pobrać, gdyż
mają one aż 46kB, więc po kilku dniach uniwersytecka administracja
upomni się o zwolnienie miejsca na serwerze.

Do nas to wszystko dotarło z opóźnieniem. Gdyśmy się zainteresowali
Usenetem, to już było WWW, a nawet wyszukiwarki takie jak Google,
a przynajmniej Altavista. Jeśli ktoś czegoś potrzebował, to zaglądał
tam, gdzie mu jakaś maszyna wskazała, że warto. Z Usenetu została
nam funkcja społecznościowa, która pojawiła się w trakcie. Zresztą
ciekawa rzecz -- w Polsce synonimem dla Usenetu są "grupy dyskusyjne".
Tego przymiotnika brakuje w angielskim oryginale. Pojawia się, ale
dopiero przy bardziej szczegółowych opisach i klasyfikacjach. Można
powiedzieć, że wkład w wynalezienie dyskusji w usenecie mamy duży.

> Hm, a nie pisze się na Fecebooku po to, by czytali?
> Ja tam nie wiem, jestem bezfejsikowa.

Też jestem, ale wiem. Ludzie piszą, żeby inni czytali, ale tylko
fejsikowi mogą to zobaczyć. Zuckerberg dba o to, by Page z Brinem
mu do ogródka nie zaglądali i w szkodę nie leźli.

> No tak, przejrzeć bez angażowania się, to pewnie każdemu się zdarza.

Wiem, plotkować nie jest ładnie. W tych komentarzach widuję dość
regularnie jednego takiego, z którym wiedliśmy w swoim czasie wiele
usenetowych dyskusji. To zdaje się potwierdzać moją tezę, że tam
nie żadna ekstrema i margines, tylko reprezentatywna próbka nas
wszystkich. A jakie są proporcje -- to widać.

Jarek

--
Stasek pedzioł: "Smierzść się w nicym nie róźni od zycio". Ftosi mu
dogodoł: "No to cymus nie umieros?". On na to: "No tymu. Kieby się