Refleksje adwentowe - b. długie

From: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Refleksje adwentowe - b. długie
Date: Sun, 2 Dec 2001 22:57:25 +0100
Sender: j...@p...onet.pl@qb230.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message
news:9ue0sn$erj$4@news.tpi.pl...

> Pochlebiasz sobie Janie Młodszy z Ryczącego Biura. W uOrzyszu nie jesteś
> powszechnie znany i nie jest to powodem do powszechnej żałoby.

Bardzo mi przykro, że Pański post Panie Krzysztofie Marusiński nie zaginął
gdzieś w Cyberprzestrzeni.
Zrozumiałem, że to, co do tej pory traktowałem za zwykłe utarczki słowne
(rzekłbym - przekomarzanie) przerodziło się w osobistą urazę Pana do mnie.
Przyrzekłem sobie niemalże "omijać" wzrokiem Pańską korespondencję nie
związaną bezpośrednio z moją osobą, głównie dlatego aby nie doszło do
eskalacji napięcia. Niestety, wyobrażam sobie jaka radość (zresztą nie wiem
czy stan duszy cieszącej się, że może komuś dokopać, można nazwać radością)
musi Pana ogarniać, gdy wydaje się Panu, że "znów się podłożył" (tu cytat
"z Pana" - >ha,ha,< - ileż w tym emocji).

1.
Rzadko można znaleźć tak fantastyczne skojarzenia, dyskusje, szermierki
słowne, pozwalające oderwać się od szarej jesiennej rzeczywistości.
Banalny temat roślin tarasowych eksplodował tak ciętym dowcipem (vide-Basia,
Janusz), że nie sposób było zachować te skojarzenia dla siebie. Jak sobie
jeszcze przypomnę koty tarasowe Krysi - to wg mnie to już pravie Everest
humoru.
Koleżanki i koledzy, którym streściłem wątek, bardzo głośno (czytaj: wysoko)
ocenili poziom dyskusji, no tak, ale panu udało się znaleźć "haka". Jakież
to dowcipne - ryczące Biuro (znów cytat "z Pana" -ha,ha). Grupowicze tego
nie podchwycili, widocznie mają inną receptę na dowcip.
2.
Dlaczego kwestionuje Pan fakt, że Jan Młodszy jest powszechnie znany w
uOrzyszu? Na świecie są takie rzeczy o których się nawet filozofom nie
śniło, więc jest Pan usprawiedliwiony. Proszę więc przyjąć do wiadomości, że
na Śląsku jest miejscowość Orzesze i nikt ze społeczności lokalnej zapytany
skąd jest nie odpowie inaczej niż w miłej memu uchu gwarze "z uOrzysza". I
ta miejscowość jest wpisana w mojej metryce urodzenia. Idąc dalej - w
miejscowości tej jest kolonia/dzielnica - nie wiem które określenie jest
trafniejsze, o nazwie Jaśkowice. I tam przyszedłem na świat ja, jako syn
Jana i wnuk Jana z Jaśkowic w gminie Orzesze. Koniec bajki - dla większości
ludzi z tej kolonii funkcjonowałem właśnie jako ten Młodszy i nie ma już
młodszego, mój syn ma na imię Szymon. Oczywiście od kilkudziesięciu już lat
w wielu gremiach, w których uczestniczyliśmy z moim ojcem, On był Jan
Senior, ja Junior, co dobrze zidentyfikowałeś jako Młodszy.
3.
W życiu bym nie pomyślał, że w pierwszą niedzielę Adwentu otrzymam, ale i
puszczę "w świat" taką korespondencję. Po chwili zastanowienia zrozumiałem
jednak, że nastrój tak dzisiejszego wieczoru jak i kolejnych dni aż do 24.12
jest najwłaściwszy, aby pewne sprawy postawić jasno.

Serdeczne pozdrowienia
Jan_jr

PS
U mnie w domu pachnie już świerkiem z Wieńca Adwentowego - jakie rośliny (w
stanie stałym) goszczą w domu w okresie Adwentowo/Bożonarodzeniowym?