Renta powypadkowa a wielkosc renty

1. Data: 2002-11-18 18:38:42

Temat: Renta powypadkowa a wielkosc renty
Od: "news.tpi.pl" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i prosze o pomoc!
Od wypadku w zakładzie pracy w 1988 roku dostawałem rentę bez względu na
wysokość zarobków.
(oOd kilku lat pracuję w bankowości).
Czy ostatnio byla jakaś nowelizacja przepisów w tym zakresie?
Pytam bo znowu staję przed komisją (tu sie nie bawiam-70 % uszczerbku
zdrowia)
a ZUS nagle zainteresował sie wysokością moich dochodów.
Pzdr
Leszkin

2. Data: 2002-11-18 19:35:09

Temat: Re: Renta powypadkowa a wielkosc renty
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.tpi.pl" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zdrowia)
> a ZUS nagle zainteresował sie wysokością moich dochodów.
---------------------------------
Witaj Leszkin!
Twój opis jak jakby zbyt oszczędny, ale rozumiem, że na Grupie jakoś nijako
podawać szczegóły w postaci liczb.
Z tego co mi wiadomo, renty i emerytury były nielimitowane (niezależne od
wysokości uzyskanych dodatkowo zarobków) jedynie w przypadku "mundurowych" i
to chyba tylko do pewnego momentu.
Pozostałe świadczenia emerytalno-rentowe były zawsze powiązane z wysokością
dodatkowych zarobków. W Twoim przypadku prawdopodobnie uzyskiwany dodatkowy
dochód nie powodował zmniejszenia, bądź zawieszenia świadczenia rentowego.
Na stronie ZUS można znaleźć informację jaka wysokość dodatkowego dochodu
nie powoduje zmiany świadczenia rentowego, jaki dochód powoduje "obcięcie"
wysokości świadczenia i jaki wreszcie dochód powoduje zawieszenie renty.
Opisane przeze mnie wydarzenia analizowane są przez ZUS po zakończeniu roku,
po złożeniu przez delikwenta rozliczenia rocznego uzyskanego dochodu i
przesłaniu tam informacji z US. Może się więc tak zdarzyć, że w konkretnych
przypadkach nastąpi konieczność zwrotu nienależnie pobranego świadczenia.
Żeby tego uniknąć dobrze jest zorientować się we własnej sytuacji i
ewentualnie zgłosić fakt uzasadniający pomniejszenie renty, albo jej
zawieszenie, żeby nie płacić potem sporych sum, które już się wydało...
Konkretna odpowiedź w Twojej sprawie możliwa jest, jeśli zna się wielkość
dochodów uzyskanych dodatkowo. Nie musisz jednak dzielić się z nikim ta
wiedzą, wystarczy że przeanalizujesz informacje przeznaczone dla
świadczeniobiorców na stronie ZUS.

Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

3. Data: 2002-11-19 09:45:26

Temat: renta a zarobki
Od: "giza" <i...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Poniżej cytuję tekst, ze strony:
http://www2.gazeta.pl/praca/1,22618,1134523.html, który akurat jest
powiązany z tym wątkiem

Pozdrawiam
Giza

ZUS. Od 1 grudnia więcej dorobią emeryci i renciści

PAP 18-11-2002 17:30

W związku ze zmianą wysokości przeciętnego wynagrodzenia, które według GUS w
III kwartale wyniosło 2095,81 zł, od 1 grudnia zmieniają się dopuszczalne
kwoty przychodów osiąganych przez emerytów i rencistów - poinformował ZUS.

Dotyczy to wyłącznie emerytów, którzy nie osiągnęli podstawowego wieku
emerytalnego, czyli 60 lat - kobiety i 65 lat - mężczyźni.

Emeryt i rencista, aby nie stracić części świadczeń, będzie mógł zarobić nie
więcej niż 1467,10 zł miesięcznie (czyli 70 proc. przeciętnego
wynagrodzenia).

Osiągnięcie przychodu w wysokości przekraczającej kwotę 1467,10, nie wyższej
jednak niż 2724,60 zł (130 proc. przeciętnego wynagrodzenia), spowoduje
zmniejszenie emerytury lub renty.

Prawo do świadczenia zostanie zawieszone, jeśli emeryt lub rencista zarobi
więcej niż 2724,60 zł.

Przeciętna płaca w II kwartale wynosiła 2061,95 zł.

4. Data: 2002-11-19 22:39:27

Od: "news.tpi.pl" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tnx Andrzeju i gizo za pomoc!
Udało mi sie znaleźć na stronie ZUSowskiej
http://www.zus.pl/swiadcze/emer003.htm
takie zdanie:
"Uwaga!
Renta z tytułu niezdolności do pracy i renta rodzinna przyznana na podstawie
przepisów ustawy o świadczeniach z tytułu wypadku przy pracy, wypadku w
drodze do lub z pracy oraz choroby zawodowej nie ulega zmniejszeniu lub
zawieszeniu w związku z osiąganiem przychodu."
Chyba nie mam powodów do obaw. Duża kasiora może to to nie jest, ale w
dzisiejszych czasach... ;-)

Pzdr serdecznie Was i innych grupowiczów!
leszkin

Re: dokończone U2002
drabinka do cwiczen
drabinka do cwiczen