Szpinak - niby banalna sprawa, ale...

1. Data: 2002-08-28 09:41:53

Temat: Szpinak - niby banalna sprawa, ale...
Od: Wojtek 'mruqe.' Mroczek <W...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

... moje kochanie zażyczyło sobie szpinaku na kolację. Ale nie byle
jakiego szpinaku. Ma to być szpinak przyrządzony w wykwintny sposób.
Odgraża się, że w drodze do domu kupi białe wino. Zamówiła już sobie
do kolacji muzykę poważną (Vivaldi). Sprawa wygląda - sami przyznacie
- poważnie.

Przecież do białego wina i "Czterech pór roku" nie podam zwykłego
szpinaku z jajkiem sadzonym! Szpinak w postaci zielonej kałuży jest
może i smaczny, ale nie koniecznie pasuje do świec, muzyki i
romantycznego nastroju... Pomóżcie, proszę :)

pozdrawiam
(tym goręcej, że jest to właściwie mój debiut w tej grupie)

--
-=|_/_Wojtek 'Mruqe.' Mroczek_\___\ W.\_ http://mruqe.home.prv.pl _|=-
-=|__One flew east_________________\___\____ W...@a...waw.pl _|=-

1. Data: 2002-08-28 09:47:09

Temat: Re: Szpinak - niby banalna sprawa, ale...
Od: Wojtek 'mruqe.' Mroczek <W...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno pytanko:
Po kolacji zamierzam podać dobrą herbatkę i przy okazji zaskoczyć
czymś moją kochaną. Mam do wyboru "Chiński warkocz" (Takie poskręcane,
długie coś) i "Srebrną truskawkę" (kuleczki owinięte sznureczkiem).
Czy ktoś z was spotkał się już z takimi herbacianymi wynalazkami i wie
z czym się je je? Tzn. jak je się parzy i podaje; względnie co lepsze
- warkocz, czy truskawka?

1. Data: 2002-08-28 10:00:03

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> romantycznego nastroju... Pomóżcie, proszę :)
>
> pozdrawiam
> (tym goręcej, że jest to właściwie mój debiut w tej grupie)

szpinak z orzeszkami pinii, pomidorami i makaronem. Ale nie krowie
odchody, tylko szpinak w liściach.

Waldek

1. Data: 2002-08-28 10:08:49

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> romantycznego nastroju... Pomóżcie, proszę :)
>
> pozdrawiam
> (tym goręcej, że jest to właściwie mój debiut w tej grupie)

swieze, umyte liscie szpinaku podsmazone z kilkoma zabkami czosnku i drobno
pokrojonym chudym boczkiem (najpierw podsmazasz lekko boczek, dodajesz
czosnek, zeby sie lekko scial i dopiero liscie szpinaku, jak duze do podarte
palcami na mniejsze kawalki), zalane dobra smietana, doprawione sola i
bialym pieprzem - pod to makaron penne rigate, na to parmezan - dobrze
pasuje do bialego wina :-)
Herbatka
PS: w kwestii herbaty, to przy calej sympatii dla Chin wybralabym jednak ta
srebrna truskawke - wszak truskawki sa takie eortyczne ;-)

1. Data: 2002-08-28 10:11:35

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bialym pieprzem - pod to makaron penne rigate, na to parmezan - dobrze
> pasuje do bialego wina :-)

Zaintrygowal mnie ten makaron "penne rigate". Jak to cudo wyglada?

Pozdr.
Magda

1. Data: 2002-08-28 10:15:32

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaintrygowal mnie ten makaron "penne rigate". Jak to cudo wyglada?
>
> Pozdr.
> Magda

Eh, odpowiadam sama sobie: rurki karbowane.
Nie wiem co jem :(

Magda - sierota ;)

1. Data: 2002-08-28 10:20:42

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Zaintrygowal mnie ten makaron "penne rigate". Jak to cudo wyglada?
>
> Pozdr.
> Magda
skosnie ciete rurki (srednica jakies 0,7-1 cm), karbowane na calej dlugosci
(takie drobne wrabki wzdluz kadej rurki)
Herbatka

1. Data: 2002-08-28 10:22:33

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Eh, odpowiadam sama sobie: rurki karbowane.
> Nie wiem co jem :(
>
> Magda - sierota ;)

kazdemu zdarzaja sie zacmienia ;-)
Herbatka

1. Data: 2002-08-28 10:27:30

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kazdemu zdarzaja sie zacmienia ;-)
> Herbatka

W moim przypadku nie nie zacmienie, to niewiedza :)

Magda

1. Data: 2002-08-28 10:30:23

Od: Wojtek 'mruqe.' Mroczek <W...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto co grupie pl.rec.kuchnia ma do powiedzenia b...@d...com.pl
(Herbatka):

> [...]
>PS: w kwestii herbaty, to przy calej sympatii dla Chin wybralabym jednak ta
>srebrna truskawke - wszak truskawki sa takie eortyczne ;-)

Dziękuję ślicznie :)

PS: A kto powiedział, że ma być erotycznie? ;))))

--
[...]

Riba na zaru, czyli jak to sie robi w Chorwacji?
sos polski
szarlotka Mojej Tesciowej [P]
boczniaki
Przepis dla Joli L-L i Monisiatka