Reality Show

From: "Katarzyna Makowska" <p...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Reality Show
Date: Tue, 22 Apr 2003 21:07:40 +0000 (UTC)

Michal \(Ojejku\) <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> ostatnio zastanawialem sie dlaczego ludzie ogladaja programy w stylu Big
> Brother etc. Dla mnie osobiscie to strata czasu i tego nie rozumiem. Macie
> moze jakies pomysly?

Bardzo mi sie podoba, ze umiesz tak jasno powiedziec: Ja tego nie rozumiem.
Nie kazdy umie tak bezposrednio, choc to przeciez takie ludzkie: czegos nie
rozumiec, prawda?

Mniej mi sie podoba pozostala czesc twojego postu. Jesli czegos nie
rozumiesz - to skad wniosek,, ze to "strata czasu"?????? Albo cokolwiek
jednak rozumiesz ( i oszukowasz tutaj;) albo wiesz - i masz wypracowana
opinie ( no bo nie podejrzewam cie, iz wyrabialbys sobie opinie nie
rozumiejac czegos, prawda - byloby to b. nieladnie z mojej strony, gdybym cie
o cos takiego podejrzewala, czyz nie?).

Ogladalam raz Big Brothera tu, gdzie mieszkam, amerykanskiego, z ciekawosci
co to jest. Niezbyt regularnie, ot ciekawilo mnie kto wygra - to sporo mowi o
spolecznosci ogladaczy. Potem uznalam, ze jest mnostwo bardziej
interesujacych programow i nastepnego juz nie ogladalam ( jezeli takowy byl,
nie wiem, ponoc byly proby ale mialy b. niska ogladalnosc).

Bardzo popularny jest natomiast podobny, ale nieco inny program, gdzie grupa
znudzonych yuppies udaje sie w jakas dzungle i tam zyje niczym w epoce
kamienia lupanego, co tydzien wywalajac kogos ze swego grona. Tego nie
ogladalam nigdy i slysze tylko rozmowy na przerwie w pracy co sie w kolejnej
serii dzieje. Do glowy by mi nie przyszlo bziaknac tym ludziom: Alez to
strata czasu!. To ich, suwerenny wybor co ogladaja, po to jest kilkadziesiat
kanalow, aby kazdy znalazl sobie cos dla siebie BEZ osadzania co i dlaczego
ogladaja inni. Nawet jesli tych kanalow jest "tylkO" kilka - to tez nie
musisz ogladac czego nie lubisz, ba! nie musisz ogladac w ogole TV, wiesz?

Sprobuj zyc z tym co ogladaja inni na luzie, bez nerw:), bez debatowania. Jak
myslisz, dlaczego ludzie ogladaja kanal z golfem? Dlaczego inni ogladaja
programy historyczne, a jeszcze inni poradniki jak co ugotowac?

Czlowieku - to jest wlasnie roznorodnosc naszego gatunku, dopoki ktos lubi
cos co nie sprawa nam ani nikomu osobiste krzywdy - c'mon! m u s i s z
przykladac do tego latki? To jest dopiero s t r a t a c z a s u!;)

Kaska Pyzol