Remont mieszkania 3 pokoje

1. Data: 2009-07-29 07:22:45

Temat: Remont mieszkania 3 pokoje
Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przymierzam sie do remontu mieszkania
musze w zasadzie wszystko wyremnotwac okna podlogi (gumolit obecnie) sciany
drzwi
w mieszkaniu mieszkam w raz z żoną
mieszkanie posiada 3 pokoje + kuchnie wewnetrzna bez okna polaczona z duzym
pokojem + lazienke + balkon
czas remontu to ok 1,5 - 2 lata ze wzgledu na fundusze

od czego zaczac remont ktore pomieszczenie remontowac najpierw , ktore w
drugiej kolejnosci i ktore na koncu?
jak rozlozyc zakres prac przez ten czas?

dziekuej za pomoc

2. Data: 2009-07-29 09:32:42

Temat: Re: Remont mieszkania 3 pokoje
Od: "Artur Dębski" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> drugiej kolejnosci i ktore na koncu?
> jak rozlozyc zakres prac przez ten czas?

Może poczekać, odłożyć fundusze, wyprowadzić się na czas remontu
i zrobić remont - optymistycznie - 2 miesiące, nieoptymistycznie - 5
miesięcy
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić 2 lata remontu
remont rozumiem :
- całkowita wymiana okien
- całkowita wymiana elektryki
- całkowite/częściowe zdarcie starych tynków i położenie nowych na ścianach
i sufitach w pokojach
przedpokoju, sufitach kuchni i łazienki
- całkowita wymiana podłogi w pokojach/przedpokoju
- całkowite skucie starej glazury/terakoty w łazience, tynkowanie i
położenie nowej, wanna, umywalka, kabina,
baterie ewentualnie przeróbki instalacji wod/kan
- całkowite usuniecie starych glazur/trakot/farb itp z kuchni + tynkowanie
i położenie nowych
+ ewentualne przeróbki instalacji wod/kan i gaz.
- całkowite usuniecie starych futryn (włącznie z wejsciowymi) i montaż
nowych drzwi
- zamówienie nowych mebli do kuchni i łazienki + wszelkie AGD
- na pewno jeszcze dużo pominąłem

Jakoś trudno sobie wyobrazić w tym wszystkim robienie elektryki na raty czy
mieszkanie
w czasie remontu w tym mieszkaniu (straszne ilosci kurzu i niedogodnosci w
czasie remontu kuchni i łazienki +
ewentualne opóźnienia związane z problemiami ) - piszesz o gumowych
wykładzinach na podłogi
więc sądze ze jest to budownictwo 30-40 letnie a robienie w takim przypadku
powierzchownego
remontu to w mojej ocenie strata pieniędzy.

Artur Dębski
http://gui54.internetdsl.tpnet.pl

3. Data: 2009-07-29 09:43:15

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Piszesz o gumowych wykładzinach na podłogi więc sądze ze jest to
budownictwo 30-40 letnie a robienie w takim przypadku powierzchownego
remontu z niskim nakładem środków to w mojej ocenie strata pieniędzy.

4. Data: 2009-07-29 09:48:45

Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Dębski" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> budownictwo 30-40 letnie a robienie w takim przypadku powierzchownego
> remontu z niskim nakładem środków to w mojej ocenie strata pieniędzy.

Mieszkanie w bloku z wielkiej płyty

no cos kolo tego remontu poza przeóbkami elektryki
najpierw chcialem wymienic okna potem zrobic kuchnie, lazienke no i pokoje
problem ze na czas remontu nie mam sie gdzie wyprowadzic:/
wiec chcialem prosico pomoc jak to poukładac aby dalo sie zyc w przez ten
czas

5. Data: 2009-07-29 10:42:13

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> problem ze na czas remontu nie mam sie gdzie wyprowadzic:/
> wiec chcialem prosico pomoc jak to poukładac aby dalo sie zyc w przez ten

Ja robiłem taki remont mieszkając tam. Po prostu nie da się bez pomocy z
zewnatrz. Jak rozwalasz łązienkę to nie masz gdzie się umyć, gdzie się
załatwić. I trwa to dosyć długo, bo łazienki nie trzaśnie sie w kilka dni w
wielkiej płycie.

6. Data: 2009-07-29 11:03:24

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> problem ze na czas remontu nie mam sie gdzie wyprowadzic:/
> wiec chcialem prosico pomoc jak to poukładac aby dalo sie zyc w przez ten czas

Co do elektryki - jeżeli to wielka płyta to pewnie
przewody aluminiowe + wiekowy licznik + 2-3 wiekowe bezpieczniki
naprawdę rozważ wymiane całej elektryki jeżeli nie bedzie kucia w scianach
żelbet. to koszt około 3000zł + materiały (Warszawa) jeżeli bruzdy pod
przewody i puszki w scianach żelbet. to myslę ze jakieś 3000-4000zł + materiały
+ tony kurzu

Zapytaj admnistrację/wspólnotę czy nie planują wymiany pionów elektryki czy
wręcz elektrykiw mieszakniach / pionów + gałązek CO / pionów + gałązek
ciepłej i zimnej wody moze się okazać że rok poremoncie każą pruć kuchnie
czy łazienkę :(

Zgłoś remont to spółdzielni/wspólnoty - skargi współlokatorów na hałas i
brud z regóły nie do uniknięcia

Co do kolejnosci :
chcesz : okna >> kuchnie i łazienkę na poczatek >> poźniej pokoje

Sądzę ze dobra kolejność bo bedziesz miał gdzie uciekać z gratami
do niewremontowanych jeszcze pokoi/podłóg

Jeżeli weźmiesz okna z montażem to pewnie wszsytkie za jednym razem
do wymiany + parapety

W miarę zblizania sie do przedpokoju - wymiana futryny i drzwi wejsciowych
(moga się poniszczyć w czasie wynoszenia gruzu czy starych futryn itp)

Nie widzę przesłanek co wybrać najpierw do remontu - kuchnie czy łazienke
i tu i tu duży bałagan + niewygody - a nieda się tego bardzo szybko ogarnąć.
myslę że przy bardzo dobrym układzie po dwa tygodnie tu i tu (kucie, rurki,
tynki, malowanie, układanie itp itd)

Montaż drzwi wewnatrz - własciwie na końcu w przygotowane otwory pozbawione
starych futryn

O malowaniu i innych drobiazgach nie wspominam bo to "kropka nad i "

7. Data: 2009-07-30 06:13:05

Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozbawione
> starych futryn
>
> O malowaniu i innych drobiazgach nie wspominam bo to "kropka nad i "

dziekuje bardzo za odpowiedz wyczerpujaca i przydatna

8. Data: 2009-08-14 05:38:12

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dziekuje bardzo za odpowiedz wyczerpujaca i przydatna

Nie ma sprawy
--
Artur Dębski
http://gui54.internetdsl.tpnet.pl

Farby Colours z Castoramy
Szczury i tępienie?
Lodówka - rozerwana uszczelka drzwi
poszukuję nr 14 zioła dla zdrowia i urody
plamy/rysy z butów na podlodze