zupa rybna - prośba o przepis

1. Data: 2002-10-11 19:05:09

Temat: zupa rybna - prośba o przepis
Od: "Antosiek" <o...@W...TO.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Węgrzy jedzą podobnież zupkę rybną od której, a raczej od ilości
zastosowanych przypraw, oczy wypływają a żołądek z mózgiem zamieniają się
miejscami.

Czy ktoś zna przepis na to cudo?

1. Data: 2002-10-11 19:54:05

Temat: Re: zupa rybna - prośba o przepis
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Antosiek wrote:

> [...]
> Węgrzy jedzą podobnież zupkę rybną od której, a raczej od ilości
> zastosowanych przypraw, oczy wypływają a żołądek z mózgiem zamieniają się

podawałem chyba przed rokiem, poszukaj googlem pod halaszle. Różne rodzaje
ryb, papryka i pomidory.

Waldek

1. Data: 2002-10-12 11:14:58

Temat: zupa rybna ---> przepis
Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antosiek" <o...@W...TO.interia.pl>
napisał w wiadomości news:ao771d$bf7$1@news2.tpi.pl...
> [...]
ilości
> zastosowanych przypraw, oczy wypływają a żołądek z mózgiem

Cześć wszystkim!!!

Od niedawna czytam grupę i to jest dobry moment, aby się
pokazać.
Kuchnia to moja pasja, zwłaszcza jeżeli przepis pochodzi z
Austro - Węgier (Kaiser Franz Josef dreimal HOCH!). Ale do
rzeczy.

==== Ponty halaszlé ===
+ 1 karp (ok. 1,2 kg)
+ 4 cebule
+ 2 strąki słodkiej czerwonej papryki
+ 2 pomidory
+ 1 łyżka słodkiej papryki
+ natka pietruszki
+ sól
Karpia sprawiamy, głowę i kręgosłup zalewamy 1,5 litrem
wody, doda-jemy posiekaną cebulę, pokrojone strąki papryki
oraz pomidory, gotujemy na małym ogniu ok. 2 godziny. Płyn
przecedzamy, cebulę przecieramy przez sito. Pokrojoną na
porcje rybę solimy, posypujemy mieloną papryką, wkładamy do
przecedzonego wywaru z przetartą cebulą i gotujemy 30 minut
na płytce na małym ogniu. Porcje ryby podajemy w wywarze
posypane natką.

==== Dunajska zupa rybna ===

+ 1,5 kg ryb słodkowodnych
+ 2 cebule
+ pęczek włoszczyzny
+ 2 zielone papryki
+ 2 pomidory
+ 0,3 litra śmietany
+ 3 żółtka
+ łyżeczka słodkiej papryki w proszku
+ liść laurowy
+ sól, pieprz
+ jajko i mąka na zacierkę

Ryby sprawiamy, filetujemy, kroimy na kawałki, oprószamy
solą, pieprzem i papryką, zalewamy wodą, gotujemy. Z głów,
ogonów, kręgosłupów, jarzyn, liścia i ? litra wody gotujemy
smak. Smakiem zalewamy ugotowaną rybę. Z jaka, mąki i wody
robimy zacierkę, gotujemy w zupie. Zupę zaciągamy śmietaną
wymieszaną z żółtkami.

JÓ ÉTVÁGYAT czyli smacznego

Rafał
GG #95230
===================
Nie jemy po to, aby żyć.
Żyjemy po to, aby jeść.

1. Data: 2002-10-16 15:27:03

Temat: Re: zupa rybna ---> przepis
Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tenpa Dhargye"
<T...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:aoeqs9$n0g$3@news.onet.pl...
> ==== Ponty halaszlé ===
>
> ==== Dunajska zupa rybna
===

> solą, pieprzem i papryką, zalewamy wodą,
gotujemy. Z głów,
> ogonów, kręgosłupów, jarzyn, liścia i ? litra
wody gotujemy
[ciach]
Przepraszam, że dopiero teraz...
chodzi o 0,75 litra wody. Prezenosiłem przepis z
pliku *.doc i wycięło mi ułamek

Rafał
GG #95230
Nie jemy po to, aby żyć.