źródło cierpień

1. Data: 2004-02-03 20:11:08

Temat: źródło cierpień
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto źródło
wszystkich ludzkich cierpień:
uważać za trwałe to,
co ze swej natury
jest przemijające.
Rzeka

1. Data: 2004-02-03 21:57:51

Temat: Re: źródło cierpień
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky" <s...@o...pl>
news:bvov8p$mht$1@news.onet.pl...

> Oto źródło
> wszystkich ludzkich cierpień:
> uważać za trwałe to,
> co ze swej natury
> jest przemijające.
> Rzeka
>
> [Sky]

Rzeka to nie są atomy wody tak jak matka nie jest kupką atomów.
Wisła to Wisła -- wcale z tego powodu nie cierpię. :)
\|/ re:

1. Data: 2004-02-04 00:54:48

Od: "darek miauu" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky <s...@o...pl> napisał(a):

> Oto źródło
> wszystkich ludzkich cierpień:
> uważać za trwałe to,
> co ze swej natury
> jest przemijające.
> Rzeka

Oto źródło
wszystkich ludzkich cierpień:
uważać za przemijające to,
co ze swej natury
jest trwałe.

Oto źródło
wszystkich ludzkich cierpień:
uważać za trwałe to,
co inni uważają
za przemijające

i tak dalej itp.
Można by tak pisać do rana takie, niby to niosące coś sobą, namiastki
substytutu erzaca prawdy jakiejś głębokiej...
Ale po co?
A może coś przeoczyłem?
Kto mnie tam wie...

Pozdrawiam,
Darek.

1. Data: 2004-02-04 08:06:55

Od: "fen" <U...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oto źródło
> wszystkich ludzkich cierpień:
> uważać za trwałe to,
> co ze swej natury
> jest przemijające.
> Rzeka

Tak piękne, że aż się chce cierpieć.
Ciekawe jak to przyłatać do
-bezdomnych którzy sypiają na klatkach w kartonach
-bitych i obrzucanych błotem przez wiele lat
-oddawanych do domu dziecka, bo mamusia i tatuś nie mieli czasu
-rabowanych, mordowanych w domach czy na spacerze albo w trakcie powrotu z
pracy
czy wreszcie
-ginących w bezsensownych wojnach - oj, przepraszam, nazwę to bardziej
literacko - wojenkach.

Można się całe życie karmić takimi mgiełkami-wierszykami i żyć w mizernie
przez siebie zbudowanym idealistycznym świecie, a można też stąpać po tej
ziemi i korzystać z jej dóbr. To, który ze światów wybierzemy, zależy
wyłącznie od nas. Czasem znajdujemy się w takiej sytuacji, że fajnie jest
stąpać po ziemi, a czasem dla własnego dobra lepiej jest stworzyć sobie
alternatywny świat.

"Medal ma dwie strony, a nawet trzy - bo jeszcze boki"

Ps. Zawsze mnie bawiło używanie słów - wszyscy, wszystkich, żadnych, ty
zawsze, ty nigdy, wszystkie baby to, wszystkie chłopy to - w tym momencie
można już nałożyć słuchawy na uszy i słuchać dalej swego "disko-polo"

1. Data: 2004-02-04 09:32:15

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fen" <U...@...pl> napisał w wiadomości

Popieram!
Ale takie ogolne hasla moze tez sa czasami potrzebne,
byleby nie starac ich do zycia wprowadzac :) (bo niepraktyczne)
Duch

1. Data: 2004-02-04 10:44:42

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oto źródło
> wszystkich ludzkich cierpień:
> uważać za trwałe to,
> co ze swej natury
> jest przemijające.
> Rzeka

AdeMello

:)

1. Data: 2004-02-04 11:32:02

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fen" <U...@...pl> napisał w
wiadomości news:bvq93l$35e$1@atlantis.news.tpi.pl...

> "Medal ma dwie strony, a nawet trzy - bo jeszcze boki"

Jeżeli "boki" to nie "trzy (strony)"
;-))))

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2004-02-04 11:36:58

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawsze, ty nigdy, wszystkie baby to, wszystkie chłopy to - w tym momencie
> można już nałożyć słuchawy na uszy i słuchać dalej swego "disko-polo"

Aż mnie korci żeby się powtórzyć i zacytować któryś raz :)

"Niczego się nie wyrzekać,
do niczego się nie przywiązywać"
AdeM.

Ale jak masz ochotę trochę się pomęczyć to kto ci zabroni? Ja? Ależ skąd...
a wierszyki? To TYLKO wierszyki...
;)

1. Data: 2004-02-04 11:50:03

Od: "fen" <U...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> do niczego się nie przywiązywać"
> AdeM.
>
> Ale jak masz ochotę trochę się pomęczyć to kto ci zabroni? Ja? Ależ

Aż mnie korci aby zapytać, czy ty nic innego w życiu nie czytałeś, że
klepiesz w kółko o jednej i tej samej książeczce? Chyba że uczysz się jej na
pamięć, aby później zabłysnąć w towarzystwie - a tutaj robisz sobie próby -
jeśli tak, to przepraszam i ucz cię dalej - nie zapomnij o przepisach, tzn.
o przypisach i odpowiednim akcencie przy deklamowaniu

1. Data: 2004-02-04 11:54:50

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky" <s...@o...pl>
> [...]

> do niczego się nie przywiązywać"
> AdeM.
>
> Ale jak masz ochotę trochę się pomęczyć to kto ci zabroni? Ja?

Aż się prosi o puentę :-)
Z każdego wierszyka można coś wyciągnąć pożytecznego
zarówno dla siebie jak i dla społeczeństwa. Ha!.
Umiejętność "poświęcenia" własnej zachcianki
dla dobra ogółu -- to dopiero SZTUKA nad sztukami. :)
a więc
nie ma głupich wierszyków są wyłącznie głupie interpretacje. ;D

PS. Coś mi się wydaje Sky, że zaczynasz rozumieć mistrza
de Mello oraz słowa Buddy którymi się posiłkował. Wszystko
sprowadza się oczywiście do prostego pytania:
"Czy są rzeczy ważniejsze niż zaspokajanie
zwierzęcego popędu i chuci"?
\|/ re:

Re: jak radz? sobie ofiary II wojny ?wiatowej pod wzgl™dem psychicznym?
Być asertywnym?
inna kombinacja tego samego granatu
Znaczenie slowa "zdzira".
palenie