Riba na zaru, czyli jak to sie robi w Chorwacji?

1. Data: 2002-08-28 09:36:31

Temat: Riba na zaru, czyli jak to sie robi w Chorwacji?
Od: "Dobieslaw Wroblewski" <D...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Wam.

Bedac w Chorwacji mialem okazje sprobowac grillowanej ryby (grill 'Amor',
Donji Seget k. Trogiru, moze ktos zna, bo Polakow tam widzialem na peczki)
i... do dzisiaj mi sie ten smak sni po nocach :-). Ryba byla pyszna, choc
nazwe miala niezachecajaca (po angielsku 'Dentex', po ich-niemu bodajze
'Lubin' - co to takiego?).

Najciekawsze bylo to, ze mieso bylo nasaczone jakims takim specyfikiem,
chyba na bazie oliwy z oliwek z... no wlasnie, z czym? Z octem balsamicznym?
Z jakimis korzonkami? W kazdym razie - poezja.

Mam pytanie: w jaki sposob mozna by sie dowiedziec, jak sie robi taka rybe?
Dodam, ze nie sledze kulinarnych stron, grup dyskusyjnych itp., czyli, ze
jestem zielony w tym zakresie.

Bede wdzieczny za kazda odpowiedz. A za taka na temat - najbardziej ;-))).

DW.

1. Data: 2002-08-28 10:39:59

Temat: Re: Riba na zaru, czyli jak to sie robi w Chorwacji?
Od: r...@w...pl (RADEK1) szukaj wiadomości tego autora

Dobieslaw Wroblewski wrote:

> [...]

> jestem zielony w tym zakresie.

> Bede wdzieczny za kazda odpowiedz. A za taka na temat - najbardziej ;-))).

NO CÓŻ NIE JADŁEM AKURAT TEJ TWOJEJ RYBY ,ALE ...
SWEGO CZASU WŁAŚCICIEL KWATERY W KTÓREJ MIESZKALIŚMY ROBIŁ NAM KILKA RAZY
SARDELE Z GRILA , LEŻALY OK 3 GODZ W MIESZANINIE OLIWY Z OLIWEK ZE SWOIM
ZESTAWEM PRZYPRAW (PODOBNIE SMAKOWAŁA PRZYPRAWA DO RYB KOTANY
SPRZEDAWANA W CHORWACJI)COŚ TAKIEGO - PRZYPRAWA DO RYB KOTANY JEST U NAS W
POLSCE, ALE NIE WIEM CZY JEST TO TO SAMO . NASTĘPNIE WYPALAŁ DRZEWO NA
DUŻM GRILU AŻ ZROBIŁ SIĘ ŻAR. PO UPIECZENIU NA PÓŁMISKU POLANE ZOSTAŁY
OLIWĄ Z OLIWEK I POSYPANE MOCNO PIETRUSZKĄ ZIELONĄ WYMIESZANĄ ZE
ZMIAŻDŻONYM CZOSNKIEM. NAPRAWDĘ REWELACYJNE!!!

porT Tatry | http://nerw.pl

1. Data: 2002-08-28 11:17:45

Od: "Dobieslaw Wroblewski" <D...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> OLIWĄ Z OLIWEK I POSYPANE MOCNO PIETRUSZKĄ ZIELONĄ WYMIESZANĄ ZE
> ZMIAŻDŻONYM CZOSNKIEM. NAPRAWDĘ REWELACYJNE!!!

Nie wiem, czy to to samo, bo tam jakos czulem cos w rodzaju aceto balsamico,
ale Twoj przepis tez brzmi niezle. Dzieki.

DW.

1. Data: 2002-08-28 14:10:48

Temat: A... jeszcze...
Od: "Dobieslaw Wroblewski" <D...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> NASTĘPNIE WYPALAŁ DRZEWO NA
> DUŻM GRILU AŻ ZROBIŁ SIĘ ŻAR.

Podobno to nie jest byle jakie drzewo, ale chrust z winogron. Ciekawe, czy
to ma duzy wplyw na aromat...

DW.

1. Data: 2002-09-02 09:19:20

Od: "Dobieslaw Wroblewski" <D...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ZESTAWEM PRZYPRAW (PODOBNIE SMAKOWAŁA PRZYPRAWA DO RYB KOTANY
> SPRZEDAWANA W CHORWACJI)COŚ TAKIEGO - PRZYPRAWA DO RYB KOTANY JEST U NAS W
> POLSCE, ALE NIE WIEM CZY JEST TO TO SAMO .

No wiec sprobowalismy.

Niestety, chyba jednak w Polsce ta przyprawa jest inna. Identyczna wlasciwie
jak Kamis i nie jest nazbyt ciekawa :-(. Chyba bede kombinowal z wlasnym
zestawem ziol. Tylko z jakim ???

DW.

sos polski
szarlotka Mojej Tesciowej [P]