zupa serowa - mniam, mniam

1. Data: 2003-01-21 10:12:33

Temat: zupa serowa - mniam, mniam
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zrobilam zupe serowa polecana niedawno na grupie - niestety nie zapisalam
autora :-(
Jest naprawde pyszna, pozywna i nadaje sie dla przemarznietych glodomorow
Pozdrawiam goraco
Myszka

1. Data: 2003-01-21 19:25:58

Temat: Re: zupa serowa - mniam, mniam [P]
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dla chetnych wklejam przepis

ZUPA SEROWA
1.2 kg miesa mielonego szynki lub chudej łopatki wieprzowej,
2 serki topione Hochland śmietankowe,
2 serki topione Hochland ziołowe,
por,
4 średnie cebule,
woda,
1 śmietana wg mnie wystarcza 12 %
przyprawy, sól, pieprz, vegeta lub warzywa (marchew, pietrucha i seler -
później wyjęte i zużyte do sałatki lub na jakiś inny zbożny cel )
Mięso zmielone zalewamy wodą, dodajemy ew. jeśli ktoś używa warzyw
gotujemy tak ok. 15 min ( od punktu zasyczenia) w szybkowarze. Ja
robiłam zupke bez warzyw, tylko z vegetą i wyszła znakomita a
zaoszczędza się czas poświęcony na ich obieranie. Otwieramy szybkowar
oczywiście po wypuszczeniu pary - bezpiecznie, stawiamy z powrotem na
kuchnie i czynimy dalsze działania. Dodajemy do gotującej się cały czas
zupy cebulkę posiekana drobno i zeszkloną na oleju, potem zeszklony
pocięty w paseczki por, Następnie dodajemy do cały czas gotującej się
zupy pokrojone w plasterki serki łyżką drewnnianą je troche rozcierając
w zupie, a na końcu śmietanę wymieszaną z odlaną wcześniej zupką w
ilości 1/2 szkl. - coby nam sie nie zważyła, pzryprawiamy do smaku i
zupka gotowa.
Podajemy z pieczywem lub z grzankami

1. Data: 2003-01-22 11:32:06

Od: "anet" <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> dla chetnych wklejam przepis
>
> ZUPA SEROWA
> 1.2 kg miesa mielonego szynki lub chudej łopatki wieprzowej,
> 2 serki topione Hochland śmietankowe,
> 2 serki topione Hochland ziołowe,

Czy mogłabyś napisać o jakie serki chodzi. Te prostokątne czy moze te w
trójkącikach?

anet

1. Data: 2003-01-22 12:56:09

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anet" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> Czy mogłabyś napisać o jakie serki chodzi. Te prostokątne czy moze te w
> trójkącikach?

Ja robilam te zupe. Daj prostokatne.
Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-01-22 13:19:18

Od: "anet" <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki dzisiaj wypróbuje. Miały być mielone ale co tam...

Anet

1. Data: 2003-01-22 13:26:14

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki dzisiaj wypróbuje. Miały być mielone ale co tam...

a ja dzis robie zupe wrzuc do gara, co masz w domu :)
i tym sposobem znalazly sie w niej cienkie kawaleczki cieleciny, marchewka,
pietruszka, seler, trzonki od brokulow (cha cha cha), ziemniaki, dluuugi
serek topiony smietankowy hochland i przyprawy :)

wkn

1. Data: 2003-01-22 13:40:29

Temat: Re: zupa serowa - mniam, mniam
Od: "teekaa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam
nie znam przepisu wychwalanej zupy, ale chcę podzielić się przepisem też na
zupę z serka topionego, również wspaniałą i pyszną
z ksiązki "elementarz gotowania" autora nie pamiętam
( brak okładek - książka w mojej rodzinie od około 20 lat)

Zupa z sera topionego (pożywna, wyśmienita!)
15 dag serka topionego,
1 łyżka masła,
1 jabłko,
1 łyżka mąki,
2 łyżki mleka,
1 l rosołu,
sól, pieprz, białko,
1 łyżka śmietany,
grzanki, natka

Serek topiony, np. tylżycki, zmiksować na pianę z masłem.
Jabłko obrać, zetrzeć na tarce i wymieszać z masą serową.
Dodać mąkę wymieszaną z mlekiem oraz wlać rosół (może być z 2 kostek
rosołowych "drobiowych").
Zagotować, przyprawić do smaku solą i pieprzem, a żeby zupa była jeszcze
lepsza i pożywniejsza, ,,zaciągnąć" ją białkiem.
W tym celu 1-2 białka rozetrzeć z łyżką śmietany, potem dodać kilka łyżek
gorącej zupy, jeszcze rozmieszać i dodać mieszając do zupy po zdjęciu jej z
ognia. Podawać zupę posypaną suto natką pietruszki ze zrumienionymi
grzankami.

Uwaga! Po tej zupie niewiele już można zjeść, tak jest pożywna i doskonała.

Teekaa

1. Data: 2003-01-22 15:41:53

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

anet napisal(a):

>Czy mogłabyś napisać o jakie serki chodzi. Te prostokątne czy moze te w
>trójkącikach?

Musza byc prostokatne. Gradient rozpuszczania trojkatnych jest
nieodpowiedni i zupa sie zupelnie nie udaje.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2003-01-23 07:22:24

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Musza byc prostokatne. Gradient rozpuszczania trojkatnych jest
> nieodpowiedni i zupa sie zupelnie nie udaje.

o masę się rozchodzi :) te prostokątne są duuuuużo większe

Asia

1. Data: 2003-01-23 07:26:26

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia napisal(a):

>Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>o masę się rozchodzi :) te prostokątne są duuuuużo większe

A malych wiecej nie mozna? ;--)
Ja do zupy serowo-porowej dalej 200g serka topionego.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

Pytanie o serek homogenizowany
Re: Pomożecie z teściową? ;-)
Re: Nie ma nic o tłustym czwartku?
pieprz rozowy