dzika kaczka i co dalej - pilne.

1. Data: 2002-08-28 11:02:00

Temat: dzika kaczka i co dalej - pilne.
Od: "kelly" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam problem, dostałem w prezencie ustrzeloną dziką kaczkę i nie wiem co z
tym cudem zrobić. Upiec jak kurczaka/indyka to chyba nie wypada. Wiem że
macie jakieś fajne przepisy lub pomysły, doradźcie proszę.
Uważam że sprawa jest pilna bo kaczka ma już z 2 dni i pewnie niedługo
zacznie 'pachnieć'.

Dzięki za pomoc (z góry)

kelly.

1. Data: 2002-08-28 11:19:30

Temat: Re: dzika kaczka i co dalej - pilne.
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Aug 2002 13:02:00 +0200, "kelly"
<k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>macie jakieś fajne przepisy lub pomysły, doradźcie proszę.
>Uważam że sprawa jest pilna bo kaczka ma już z 2 dni i pewnie niedługo

ja to bym to postrzelenie opatrzyla jakims bandazem...wyleczyla
kaczke etc etc...no dobra, juz ide za slup, bo dostane jaka
dubeltowka

Krysia - Front "Wolnosc Dla Sledzi i Innej Dziczyzny"
(Nie pomoge w przepisie, przepraszam)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-28 12:00:36

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dubeltowka
>
> Krysia - Front "Wolnosc Dla Sledzi i Innej Dziczyzny"

hihihihi

Magda

1. Data: 2002-08-28 12:12:35

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

napisała:

> [...]
>macie jakieś fajne przepisy lub pomysły, doradźcie proszę.
>Uważam że sprawa jest pilna bo kaczka ma już z 2 dni i pewnie niedługo

cytatami polecę, a co ;-)

"Mięso kaczek łatwo ulega zepsuciu, więc bezpośrednio po zabiciu
należy je oskubać na sucho, wypatroszyć, natrzeć solą i powiesić na
2-3 dni w chłodnym miejscu, aby skruszały. Młode kaczki można piec bez
marynowania, a starsze powinny przez noc poleżeć w occie, winie, w
mleku lub maślance."

I teraz przepis, jeden z ośmiu z tomiszcza, o którym wspomnę na końcu.

Dzika kaczka z jabłkami i śliwkami.

1 duża kaczka
4 winne jabłka
12 suszonych śliwek bez pestek
100g masła
1 cytryna
2 łyżeczki majeranku
8 małych kartofli
sól

Sprawioną, skruszałą kaczkę umyć, odciąć szyjkę i skrzydełka, natrzeć
solą oraz majerankiem. Odstawić na 2-3 godziny w chłodne miejsce.
Śliwki sparzyć i pokroić na paski. Obrane jabłka pokroić na ćwiartki i
skropić cytryną. Kartofle obrać, gotować przez 10 minut i odcedzić.
Kaczkę nadziać owocami. Zaszyć i ułożyć w brytfannie. Polać stopionym
masłem, podlać 2 łyżkami wody, włożyć kartofle oprószone solą i
majerankiem. Piec 20 minut na każde 500g mięsa w temperaturze 200C,
polewając masłem.

/Marek Łebkowski - Kuchnia Polska - Nauka gotowania,
wydawnictwo TenTen, 788 stron/

Pytanie nr 1
Kto ustrzeli dla mnie kaczkę?

Pytanie nr 2
Kto ma i mieć dłużej nie chce wzmiankowane tomiszcze?

hmmm
(znów i znów w trakcie produkcji tortu...)

1. Data: 2002-08-28 19:15:19

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hmmm wrote:

> [...]
> 2-3 dni w chłodnym miejscu, aby skruszały. Młode kaczki można piec bez
> marynowania, a starsze powinny przez noc poleżeć w occie, winie, w
itd...

z tego co pamiętam, rzeczywiście bardzo istotne jest, aby mięso skruszało

ale sądzę, że twoje możemy uważać już za skruszałe, skoro ma 2 dni
Dawniej nacierano kaczki dużą ilością przypraw,
i kaczora dawano raczej w sosie, a z kaczki robiono pieczyste
myślę, że trzeba jej dać trochę czosnku i innych przypraw o zdecydowanym
charakterze, np. rozmaryn?, dodać winne jabłko, tzn o silnym zapachu
i jeśli nie jest zbyt stara i tłusta, (czytaj: dużo wytopionego własnego
tłuszczyku) to podlewać masłem.
Nie silić się na jakieś extra ordynaryjne przepisy
bo w rzeczy samej, kaczka dzika na stole jest dzisiaj rzadkim rarytasem
więc parę kartofelków pieczonych, ja może dorzuciłabym borówki,
i zrobić z tego ucztę zaprawioną miłymi opowiadaniami o dawnych smakach
ewa
ps. pamiętaj, że tak naprawdę to z kaczki nie ma wiele jedzenia, także
przygotuj awaryjnie jakieś małe dojadanko, które mieściłoby się w
charakterze i wydźwięku kaczki, zwłaszcza jeśli będziesz gościć
zapoznane żarłoki :-))

--
*specjalne pozdrowienia dla hipisia!
Dawna Kuchnia _ /_

1. Data: 2002-08-28 20:01:16

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

dawnakuchnia wrote:
> [...]
> przygotuj awaryjnie jakieś małe dojadanko, które mieściłoby się w
> charakterze i wydźwięku kaczki, zwłaszcza jeśli będziesz gościć

Pyszna jako dodatek do kaczki jest czerwona (modra) kapusta, zaprawiona
tluszczem z tejze kaczki i octem z marynowanych gruszek lub sliwek.
Mozna do duszenia dodac jablka lub gruszki.

Pani Albinowska, w swojej ksiazce kucharskiej pt. Dom oszczedny z 1918
roku pisze:
"Dzika kaczka
2-3 mlode kaczki skubie sie, oczyszcza i tak musza kilka dni polezec.
Soli sie, polewa maslem i piecze albo wewnatrz naciera posolonem i
popieprzonem maslem, zmieszanem z sokiem cytryny; piekac, polewa sie
maslem i lyzka zimnej wody. mozna je podac z naturalnym, albo rumianym sosem.
Uwaga. Swieza dzika kaczka ma koniec brzucha bialy, jezeli tam
upierzenie jest zielonkawe, to oznacza, ze kaczka nie jest swieza i nie
do spozycia

Kaczki dzikie z sosem z kaparkow
2-3 oczyszczone, nasolone i naszpikowane swieza slonina kaczki piecze
sie, przekrawuje wzdluz przez piers na dol, uklada na polmisku i zalewa
mocnym bulionowym sosem z kaparkami, korniszonami lub marynowanymi
grzybkami. Z kazdej upieczonej zwierzyny w ten sposob zrobiona potrawka
jest smaczna, (na 6 osob)."

Magdalena Bassett

1. Data: 2002-08-28 20:15:15

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> tluszczem z tejze kaczki i octem z marynowanych gruszek lub sliwek.
> Mozna do duszenia dodac jablka lub gruszki.

o tak!

modra kapusta to jest to, właśnie tak na kwaśno!
ale po tej kaczce na pewno jakieś sny trudne i niezwykłe...
więc może do picia kompot ze śliwek?

ewa

1. Data: 2002-08-28 20:19:54

Od: "yeti" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dubeltowka
>
> Krysia - Front "Wolnosc Dla Sledzi i Innej Dziczyzny"
ja wiedzialam ze tak bedzie;-)
o kaczke jakis miesiac temu ja pytalam,
podaje linka:
http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=lang_pl&
ie=UTF-8&oe=UTF-8&thread
m=airnht%2430g%241%40news.onet.pl&rnum=7&prev=/group
s%3Fq%3Dkaczka%2Bgroup:p
l.rec.kuchnia%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang_pl%26ie%3DUTF-8%
26oe%3DUTF-8%26scoring%3
Dd%26selm%3Dairnht%252430g%25241%2540news.onet.pl%26
rnum%3D7
jakis dlugasny wyszedl.
Pózniej napisalam zreszta o efektach.
Pozdrowienia Yeti

1. Data: 2002-08-28 21:36:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Aug 2002 22:19:54 +0200, "yeti" <y...@g...pl>
wrote:

> [...]
>l.rec.kuchnia%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang_pl%26ie%3DUTF-8
%26oe%3DUTF-8%26scoring%3
>Dd%26selm%3Dairnht%252430g%25241%2540news.onet.pl%2

no, no !!! :>>>>>>>>>

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-29 10:14:22

Od: "Yeti" <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krysia
> K.T. - starannie opakowana
no co? nono;-))
Pozdrowienia Yeti

Szpinak - niby banalna sprawa, ale...
Riba na zaru, czyli jak to sie robi w Chorwacji?
sos polski
szarlotka Mojej Tesciowej [P]
boczniaki