Re: życzenia

From: "Ren@t@" <r...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: życzenia
Date: Wed, 16 Jan 2013 10:41:09 +0100

Użytkownik "V" <f...@h...com> napisał w wiadomości
news:kcn9l9$tr9$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2013-01-02 15:26, Ren@t@ pisze:
> U?ytkownik "V" napisa? w wiadomo?ci news:kbvpgh$i6o$1@mx1.internetia.pl...

> Bardzo ważne jakie.
>

| ważne jest tylko żeby były naprawdę, resztą się nie martw za kogoś...,

Już tak mam, że się martwię - mimo dwójki mocno nieletnich dzieci
najwyraźniej nadal mam niezutylizowane pokłady zapędów pedagogicznych ;)

Kawał pewnie czytałeś i Cię nie przekonał więc podam Ci dwa fakty z mojego
własnego życia. Będzie też o tym, że czasami spełnianie marzeń jednych
(ludzi) oznacza niespełnienie marzeń innych (ludzi). Będzie o dwóch
największych i najważniejszych marzeniach mojego życia - a może tylko o
dwóch odsłonach tego samego marzenia (nie mogę się zdecydować nad
kwalifikacją więc sobie oceń sam).

Nieco ponad 4,5 roku temu mój wówczas 15 dniowy syn znajdował się na granicy
życia i śmierci (w czasie operacji jego serce spuchło i się zatrzymało).
Jedyną myślą, jedynym marzeniem, jedyną rzeczą o jaką się wtedy (i jeszcze
rok później też) modliłam było aby mój syn żył dłużej niż ja (swoją drogą
dość egoistycznie). Rok i miesiąc później (mniej więcej) usłysałam diagnozę
dotyczącą mnie samej: prawdopodobnie złośliwa zmiana rozrostowa w
strukturach głębokich mózgu. *
Zaczęłam się modlić o to, żeby mój syn w zdrowiu, szczęściu i radości dożył
późnej starości :).
To był przykład marzenia głupiego (chociaż jak najbardziej prawdziwego - bo
za żadne skarby świata nie chciałabym żyć dłużej niż moje dzieci czy mąż).
Ale właśnie IMHO mądrzej jest marzyć aby długo żyli.

Teraz cofnijmy się dzień wcześniej (w stosunku do początku poprzedniego
akapitu). Na salach przedoperacyjnych jest trójka dzieci wymagających jak
najszybszej operacji (w tym moje) i tylko jedno miejsce na sali
pooperacyjnej bez większych widoków na to, że w rozsądnym czasie się coś
zwolni bo na OIOM-ie też komplet - wszystkie respiratory i monitory zajęte.
Lekarze muszą podjąć decyzję, któremu dziecku dać szansę - trzy pary
rodziców: jak myślisz o czym wtedy marzyliśmy? Spełniło się marzenie moje i
mojego mężą. I wiesz jakie były tego skutki?: nasz syn żyje, tamte dzieci
nie. Oczywiście jestem wdzięczna Bogu, że to moje marzenie zostało spełnione
i że to moje dziecko żyje (czyli w sumie, że to nie mój świat wtedy runął w
gruzy ale świat tych dwóch innych par), ale też i nie umiem o nich nie
myśleć. A może wg. Ciebie powinnam zapomnieć - bo w sumie nie miałam
większego wpływu na decyzję lekarzy (choć będę szczera - gdybym mogła mieć
ten wpływ to sprzedałabym wszystko co miałam).
Zajęliśmy wtedy miejsce na sali pooperacyjnej na ponad tydzień. Gdyby został
zoperowany wcześniej pewnie leżałby tam krócej - ale takie są realia
polskiej służby zdrowia - nie wątpię, że takie lub podobne fakty mają
miejsce codziennie i to nie tylko w jednym miejscu.
To był przykład marzenia autentycznego, spełnienie się którego miało wpływ
negatywny na życie innych ludzi. Ale mimo to zaliczyłabym go do "mądrych
marzeń".

| martw się jeśli ktoś kogo znasz, nie mam marzeń,

Nie znam nikogo takiego - nawet wątpię aby to było możliwe u ludzi mniej
więcej zdrowych psychicznie. Tyle, że marzenia mogą być mądre albo głupie. I
pewnie zawsze będę namawiać do zastanowienia się nad tym o czym się marzy. W
każdym razie teraz tak robię. Na pewno należy się nad marzeniami zastanowić
przed przystąpieniem do ich realizacji.

| zastanów się czy nie
| przez ciebie, bo może wytępiłaś mu cały katalog marzeń...,

Jakby były głupie to lepiej dla tego kogoś.

| sorry, że się wyzłośliwiam,

Akurat wyzłośliwianie się mi nie przeszkadza. Brak refleksji, gdy chodzi o
sprawy ważne już tak.

| ale gdzieś tam wcześniej dość koszernie mi pojechałaś. :D

O ile pamiętam wyjaśniłam też dlaczego - w ps.

|...a jestem tylko człowiekiem :D

W chwili wolnego czasu poczytaj tutejsze archiwum: polecam długie wątki ;).

--

Renata
PS. * Oczywiście diagnoza mnie dotycząca była błędna - do dziś tak naprawdę